شناسهٔ خبر: 18119662 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گزارش:

ایگواین، الگوی موراتا برای ترک رئال مادرید

آلوارو موراتا، مهاجم جوان رئال مادرید در مورد آینده خود در این باشگاه، تردیدهایی جدی دارد و شاید از بازگشت خود پشیمان هم شده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، موراتا که دو سال پیش رئال را به مقصد یووه ترک کرد، توانست در این تیم به یک ستاره بزرگ تبدیل شود و رئال با توجه به بندی در قراردادش، او را تابستان امسال بازگرداند.

موراتا با امیدهای فراوان به باشگاه محبوبش بازگشت ولی پس از گذشت 6 ماه از فصل جدید، زیدان از او به عنوان ذخیره بنزما استفاده می کند و بعضا در برخی دیدارها که بنزما حضور نداشته، زیزو به مهاجمانی دیگر غیر از موراتا میدان داده است.

 

ستاره جوان رئال در این فصل در همه رقابت ها 11 گل به ثمر رسانده که با توجه به دقایق اندک حضورش در زمین، آمار خوبی محسوب می شود.

با توجه به علاقه خاص زیدان به بنزما، بعید است شرایط موراتا تا انتهای فصل تغییر کند و اگر زیدان فصل بعد هم در رئال بماند، احتمالا موراتا رئال را ترک خواهد کرد. او البته الگوی روشنی نیز برای این کار دارد.

 

سال 2013 بود که گونسالو ایگواین رئال مادرید را پس از 6 سال و نیم ترک کرد و راهی ناپولی شد. ایگواین نیز در رئال با بنزما رقابت شدیدی داشت و همین باعث شده بود نتواند توانایی های واقعی خود را به نمایش بگذارد ولی او در سه فصل حضورش در ناپولی و امسال در یووه، نشان داده است که جدایی اش از رئال، تصمیم کاملا درستی بوده است.

 

به این آمار دقت کنید:

 

 

 

 

بنزما وقتی ایگواین در رئال حضور داشت، 183 بازی برای رئال انجام داد، 446 شوت به دروازه و ثبت 87 گل (متوسط 0.47 گل در هر بازی)، آمار او بود. با جدایی ایگواین، او 164 بازی انجام داده، 432 شوت به دروازه زده و 87 گل (متوسط 0.53 گل در هر بازی) نیز به ثمر رسانده است.

 

ایگواین از زمانی که رئال را ترک کرد، تاکنون 179 بازی برای ناپولی و سپس یووه انجام داده، 620 بار به سمت دروازه حریفان شوتزنی کرده و 113 گل نیز به ثمر رسانده است؛ در حالی که وقتی در رئال حضور داشت، در 166 بازی، تنها 86 گل به ثمر رساند و آمار شوتزنی او نیز 335 بار بود.

متوسط 0.63 گل در هر بازی پس از جدایی از رئال، در مقایسه با 0.52 گل در هر بازی وقتی در رئال حضور داشت.

 

 

 

 

 


نظر شما