شناسهٔ خبر: 18122321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران سفر می‌کند

صاحب‌خبر -
وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به ایران سفر می کند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شاهین مصطفی اف شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و با شرکت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا 10 روز آینده الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند.
 
وی تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در توسعه و ارتقا روابط هم نظرند و 7 دیدار آنان در سال های اخیر نشان دهنده عمق دوستی و محبت بین دولت ها و ملت های ایران و جمهوری آذربایجان هستند.
 
وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: برای دیدار دو رئیس جمهور حدود 10 سند همکاری در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، اردبیل و ارومیه آماده شده که به امضا آقایان علی اف و روحانی می رسند.
 
مصطفی اف افزود: این اسناد در بخش های مختلفی از جمله نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، صنعت، تسهیل روادید و حمل و نقل به امضا می رسد.
 
وی اظهار داشت: انتظار می رود متعاقب هشتمین دیدار روسای جمهور دو کشور شاهد شکوفایی بیش از پیش در تبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

نظر شما