شناسهٔ خبر: 18119442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله جزایری:

از بانک‌های خوزستان شکایت می‌کنم/ خوزستان باید از وضعیت بحرانی موجود خارج شود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه از بانک‌های خوزستان به دلیل عدم تمکین از مصوبه دولت شکایت می‌کنم گفت: خوزستان باید از وضعیت بحرانی موجود خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به غیرقابل مقایسه بودن تسهیلات در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر تصریح کرد: خوزستان با توجه به جمعیت و حجم اقتصادی خود قابل مقایسه با برخی از استان‌های کشور که بیشتر از خوزستان مورد توجه بودند نیست و رئیس بانک مرکزی باید به تذکر و سخن توجه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: همه قوا باید تا آخر سال نشان دهند که برای اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی چه کردند.

وی عنوان کرد: دولت باید کارنامه خود را در رفتار منتشر کند، در برخی از استان‌ها کارهای خوبی انجام شده ولی در استان خوزستان تصمیمات خوزستان در یک کارنامه خلاصه شد هر چند کارهای خوبی نیز در این راستا صورت گرفت و امیدواریم اجرایی شود.

جزایری با اشاره به حمایت‌های دولت از کارخانه‌های از کار افتاده و نیمه‌کاره گفت: یک‌سری مکان‌های اقتصادی وجود دارد که باید بازسازی شود و یکسری شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نیز تعطیل شده است و حرکت دولت برای رفع این مشکلات موثر بود تا این واحدها تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در این رابط موانعی وجود داشت خاطرنشان کرد: کسانی برای ساخت یک کارخانه وام گرفتن دیگر مجاز به گرفتن وام نبودند ولی دولت مصوبه را به اجرا در آورد تا این افراد وام بگیرند و کارخانه کامل به تولید برسد.

آیت‌الله جزایری با اشاره به اینکه جرائم کمرشکن و سخت بخشیده شد گفت: قوانین سخت و عدم قبول کردن مجموعه تولیدی برای ضمانت وام‌ها توسط دولت منتفی شد که جای تشکر دارد، ولی متاسفانه مسؤولان بانکی خوزستان زیر بار نمی‌رود که مصوبه شرعی و قانونی دولت را تمکین کند و ما نیز در این رابطه و از آنها شکایت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: خوزستان باید از وضعیت موجود خارج شود، همچنین در رابطه با بحران موجود در خوزستان تیم‌هایی از برخی نقاط کشور به استان آمدند که متاسفانه یک تن بر اثر حادثه آسیب جدی دید و یک نفر نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام/72026/ج/

نظر شما