شناسهٔ خبر: 18121397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لطیفی: مسئولان فدراسیون کی روش را گستاخ کرده اند/ مرد پرتغالی بچه لوسی بود که شر شد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: دلیل اصلی گستاخی های کارلوس کی روش و اهانت های وی به فوتبال ایران ریشه در رفتار مسئولان فدراسیون فوتبال دارد.

صاحب‌خبر -
علی لطیفی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تصمیم کارلوس کی روش برای دعوت نکردن بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی بیان کرد: هرچند ریشه من استقلالی است اما دعوت نشدن بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی بحثی ملی است و در این باره باید واقعیت ها را بگویم. دلیل این که کی روش به درجه ای از گستاخی رسیده که براساس مشکلات شخصی با برانکو، بازیکنان ملی پوش پرسپولیس را از تیم ملی محروم می کند به خود فوتبال ایران باز می گردد.

وی افزود: کی روش بچه لوس و زرنگی بود که با شناخت فوتبال ایران و شمردن دندان های این فوتبال به بچه ای شر تبدیل شد. آن هایی که بدون درنظر گرفتن رفتارهای کی روش هر امکاناتی را در اختیار وی قرار دادند، باید پاسخگوی اعمال سرمربی تیم ملی باشند.

مربی تیم چهارم جام جهانی مانند کی روش بت نشد

لطیفی با اشاره به این که کی روش هیچ افتخاری برای فوتبال ایران به ارمغان نیاورده، اظهار داشت: برخی مسئولان فوتبال ایران به صرف بازی خوب تیم ملی مقابل آرژانتین کی روش را بزرگ کردند غافل از این که سایر تیم های آسیایی هم در کارنامه خود چنین بازی هایی را مقابل قدرت های درجه اول فوتبال دنیا انجام داده اند اما مربیان سرشناس این تیم ها تا این حد بزرگ نشدند. کافی است نگاهی به برخورد منطقی مسئولان فدراسیون فوتبال کره جنوبی با مربی بزرگی چون گاس هیدینک اندازیم. وی ساختار فوتبال کره را زیرو رو کرد و برای نخستین بار یک تیم آسیایی را به مقام چهارم جام جهانی رساند اما به اندازه کی روش بزرگ نشد.

وی ادامه داد: دیدار با آرژانتین و بازی نسبتا خوب تیم ملی مقابل عراق جنگ زده سبب شد برخی از کی روش بت ساخته و چنین بلایی سر فوتبال ایران بیاورند. به شدت با مربیان صاحب سبک خارجی موافق هستم و اعتقاد دارم تا زمانی که این مربیان به فوتبال ایران نیایند، این رشته در کشورمان پیشرفت نمی کند اما با رفتارهای زننده سرمربی فعلی تیم ملی مشکل دارم. وی به اندازه کلاسی که برای فوتبال ما می گذارد به این فوتبال خدمت نکرده است.

مرد پرتغالی یک دلار بیشتر بگیرد از ایران می رود

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد جوان گرایی کی روش در تیم ملی گفت: وی شش سال فرصت داشته و اگر چنین زمانی را در اختیار هر مربی دیگری قرار می دادیم، اتفاق های بهتری برای فوتبال ایران رخ می داد. کدام مربی ایرانی از چنین زمانی بهره برده که تا این حد به کی روش سرویس می دهیم. این مربی با طرح پیشنهاد تیم هایی چون ژاپن و آفریقای جنوبی دنبال بازار گرمی افتاده و شک نکنید اگر یک دلار بیشتر بگیرد، از ایران می رود. جالب این جا است که مسئولان فدراسیون ژاپن عنوان کردند به هیچ وجه مربیانی چون کی روش را به فوتبال خود راه نمی دهند.

لطیفی افزود: این اختلاف بین 2 مربی خارجی است. برانکو هیچ نسبت فامیلی با من ندارد که بخواهم بدون منطق از وی دفاع کنم اما براساس واقعیات موجود می گویم کی روش به فوتبال ایران خیانت می کند و اگر فدراسیون فوتبال بازهم لی لی به لالای سرمربی تیم ملی بگذارد، بازی را باخته است. از تاج، اسدی و تمام ارکان فدراسیون فوتبال خواهش می کنم اجازه چنین کارهایی را از این فرد بگیرند چراکه وی در هیچ جای دنیا جرات نداشت چنین اقداماتی انجام دهد.

گواردیولا و مورینیو هم جرات ندارند مانند کی روش رفتار کنند

وی با اشاره به سهیمه آسیا در جام جهانی فوتبال تصریح کرد: آن زمان به پایان رسیده که تنها یک تیم از آسیا به جام جهانی می رفت و در حال حاضر با توجه به صعود چهار و نیم تیم از این قاره به جام جهانی، راهیابی به این رقابت ها کار سختی نیست. هدف ما باید موفقیت در جام جهانی و قهرمانی در جام ملتهای آسیا باشد چراکه پتانسیل این موضوع را داریم. امکانات ضعیف فوتبال ایران نباید به دست آویزی برای اهانت کی روش به ما تبدیل شود. سرمربی تیم ملی برانکو را رقیب خود می داند و به هیچ وجه دوست ندارد جایگاه خود را از دست بدهد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران ادامه داد: کی روش را از لحاظ فنی قبول دارم و تجربیات این مربی مورد تائید است اما مربیان بزرگ تر از وی مانند گواردیولا، مورینیو و پوچتینو هم کارهای زشت این مربی را انجام نمی دهند. اگر کی روش در جایگاه سرمربی تیم ملی پرتغال چنین رفتاری را با مربی تیمی مانند پورتو یا بنفیکا داشت، مسئولان فدراسیون پرتغال بلافاصله حکم اخراجش را صادر می کردند.

تدارکات رئال مادرید بهتر از کی روش نتیجه می گرفت

وی خاطرنشان کرد: هرچند کی روش در تیم های بزرگی چون منچستریونایتد و رئال مادرید فعالیت کرده اما به یاد داشته باشید مدیران برنامه در جهان فوتبال نقش تاثیرگذاری دارند و ژرژ مندس مدیربرنامه های کی روش یکی از دلایل اصلی نشستن وی روی نیمکت سرمربیگری رئال مادرید بود. البته دیدید که در نهایت یکی از بهترین تیم های تاریخ رئال با هدایت کی روش در رتبه چهارم لالیگا قرار گرفت و این نتیجه را تدارکات این تیم هم می توانست بگیرد.

مهاجم سابق تیم ملی در پایان اظهار داشت: کی روش به اندازه کافی اسب خود را تازانده و به فدراسیون فوتبال ایران توهین کرده اما وی باید قبول کند کارمند فدراسیون فوتبال ما است. وی به دلیل حمایت چند رسانه خاص به چنین در بین مردم ما به محبوبیت رسید اما روز به روز چهره اش برای مردم ایران روشن تر می شود. از تاج درخواست می کنم یک بار برای همیشه به داستان های سرمربی تیم ملی پایان دهد چراکه محرومیت بازیکنان پرسپولیس از حضور در تیم ملی توهین به تمام مردم ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما