شناسهٔ خبر: 18119909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزیده خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان یزد:

طرح آشتی ملی نمی تواند مسیر انقلاب را منحرف کند/ مواضع ضد ایرانی عربستان و ترکیه نشان از تزلزل پایگاه حکومتی آنان است/ جنگ های نیابتی در منطقه با هدف تامین امنیت اسرائیل است

امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نمازجمعه یزد گفت: برخی تصمیم‌ها نیز باعث می‌شود فضای کشور دو قطبی شود لذا این تصمیم گیری ها باید بر اساس متابعت از قانون اساسی، اسلام و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ در ادامه گزیده سخنان ائمه جمعه شهرستان های یزد را ملاحظه می کنید:

 

طرح آشتی ملی نمی تواند مسیر انقلاب را منحرف کند/ تصمیم‌گیری‌های قوه مجریه نباید فضای کشور دو قطبی کند

امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد به جنجال‌هایی که برخی مطبوعات در مورد آشتی ملی به راه انداخته‌اند، اشاره کرد و افزود: ملت با یکدیگر قهر نیستند، ملت وفادار به خط رهبری و ولایت وفادار به اسلام و انقلاب هستند و هیچکس نمی‌تواند آنها را از این مسیر منحرف کند.

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی اظهار کرد: هیچ کسی نمی‌تواند ملت ایران را مورد تهدید قرار دهد. نه آمریکا و نه دیگران نمی‌توانند هیچ غلطی کنند و این جنجال‌ها درست نیست و ملت ایران فتنه‌گران را تا زمانی که توبه نکنند، نخواهند پذیرفت.

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی افزود: تصمیم‌هایی که قوه مجریه می گیرد تا ده‌ها سال ادامه پیدا می‌کند و برخی قراردادها و تصمیم‌گیری‌ها تا ده‌ها سال بعد بر زندگی مردم اثرگذار است.

وی گفت : برخی تصمیم‌ها نیز باعث می‌شود فضای کشور دو قطبی شود بنابراین تصمیم‌ها باید بر اساس متابعت از قانون اساسی، اسلام و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اتخاذ شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تکلیف مردم در انتخاب افراد اصلح اذعان کرد: مردم از هم‌اکنون افرادی که احتمال کاندیدا شدن آنها وجود دارد را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها نباید در حکم‌هایی که توسط امام خمینی (ره) داده شده، اجتهاد کنند، افزود: امروز عده‌ای در مورد نظرات و محکمات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اجتهاد می‌کنند و می‌گویند درست است که امام راحل گفته که دشمن ما آمریکا است اما ما طور دیگری اجتهاد و عمل می‌کنیم.

 

مواضع ضد ایرانی عربستان و ترکیه نشان از تزلزل پایگاه حکومتی آنان است

امام جمعه  ابرکوه، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین درمحل سالن اجلاس سران اظهار کرد: اهمیت این اجلاس به این بود که مقام معظم رهبری(مدظله) شخصاً درافتتاحیه این مراسم حضوریافتند و با ایراد سخنرانی بسیار راهبردی، شفاف و گویا، پرده از چهره قصه پرغصه جهان اسلام یعنی استمرار مظلومیت فلسطین و اندوه جان کاه ملت مظلوم و صبورش برداشتند.

وی حمایت کشورهای عربی از ظلم های رژیم صهیونیستی را امری منافقانه عنوان و تصریح کرد: حدود هفت دهه است که بی سابقه ترین ظلم وجنایت تاریخ، علیه ملت مظلوم فلسطین در منظر مدعیان حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی صورت می گیرد؛ آنچه بیش از هر چیز دل ها را به درد می آورد، همراهی برخی کشورهای عربی و اسلامی منطقه است. آنان که منافقانه دم از دوستی با ملت فلسطین می زنند و عملاً به پای سفره سازش با رژیم صهیونیستی و امریکای حامی این رژیم می نشینند.

خطیب جمعه ابرکوه در قسمت دیگر از سخنان خود به اجلاس مونیخ پرده در هفته گذشته اشاره و تاکید کرد: این اجلاس پرده از چهره تزویرگرحکام عربستان و ترکیه برداشت، که هم صدا با امریکا واسرائیل، موضع مشترک عبری عربی ترکی؛ علیه جمهوری اسلامی را بروز دادند و این امری تازه و تصادفی نیست زیرا عربستان و ترکیه که متزلزل ترین پایگاه حکومتی و مردمی را دارند در بقاء حکومت خود، محتاج  حمایت آمریکا واسرائیل هستند تا با زورسرنیزه و سرکوب، بتوانند به حکومتشان دوامی کاذب و چند روزه بخشند.

وی در ادامه افزود: این ها که پدرخوانده تروریست و صادرکننده آن هستند و ازمرحله تهدید عبور کرده وسردمدار جنگ درمنطقه شده اند، با وقاحت تمام ایران را تهدیدی علیه امنیت منطقه می خوانند؛ وزیر جنگ عربستان هم دلسوزانه هدف نهائی ایران را تضعیف عربستان درخاورمیانه بیان می کند. شنیدن این اراجیف برای مردم دنیا تکراری، خسته کننده، بی نتیجه و یک عادت شده است که گرگ درجامه میش خود را ظاهرمی کند و برای همگان طنز تلخ تکراری می گوید.

 

جنگ های نیابتی در منطقه با هدف تامین امنیت اسرائیل است

امام جمعه هرات با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین نیز گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس تاثیر بسیاری در جهان داشت چرا که آنچه مهم است موضوع مقاومت و ایستادگی است تا زمینه مقاومت را توسعه و گسترش داد.

حجت الاسلام جعفری افزود: سالهاست که متأسفانه با توطئه مرموز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و میدان‏داری و پشتیبانی همه‏جانبه آل‏ سعود، آتش فتنه جنگ نیابتی در منطقه برافروخته گردیده و باعث شده است رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر در حاشیه امن قرار گیرد‏ و موضوع اول جهان اسلام یعنی اسرائیل غاصب به حاشیه و بلکه به فراموشی سپرده شود. این امر فرصتی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده تا اهداف شوم خود را با شتاب بیشتری پیگیری کنند.

وی افزود: مردم مسلمان و مظلوم فلسطین بدانند تنها راه نابودی اسرائیل ایستادگی و مقاومت در برابر این رژیم غاصب است و جمهوری اسلامی ایران نیز تا اخرین لحظه از آنان حمایت خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به برگزاری پنجاه و سومین نشست امنیتی مونیخ، گفت: در روزهای اخیر در اجلاس امنیتی مونیخ، شاهد مواضع مشترک مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم.

جعفری اظهار داشت: آنچه در این نشست تلخ بود مواضع نخست وزیر ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران که اولا این مواضع نمک نشناسی این کشور را در برابر ملت ایران نشان میدهد و دوما ناپختگی سیاسی سیاستمداران این کشور را به نمایش گذاشت.

وی افزود: اسرائیل با طرح این موضع که ایران با نفوذ در منطقه درصدد قدرت نمایی است میخواهد بین کشورهای روسیه ترکیه و ایران اختلاف بیندازد و به هدف خود که همان ناامنی منطقه است برسد که متاسفانه ترکیه و آل سعود نیز در اجرای این نقشه به آنان کمک می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما