شناسهٔ خبر: 18120336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید امام جمعه بردسیر بر پیشگیری از بروز سیل

کرمان - ایرنا - امام جمعه بردسیر گفت: باید برای پیشگیری از بروز سیل فکر اساسی کرد تا دیگر شاهد خسارت های کلان در سطح شهر و شهرستان نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نمازجمعه بردسیر افزود: حوادث طبیعی همیشه بوده و هست اما آنچه اهمیت دارد تلاش مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنترل و مهار حوادث و برنامه ریزی برای جبران خسارت هاست.
وی گفت: سیل در بردسیر هم خساراتی به بار آورد که همه خسارات قابل جبران است و ما باید شکرگزار نعمت الهی و بارندگی باشیم چرا که کشور سال های زیادی دچار مصیبت خشکسالی شده بود و امیدواریم با این بارش ها و استمرار بارندگی بحران خشکسالی برطرف شود.
امام جمعه بردسیر بیان کرد: طی سالیان متمادی مسیر رودخانه ای که از وسط شهر عبور می کند مسدود شده، قسمت هایی از آن واگذار و عرض رودخانه کم شده بنابراین رودخانه بزرگی که از سال های گذشته از وسط شهر عبور می کرده و مسیری تاریخی دارد را نمی شود با آن مقابله کرد و مسیرش را تغییر داد بلکه باید احیا شود، مسیرش کاملا باز و لایروبی شود، رودخانه باید تعریض و دو طرف آن مقاوم سازی شود.
وی افزود: ساخت سد خاکی در حاشیه شهر و در نزدیکی شهر کار اصولی و درستی نبوده و نیست چرا که نتیجه آن به بار آمدن چنین خساراتی می شود و امیدواریم با تدبیر و چاره اندیشی درست مسئولان در آینده شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.
حجت الاسلام تارم گفت: حوادث طبیعی اخیر در کشور این قدر اهمیت داشته که رهبری هنگام درس خارج تذکراتی دادند و از مسئولان عالی استان به خصوص استاندار و معاون عمرانی استانداری که دوبار به بردسیر آمدند و از رئیس هلال احمر استان و سایر مدیران استانی که به بردسیر آمده و از نزدیک پیگیر مشکلات مردم بر اثر سیل اخیر بودند و در جلساتشان مصوبات خوبی داشتند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.
وی گفت: از فرماندار شهرستان که از ساعات اولیه وقوع سیل در میادین و خیابان ها بودند و مشکلات برردسیر را به مرکز استان منعکس کردند و همین طور از شهردار بردسیر و از صبر و حوصله مردم عزیز که این مشکلات را تحمل کرده اید، تشکر می کنم و امیدوارم با پیگیری های فرماندار و نماینده شهرستان و با مساعدت دولت، مشکلات مردم و خرابی هایی که به بار آمده به طور کامل حل شود.
امام جمعه بردسیر افزود: این رفتار که برخی با کشتن گاو و گوسفند و نذری دادن می خواستند باران نیاید، کار درستی نیست بلکه ما باید با مقاوم سازی ساختمان ها و زیرساخت های شهری خود را آماده مقابله با حوادثی مانند سیل کنیم و همیشه منتظر بارش رحمت الهی باشیم.
وی در ادامه خطبه ها با استناد به سخنی از امام راحل گفت: امام عزیز می فرمودند انسان اگر تربیت الهی نشود مانند حیوان است و بلکه از حیوان بدتر است که امروز مصداق کلام امام عزیز را در خاورمیانه و در کشورهای اسلامی شاهد هستیم که این رفتار وحشیانه دارد به دست تکفیری ها و داعشی ها و صهیونیست ها انجام می شود.
حجت الاسلام تارم با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران افزود: اهمیت این اجلاس به قدری زیاد است که مقام معظم رهبری به عنوان اولین سخنران در آن حضور یافتند و سه محور مهم را یادآور شدند از جمله اینکه مساله فلسطین مهم ترین و محوری ترین و اصلی ترین مساله جهان اسلام است و نباید هیچ مساله دیگری اهمیت مساله فلسطین را تحت الشعاع قرار بدهد.
وی بیان کرد: طرحهای دشمنان برای منحرف کردن ذهن مسلمانان از مساله فلسطین است و جنگ های نیابتی، تولید داعشی ها، حمایت های غرب، مساله ترکیه و تمام اینها برای این است که صهیونیست ها خیالشان راحت باشد و مسلمان ها را به جان هم بیندازند.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7421/3028


نظر شما