شناسهٔ خبر: 18121446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

خطیب جمعه اراک: سیاست های ترامپ علیه ایران کارساز نیست

ایسنا

صاحب‌خبر -

استانها/ دری‌ نجف‌آبادی

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به سیاست های رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: ملت ایران از تهدیدهای توخالی دشمنان نمی ترسد و در راستای حمایت قاطعانه از آرمان های انقلاب و نظام حرکت می کند. ترامپ اگر می تواند عدالت را در کشور خودش اجرایی کرده و وضعیت داخلی آمریکا را بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه مردم ایران برای پیروزی و حفظ استقلال این کشور گام های بزرگی برداشته و هزینه های بسیار کرده است، افزود: تقدیم 230 هزار شهید نشانگر عزم ملت ایران برای دفاع از این کشور و حفظ دستاوردهای آن است. این ملت با هوشیاری کامل و بدون تاثیرپذیری از افراد بی هویت و نوکران بیگانگان حرکت می کند. فلسفه شهادت و ایثار در خون و جان مردم ایران جریان دارد و آنان به هیچ وجه حاضر نیستند از انقلاب و نظام خود دست بردارند.

امام جمعه اراک در ادامه به برگزاری ششمین کنفرانس فلسطین در ایران اشاره کرد و افزود: سخنان حکیمانه و آموزنده رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس باید مورد توجه همگان قرار گیرد. مقام معظم رهبری در این کنفرانس به انتفاضه سوم، نهضت مردم فلسطین، تاریخ این کشور، مظلومیت مردم آن و توطئه هایی که آمریکا و آل سعود علیه این کشور بکار می بندند، اشاره کردند.

دری نجف آبادی افزود: مردم فلسطین 70 سال در مقابل اسرائیل اشغالگر ایستاده و از آرمان های خود دست نکشیدند و ملت های آزادیخواه جهان نیز باید همچنان از این ملت مظلوم حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل آلودگی هوا در اراک اشاره کرد و افزود: استان مرکزی و اراک در این زمینه با مشکلات جدی مواجه است و رفع این مشکلات نیازمند تلاش همگانی و برداشتن گام های بلند و اساسی است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کاشت 2000 هکتار جنگل در شازند در دستور کار است و یک کمیته این موضوع را پیگیری می کند، به فصل درختکاری نیز اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم همت همگانی لازم است و این مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

دری نجف آبادی با تاکید بر لزوم تحقق کامل طرح درختکاری هزار هکتاری در اراک گفت: شورای شهر، شهرداری و تمام مردم باید در اینباره همت کنند.

وی همچنین به ایام فاطمیه اشاره کرد و با بیان اینکه خطبه فدکیه سرشار از درس های گرانبهای حضرت زهرا(س) برای ماست افزود: ایشان چراغ هدایت دنیا و آخرت برای ما و الگوی حسنه‌ای هستند تا دچار شرک و گمراهی نشویم.

روز حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کنندگان، تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان، سالروز ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی و بزرگداشت حکیم سبزواری از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

برچسب‌ها:

نظر شما