شناسهٔ خبر: 18121453 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دغدغه حدی برای بارسا؛

بارسلونا با تمدید قرارداد مسی موافقت خواهد کرد؟

یکی از مشکلات بارسلونا قرارداد لیونل مسی است. مسی تنها سوپراستار بارسلونا و دنیا است و مطمئنا خودش هم ارزشش را می‌داند و می‌خواهد متناسب با آن دریافتی داشته باشد. بارسلونا با تمدید قرارداد مسی موافقت خواهد کرد؟

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
شاید بتوان بارسلونا را باشگاهی نامید که در آستانه بحران است. مشکلاتی در لاماسیا، خط تولید بازیکن این تیم وجود دارد، سبک بازی تیم اصلی زیر نظر انریکه بد است و حالا روز به روز از عناوین قهرمانی هم دورتر می‌شوند. این مربی مسی، سوارس و نیمار را دارد و سعی کرده سبک بازی تیمش را در اطراف آن‌ها بچیند، یعنی توپ سریعا به این‌ها برسد و جادوگری آغاز شود.

سیاست ترانسفرها زیر نظر روبرت فرناندس، مدیر ورزشی باشگاه، بدتر از همیشه است، او بازیکنانی مانند پاکو آلکاسر، الکس ویدال و آردا توران را برای این تیم خریده است. مطمئن باشید این فاجعه‌ها در تابستان هم ادامه دارد. این تیم تا اینجا حدود ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کرده و هنوز هم نتوانسته ترکیب ایده‌آلش را به دست آورد. مشکل اینجاست که آن‌ها خرج کردن این مبالغ را بلد نیستند. از طرفی چنین پولی هم برای خرج کردن کنار نگذاشته‌اند. آندره گومز، خرید تابستانی بارسلونا که از والنسیا آمد، بخشی از بودجه سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد، رقمی حدود ۳۰ میلیون یورو، بعد از آن بارسلونا ۶۰ میلیون دیگر برای خرج کردن داشت، رقمی که با آن فقط می‌شود پای چپ مارکو وراتی را خرید.

مشکل بعدی بارسلونا قرارداد لیونل مسی است. شک نکنید داشتن مثلث MSN در تیم هزینه زیادی دارد، اما دو بازیکن دیگر این مثلث به اندازه مسی وزن ندارند. مسی تنها سوپراستار بارسلونا و دنیا است و مطمئنا خودش هم ارزشش را می‌داند و می‌خواهد متناسب با آن دریافتی داشته باشد. از قرارداد ۴ ساله او بیش از نصفش گذشته است و این بازیکن سالی ۳۲ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. بر اساس این قرارداد مسی در دو سال اول سالی ۲۲ و دو سال دوم باید ۴۲ میلیون یورو دستمزد می‌گرفته است. این بازیکن بدون شک می‌خواهد قرارداد جدیدش از نظر مالی پیشرفت داشته باشد، یعنی در دو فصل اول حداقل ۳۵ میلیون یورو دستمزد بگیرد.

در رقابت‌های این فصل ستاره آرژانتینی در ۲۰ بازی در لیگ ۱۹ گل زده است و فشار زیادی را از روی انریکه برداشته است، اما به نظر بارسا توجهی به این موفقیت‌ها ندارد. این‌ها نشان می‌دهد شاید مسی در این تابستان مانند قبل علاقه نداشته باشد که در بارسلونا بماند.

اعتبار این باشگاه شدیدا در حال سقوط است و اگر این اتفاق بیفتد مسی هم دیگر نمی‌تواند موفقیت‌های قبل را داشته باشد. خودش می‌داند که مستحق هو شدن در نیوکمپ نیست و شاید با فکر کردن به این اتفاقات تصمیم بگیرد از این تیم هرچه زودتر جدا شود. او این باشگاه را به خوبی می‌شناسد، می‌داند که این باشگاه اجازه داده ستاره‌هایی مانند پویول، ژاوی و دنی آلوس از تیم بروند. پس نوبت او هم شاید برسد.

در حال حاضر تنها چیزی که او نیاز دارد تضمینی برای آینده‌اش در باشگاه است تا دوباره تیم را به سطحی بازگرداند که هم در اروپا و هم در اسپانیا با دیگر تیم‌ها رقابت کند. اما باشگاه هم تا اینجا هیچ قولی به او نداده است. درست است که این تیم قرار است در تابستان ترکیب را بازسازی کند، اما این دقیقا چیزی نیست که مسی به آن نیاز دارد. شرایط مالی باشگاه به شکلی است که فعلا بازسازی ایده‌آل هم شدنی نیست. دلیلش هم این است که داشتن مثلث خط هجومی این تیم آسیب زیادی به ساختار اقتصادی باشگاه زده است. به هر حال فعلا سوالات برای خود مسی و همه هواداران وجود دارد. این که آیا در تیم می‎ماند؟ آیا همین جا بازنشسته می‌شود؟ آیا می‌رود؟ کدام تیم او را می‌خرد؟ برای پاسخ این سوالات زمان کمی لازم است.

نظر شما