شناسهٔ خبر: 18122329 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر بهداشت خبر داد

توسعه رشته‌های تحصیلی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه رشته‌های تحصیلی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال‌های اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان خدمات شایسته‌ای داشته و یکی از کارهای مهم، توسعه خود دانشگاه بوده است.

وی تصریح کرد: این توسعه از نظر رشته‌های تحصیلی و تخصصی انجام شده و حدود 14 رشته تخصصی در این دانشگاه در گروه PHD و پزشکی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشکده تغذیه و علوم غذایی آرادان امروز افتتاح شد و در عین ‌حال دو یا سه بیمارستان و تعداد زیادی کلینیک در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: از دولت‌های قبل، 36 پروژه در بخش بهداشت و درمان استان سمنان مانده بود که سال قبل همه آن‌ها را به همت دوستان به بهره‌برداری رساندیم.

وی تصریح کرد: نخستین باری که در دوران وزارت به استان سمنان سفر کردم، در 22 بهمن سال 92 بود؛ در دامغان دانشکده بهداشت را با یک هزار و 800 مترمربع زیربنا افتتاح کردیم که 28 سال طول کشیده بود تا به آن مرحله برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز 18 پروژه در بخش بهداشت و درمان استان سمنان به ثمر رسید که بعضی از این‌ها در ابتدای سال شروع شده بود و این جای قدرشناسی دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: حق مردم خیلی بیشتر از کارهایی است که کردیم؛ ولی در همین حد هم مردم امیدوار می‌شوند و باید از کسانی که کمک کردند تا 18 پروژه امروز در گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و جاهای دیگر افتتاح شود، قدردانی شود.

وی تصریح کرد: در عین ‌حال کار مهم‌تری که انجام می‌شود، 72 پروژه جدید است که امیدوارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با کمک معاونان و از همه مهم‌تر مسؤولان و خیران بتوانند 70 تا 80 درصد از آن را قبل از پایان دولت تمام کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این طرح‌ها نباید به پروژه‌هایی که برای آینده می‌ماند، تبدیل شود و اگر این 72 پروژه تمام شود، تقریباً در استان سمنان همه مراکز بهداشتی و درمانی، ملکی و در اختیار خودمان خواهد بود و کمبود و کسری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/2568/ج/

برچسب‌ها:

نظر شما