شناسهٔ خبر: 18120738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جمعه استان اردبیل این هفته چه گفتند

تاثیر مثبت تعاملات اقتصادی در توسعه استان اردبیل، کنفرانس انتفاضه فلسطین، اقتصاد مقاومتی، بکارگیری مدیران پروازی، فقر و بیکاری، ارائه گزارش عملکرد مدیران در خصوص حل مشکلات معیشت مردم، حق بیمه کشاورزان، افزایش کشف مواد مخدر، از جمله موضوعاتی بود که ائمه جمعه استان اردبیل به آن پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تاثیر مثبت تعاملات اقتصادی در توسعه استان اردبیل، کنفرانس انتفاضه فلسطین، اقتصاد مقاومتی، بکارگیری مدیران پروازی، فقر و بیکاری، ارائه گزارش عملکرد مدیران در خصوص حل مشکلات معیشت مردم، حق بیمه کشاورزان، افزایش کشف مواد مخدر، از جمله موضوعاتی بود که ائمه جمعه استان اردبیل به آن پرداختند.

وضعیت کنونی بقعه شیخ صفی نتیجه سوء مدیریت است/ تاثیر مثبت تعاملات اقتصادی در توسعه استان

آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیلT در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل، اظهار کرد: حضور هیئت بزرگ تجاری خارجی در استان موفقیت بزرگ اقتصادی است.

وی با قدردانی از از مدیریت ارشد استان و سایر مجموعه‌های اقتصادی استان که مقدمات این سفر را فراهم کردند، گفت:  این تعاملات اقتصادی که قطعا در اقتصاد منطقه و استان مؤثر خواهد بود.

وی از اینکه مهمانان خارجی در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با محیط بازگشایی نشده مواجه بوده‌اند به شدت انتقاد کرد و آن را نتیجه سوء مدیریت و عدم توجه دولت به مصالح کلان خود دانست.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از اینکه در آستانه سفر ریاست جمهوری آذربایجان به ایران یکی از رجال مهم دولت آذربایجان با سخنان بی‌پایه اهانت به کشور و تمامیت ارضی ایران کرده است، گفت: این گونه افراد مأموریت دارند هر وقت رابطه دو کشور بهبود و توسعه یافت با اظهارات ناشایسته دو کشور مسلمان و همسایه را به وادی اختلاف و دشمنی بکشانند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در گذشته هم در بروز تنشها همیشه رجال آذربایجان پیشقدم شده‌اند و ابتدا ا از طرف کشور ما اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با گرامیداشت 8 اسفند روز امور تربیتی تصریح کرد: دست مربیان تربیتی را در آموزش و پرورش و سایر نهادهای تربیتی می‌بوسیم و آنها را اصلی‌ترین ولی نعمت خود می‌دانیم چرا که آنها افسران بزرگ در اصلی‌ترین میادین جنگ هستند و اصلی‌ترین میدان جنگ، میدان اخلاق، تربیت، فرهنگ و سبک زندگی است.

وی افزود: تاراج اصلی در زمان معاصر تاریخ فرهنگی و غارت بزرگ، غارت حیاء و عفت و دزدی اصلی، دزدیدن اعتقادات و اخلاق است و در همه این میادین، مربیان تربیتی، مرزداران بزرگ کشور، ملت، فرهنگ و تاریخ ما هستند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختلاف رسانه‌ای وزیر اطلاعات و دادستانی در زمینه وجود دو تابعیتی در کشور، آن را وهن بزرگ مدیریتی و سبب از بین رفتن وثوق و اعتماد به حساس‌ترین مراکز مدیریتی کشور دانست و از مسئولان خواست این‌گونه امور را در ملأ عام از طریق رسانه حل نکنند.

دولت مردان بدانند با متهم کردن دولت‌های دیگر مشکل حل نمی‌شود

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 6 اسفند ماه با اشاره به کنفرانس انتفاضه فلسطین که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شده بود گفت: در این کنفرانس مقام معظم رهبری از مظلومیت مردم فلسطین پرده برداشت که در طول 7 دهه بی سابقه‌ترین ظلم‌ها علیه مردم فلسطین تحمیل شده است و تا ملتی را از سرزمین خود خارج و ملتی دیگر در آن قرار گیرد.

 

وی افزود: برخی کشورهای عربی در ظاهر از فلسظین حمایت می‌کنند اما در پشت پرده برای نابودی این کشور جلسه برگزار و نقشه ترسیم می‌کنندتا حاشیه‌ای امن برای اسرائیل درست شود.

 

وی تاکید کرد: قدرت مقاومت و اتحاد ملت به اندازه‌ای مهم و ارزشمند است که جمهوری اسلامی ایران بعد از 38 سال از پیروزی سپری شده و در طول این مدت دنیا با ایران دشمنی کرده اما این کشور روز به روز در سایه مقاومت و احاد مردم آن عزیزتر شده است.

 

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: محور اصلی منطقه مسئله فلسطین است که دشمن به دنبال این است که فلسطین از یادها فراموش شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای کنفرانس وحدت گفت: مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده بود که با این کنفرانس بار دیگر در زبان‌ها جاری شد و همبستگی بین کشورهای اسلامی بیشتر شد و همچنین بر محور مقاومت در این کنفرانس تاکید شد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در آغاز این کنفرانس از مالکوم ایکس رهبر مسلمانان آمریکا یاد کرد و با این اقدام خود به دنیا اعلام کرد که مسلمانان در هر زمان و مکان باید مورد تکریم قرار گیرند.

 

حجت الاسلام باوقار با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در درس فقه خارجی بر حل مشکلات خوزستان و دیگر استان‌ها تاکید و تذکر داده‌اند که این حوادث دل هر انسانی را به درد می‌آورد لذا برای کمک رسانی به مردم این استان‌ها باید تمام دستگاه‌ها وارد عمل شوند چرا که وظیفه اصلی حکومت کمک به مردم و حل مشکلات آنهاست.

 

امام جمعه مشگین‌شهر در بخشی از سخنان خود را اشاره به مشکلات شهرستان گفت: متاسفانه حق بیمه محصولات کشاورزی افزایش یافته اما در مقابل حق بیمه پرداختی ثابت باقی مانده است که در این خصوص مسئولان باید پاسخگو باشند.

 

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که به صورت گسترده در این کشور وجود دارد این است که تمام مشکلات کشور بر گردن دولت‌های گذشته انداخته می‌شود در حالی که تمام دولت‌ها با وجود کم و کاستی‌هایی که داشته‌اند کارهای ارزشمندی نیز انجام داده‌اند.

 

وی تاکید کرد: چهار سال از عمر دولت در حال اتمام است و در طول این چهار سال عامل تمام مشکلات را دولت گذشته‌ معرفی کرده‌اند در حالی که با این کار مشکلات کشور حل نمی‌شود بلکه می‌بایست به جد وارد عمل می‌شدند.

 

حجت الاسلام باوقار گفت: کمتر از یک سال به پایان سال 95 باقی مانده است اما متاسفانه گزارش از عملکرد دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه نشده است لذا دولت مردان باید در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اقتصاد مقاومتی را به اطلاع عموم مردم برسانند و در شهرستان نیز تیریبون نماز جمعه آماده همکاری است.

 

وی در چایان ضمن قدردانی از تلاش عوامل نیروی انتظامی شهرستان گفت: در طول 11 ماه گذشته 160 کیلو مواد مخدر در این شهرستان کشف شده و این زنگ خطری برای خانواده‌هاست.

بکارگیری مدیران پروازی حیف و میل بیت المال است/مسئولان اقدام و عمل را در اقتصاد مقاومتی انجام دهند

حجت‌‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر گفت: نقش معلم تنها در فرآیند آموزشی و یادگیری خلاصه نمی‌شود و ظاهر امر است که تصور می‌کنیم معلمان فقط مسوول انتقال دانش و تحقق فرآیند یادگیری هستند در حالی که یک معلم، مجموعه‌ای از عناصر تعلیم و تربیت مانند دانش‌افزایی، مهارت آموزش، تربیت اجتماعی و اخلاق و سلامت روح و روان فرزندان ما را باید مدیریت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت کاملاً با هم در ارتباط است و حضور و الگوقرار گرفتن معلمان از سوی دانش‌آموزان خود واجد جنبه‌های تربیتی است و استفاده از واژه پرورش و آموزش به جای آموزش و پرورش می تواند بر اهمیت موضوع تربیت تاکید کند و نشان دهد تربیت و پرورش اولی تر از آموزش است.

 

خطیب جمعه نیر در ادامه اظهار داشت: مدیران پروازی که در شهر محل خدمت خود زندگی نمی کنند از درک درد مردم عاجزند و نمی توانند در جهت رفع مشکلات مردم اقدام عملی کنند.
 

وی افزود: استفاده از اموال بیت المال برای فعالیت های شخصی حرام است، مسئولی که با ماشین مخصوص بیاید و با ماشین مخصوص برود، به درد مردم و نظام جمهوری اسلامی نمی خورد، مسئول باید در میان مردم باشد و با درد آنان را درک کند.

 

حجت الاسلام مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خواست رهبر معظم انقلاب در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: امروز بر همه ثابت شده که تنها راه نجات اقتصاد کشور، توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم خود را از بیگانگان بی نیاز کنیم.

 

وی گفت : یکی از مؤلفه های اصلی اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، پرهیز از اسراف است.

 

امام جمعه نیر محقق شدن سیاست اقتصاد مقاومتی را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: همه مسئولان و کارکنان باید تدابیر داهیانه مقام عظمای ولایت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی افزود: دولتمردان درباره اقتصاد مقاومتی به صورت جدی وارد عمل نشده اند بنابراین همه تلاش کنیم توصیه های رهبر معظم انقلاب را عملی کنیم و اجازه ندهیم درباره مساله اقتصاد مقاومتی کوتاهی شود.

 

حجت‌الاسلام میکاییل مقدسی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سیاست اقتصاد مقاومتی و تاثیر تحقق آن بر معیشت مردم باید تلاش و جدیت مسؤولان بر تحقق شعار سال باشد و در این زمینه با عمل به منویات و راهکارهای ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری به شکل عملیاتی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند.

 

امام جمعه نیر تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند عزم جدی مسئولان در این راستا دانست و اظهار داشت: باید دولتمردان در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی تمامی امکانات خود را بسیج کنند، زیرا اصلی‎ترین راهکار رسیدن به اشتغال پایدار و رونق اقتصادی مردم در گرو اقدامات عملی و اجرائی در مقوله عمل کردن به شعار اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

دولت مردان زیرساخت لازم برای بخش خصوصی را فراهم کنند/ فقر در گرمی مشهود است

امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: هر مسلمانی باید به فکر هم نوع خود باشد و هر کس نیاز و حاجت مومنی را برآورده کند ثوابش از ده بار طواف خانه خدا هم بیشتر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری ضمن گرامیداشت 8 اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: فاطمه زهرا (س)در تربیت فرزندان، رفتار و گفتار و زندگی ساده و بی آلایش الگوی عملی  کامل و مناسب برای هر انسانی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به عقب مانده گی و پسرفت شهرستان گرمی در بخش اشتغال و زیر ساخت های لازم برای توسعه شهری به انتقاد از مسئولین استانی و کشوری در خصوص اختصاص بودجه های کلان به سایر شهرها و عدم توجه به شهرستان مرزی گرمی که دارای بیشترین مرز مشترک با کشور همسایه را دارد تاکید کرد و افزود: چرا شهرستانی که نقش بسزایی در تامین امنیت منطقه و کشور دارد روز به روز به تعداد مهاجران از این شهرستان به سایر شهرهای بزرگ افزوده می شود ولی تا کنون هیچ توجهی از سوی دولت مردان به  این موضوع صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه شهرستان گرمی در سال 75 دارای 25هزار نفر جمعیت بود که با در نظر گرفتن نرخ رشد استانی، این امار نه تنها رشد نداشته بلکه با کاهش 30هزار نفری با لحاظ نرخ رشد استانی این تعداد از جمعیت به 26هزار نفرکاهش یافته است، اظهار کرد: دولت مردان باید با آماده کردن زیرساخت لازم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال ضمن رونق اقتصادی منطقه، مانع مهاجرت از این شهرستان شده و فقر را که در این شهرستان مشهود است ریشه کن کنند.

جریان نفوذ در کتب ابتدایی رخنه کرده مسئولین از این جریان پیشگیری نمایند

حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری امام جمعه خلخال ضمن تبریک هفته امور تربیتی گفت: جایگاه مربیان پرورشی و تربیتی مهم است و به گفته امام (راحل ) انسان محصول تربیت است.

وی گفت: متاسفانه جریان نفوذ در کتب ابتدایی رخنه کرده که باید مسئولین تا سال های آینده این مشکل را مرتفع کنند.

وی وظیفه مسئولین را گزارش دهی به مردم در خصوص عملکرد خود عنوان کرد وگفت: به گفته مقام معظم رهبری تمامی قوا باید تا پایان سال گزارشی از اقدامات خود در خصوص حل معیشت مردم ارائه دهند و قوه مجریه در این میان از همه مهمتر است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص پرهیز از فرافکنی مسئولین، گفت: مسئولی که کاری انجام نداده اکنون روی به فرافکنی آورده که باید مسئولین از این امر پرهیز نمایند و صادقانه با عمل به مردم حقیقت را نشان دهند.

امام جمعه خلخال از موفقیت حوزه های علمیه شهرستان خلخال سخن گفت وافزود: در ایام پیش روز ثبت نام حوزه علمیه خواهران و برادران در حال انجام است که خانواده باید برای بیمه نمودن خودو فرزندان خود در مسیر تحقق اهداف اسلامی و دینی و حفظ دین توجه لازم را به ثبت نام فرزندان در حوزه های علمیه بنمایند

امام جمعه خلخال ضمن تقدیر از مدی عامل گاز استان در خصوص گازرسانی و عملکرد خوب در این حوزه تقدیر وگفت: در بحث مشکلات مردم برای بهای گرانی گاز هنوز این مشکل حل نشده و شایسته است مسئولین و نمایندگان مجلس با توجه به اهمیت حل مشکلات مردم جامعه از مسئولین کشوری این موضوع را پیگیر شوند.

انتهای پیام/

نظر شما