شناسهٔ خبر: 18119846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه بجنورد:

مسئولان اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنند/انتقاد جدی نسبت به مواضع اخیر استاندار خراسان‌جنوبی

R41359/P1384/S6,55/CT11

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به به سخنان استاندار خراسان جنوبی درباره رقص زن و مرد در این استان گفت: رقص زنان در برابر بیگانگان و مردها از دیدگاه و نظر تمام مراجع حرام بوده و نباید وی از سوی مراجع تقلید فتوا دهد که این کار به اسلام لطمه وارد نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: در برخی از فیلم‌های جشنواره فجر به ارزش‌ها توهین شد و بداخلاقی‌ها نیز رواج یافت. این فیلم‌ها برای اکران مجوز و تائیدیه گرفته‌اند و با این‌ وجود می‌شود گفت درباره فرهنگ نوعی خودزنی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: گاهی دانسته و ندانسته با این‌گونه رفتارها و ولنگاری‌های فرهنگی تیشه به ریشه بزرگی و عظمت کشور و نام کشور می‌زنیم که جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: حضور انسان مؤمن در مراسم و جلسه‌ای که در آن معصیت شده و به ایام‌ و مناسبت‌های با ارزش کشور و اسلام توهین می‌شود روا نیست و نباید این موضوع مورد غفلت مردم و مسئولان قرار بگیرد.

یعقوبی با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی درباره رقص زن و مرد در این استان گفت: رقص زنان در برابر بیگانگان و مردها از دیدگاه و نظر تمام مراجع حرام بوده و بنابراین نباید وی از سوی مراجع تقلید فتوا دهد که این کار به اسلام لطمه وارد نمی‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه مسئولان باید به اقتصاد مردم توجه کنند و عملکرد خود را دراین‌باره انتشار دهند افزود: اکنون برخی از مردم برای تهیه نان شب خود نیازمند هستند و این در حالی است که مسئولان باید اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از اینکه چرا خراسان شمالی را به استان رقاصه‌ها نسبت داده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به این خراسان شمالی فضیلت و برتری این استان را در موضوع غیرتمندی و ولایتمداری عنوان کرده‌اند.

یعقوبی همچنین با اشاره به رقص چند روز گذشته افراد در مراسمی گفت: این افراد از هر مکانی و یا بخشی مجوز گرفته‌اند باید از سوی دادستان بررسی شود هرچند که هم‌اکنون برخی در بازداشت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما