شناسهٔ خبر: 18120872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

آيت الله موحدي کرماني در نمازجمعه:منافع ملي، منطقه‌اي و سياسي ايران به مسئله فلسطين گره خورده است

صاحب‌خبر -

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله فلسطين در رأس مسائل جمهوري اسلامي است و منافع ملي، منطقه‌اي و سياسي ما به مسئله فلسطين گره خورده است. به گزارش مهر، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌کرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاري ششمين کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، اظهار داشت: لازم مي‌دانم از حضور شخصيت‌هايي که در اين مراسم و کنفرانس حضور داشتند، تشکر و براي آنها از خداوند متعال آرزوي توفيق کنم. وي با بيان اينکه مسئله فلسطين مسئله «اسلامي» است، افزود: برخي مي‌گويند شما چه کاري به فلسطين داريد، خب! صريحاً بگوييد چه کاري به اسلام داريد؛ مسئله فلسطين مسئله اسلام است، اين اسلام است که مي‌گويد حرام است بيگانگان و کفار بر اراضي اسلامي سلطه داشته باشند، اين اسلام است که مي‌گويد حرام است کفار بر کشور فلسطين سلطه داشته باشند. آيت‌الله موحدي‌کرماني تاکيد کرد: ما نمي‌توانيم از مسئله فلسطين بگذريم، دنيا بداند مسئله «فلسطين» در رأس مسائل جمهوري اسلامي ايران است، البته منافع ملي، منطقه‌اي و سياسي ما هم به مسئله فلسطين گره خورده است. وي ادامه داد: رژيم اشغالگر قدس جنايتي مرتکب شد که هيچ‌گاه فراموش نمي‌شود و هيچ انسان خرمندي نمي‌تواند اين فاجعه را تحمل کند، آنان نقشه‌اي ريختند و مردمي را از کشورشان خارج کردند، از خانه و کاشانه‌شان بيرون و آواره کردند و آنان را يا کشتند يا سوزاندند و خود جاي آنها نشستند، بنابراين مگر مي‌شود نظام جمهوري اسلامي ايران در برابر اين حرکت خطرناک، زشت، ‌غصب، ‌دزدي، ‌جنايت و خيانت بي‌تفاوت باشد!؟ امام جمعه موقت تهران افزود: اين طرح شيطاني (اشغال سرزمين فلسطين توسط صهيونيست‌ها) که مبتکرش انگليسي‌ها بودند و سپس مديريت آن را به آمريکايي‌ها سپردند، بيش از يک قرن پيش طراحي شد و بيش از نيم قرن يک نظام جعلي و غيرمشروع به وجود آمد، آنان اهدافي دارند، بايد اهداف اين نظام غيرمشروع را شناخت و در مقام علاج و مقابله برآمد، هم‌اکنون در جبهه دشمن، تمام دشمنان، تمام جبهه کفر و استکبار و نفاق دست به دست هم دادند تا چنين فاجعه‌اي را به وجود آوردند، بنابراين ما هم بايد همه بايد دست به دست هم دهيم.

آيت‌الله موحدي‌کرماني تضعيف اسلام، تضعيف حکومت‌هاي اسلامي و تضعيف جامعه اسلامي را از اهداف تشکيل رژيم صهيونيستي دانست و گفت: دشمنان اسلام تا ديدند ربع جمعيت دنيا «مسلمان» هستند، تا عظمت اسلام را فهميدند و متوجه شدند در صدر اسلام مسلمين بر شرق و غرب جهان حاکم شدند، قدرت مراجع ديني و علماي رباني را به خوبي شناختند، نوشته دو خطي مرجع عاليقدر آيت‌الله ميرزاي‌شيرازي دولت انگليس را به زانو درآورد، لذا در صدد برآمدند هر طور شده اسلام، علما و مسلمين را تضعيف و منزوي کنند.

امام جمعه موقت تهرانادامه داد:هدف دوم دشمنان اسلام از تشکيل رژيم جعلي صهيونيستي «تسلط بر منابع عظيم انرژي و نفت و تسلط بر منطقه سوق‌الجيشي» بود، لذا تصميم گرفتند در دل کشورهاي اسلامي ماده سرطاني کاشته شود که از طريق آن و تقويت آن به اهداف شيطاني خود برسند.

وي اظهار داشت: آنها پيش‌بيني کردند در يک مرحله کوتاه‌مدت دولت غاصب اسرائيل تشکيل شود، اما در مرحله ميان‌مدت سلطه بر خاورميانه و تحقق آرزوي حکومت از نيل تا فرات و سلطه بر کشورهاي منطقه را پيش‌بيني کردند و در دراز مدت سلطه بر جهان که ما قوم برتريم را پيش‌بيني کردند، بدين منظور تلفيقي از صهيونيسم يهود و صهيونيسم مسيحي صورت گرفت و قسمت عمده اروپا و آمريکا را فراگرفت.

آيت‌الله موحدي‌کرماني تأکيد کرد: کنگره آمريکا زير سلطه صهيونيست‌هاست، رئيس‌جمهور آمريکا را اين کنگره انتخاب مي‌کند، رئيس‌جمهور مطيع کنگره است، لذا مي‌بينيد رئيس‌جمهور آمريکا چه از حزب دموکرات آمريکا باشد چه از حزب جمهوري‌خواه آمريکا باشد، حامي سرسخت اسرائيل است.

برچسب‌ها:

نظر شما