شناسهٔ خبر: 18121095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت در ساری:

۴۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فضای ورزشی ندارند

R41358/P1384/S6,74/CT11

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح تست سلامت برای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی، گفت: ۴۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فضای ورزشی مناسب ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد رضا داود آبادی فراهانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع فرهنگی، ورزشی خزر آباد ساری اظهار داشت: با زندگی ماشینی تحرک میان جمعیت کشور کاهش یافت و در این راستا وزارت بهداشت بر برگزاری المپیاد ورزشی بیشتر اصرار دارد.

وی افزود: قصد داریم تا به جای دوسالانه هرساله المپیاد ورزشی برگزار شود تا بتوانیم فرهنگ سلامت را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته از 60 دانشگاه علوم پزشکی 31 دانشگاه با 450 دانشجودر مرحله نهایی شرکت کردند که امسال800 نفر از51 دانشگاه شرکت کردند که در هزار و  300 نفر اعضای تیم اجرایی در این المپیاد شرکت کردند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در 15رشته آمادگی جسمانی، والیبال سه نفره، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، شطرنج، فوتبال رومیزی، تنیس رومیز، دارت و ایروبیک در رشته انفرادی و تیمی شرکت کردند که مشارکت پذیری دانشجویان نسبت به گذشته بیشتر شد.

فراهانی گفت: تیم پژوهشی ده نفره نیز در کنار این المپیاد از دانشجویان تست سلامت گرفته و سلامت آنان را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به میزبانی مازندران در این المپیاد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران جز چهار دانشگاه برتر درکشور در زمینه خوابگاه،سالن ورزشی و امکانات ورزشی دیگر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بیان کرد: در مجموع دانشگاههای کشور وضعیت فضاهای ورزشی استاندارد نیست و امکانات اولیه را ندارد و 40 درصد دانشگاه‌ها فضای ورزشی را ندارند که باید امکانات را مجهز و استاندارد کنیم و تلاش می‌کنیم همه دانشگاهها حداقل امکانات را داشته باشند.

رئیس دومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: پنج درصد دانشجویان کشور مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و بیش از 32 درصد علم در کشور در این دانشگاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال 69 درصد بودجه آموزشی افزایش یافت و وزارت بهداشت در طول سه سال در زمینه فعال کردن کانون‌های فرهنگی در دانشگاههای علوم پزشکی نیز فعال بود.

انتهای پیام/

نظر شما