شناسهٔ خبر: 18119179 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن وساختمان استان تهران:

طرح مسکن اجتماعی در افزایش تولید مسکن تاثیرگذار است

ایرنا

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن وساختمان استان تهران با اشاره به طرح مسکن اجتماعی، گفت: در صورتی که این طرح برای اقشار کم درآمد به خوبی اجرایی شود در بخش تولید و عرضه ساختمان در کشور شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -
حسن محتشم روز جمعه در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع ساختمان با عنوان تکنولوژی های ساختمان، نما، سازه و صنایع وابسته، به خبرنگاران اظهار کرد: هر چند که طرح مسکن اجتماعی نمی تواند به تنهایی بخش مسکن کشور را از رکود خارج کند، اما می تواند به افزایش معاملات مسکن در کشور تاثیرگذار باشد.
وی با بیان این که شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کلان، بخش مسکن را به رکود برده است بیان کرد: با این حال اجرای طرح مسکن اجتماعی، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و تامین مسکن مورد نیاز خانه یکمی ها با استفاده از تسهیلات بانکی، در رونق بازار مسکن و افزایش معاملات روند مثبتی خواهد داشت.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران به مزیت های اجرای طرح مسکن اجتماعی اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که این طرح برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه بسیارلازم است اما در خروج از رکود بخش مسکن به تنهایی تاثیرگذار نخواهد بود، زیرا که رونق حوزه ساخت و ساز به اقتصادی کلان کشور بسیار وابستگی زیادی دارد.
علی ابراهیم زاده مجری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع ساختمان با عنوان تکنولوژی های ساختمان، نما، سازه و صنایع گفت: امسال شرایط مناسبی برای شرکت های ایرانی و خارجی برای عرضه آخرین دستاوردهای خود در حوزه ساخت و ساز در این نمایشگاه فراهم شده است.
وی یادآورشد: در مجموع 147 شرکت داخلی و خارجی در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع ساختمان با عنوان تکنولوژی های ساختمان، نما، سازه و صنایع وابسته حضور دارند که 57 شرکت خارجی و 90 شرکت ایرانی هستند.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های فعال در حوزه ساخت و ساز کشور 57 شرکت از کشورهای چین، ترکیه و پاکستان آخرین دستاوردهای خود را در سه حوزه سازه ها، نماها و تکنولوژی های نوین ساختمانی در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
این نمایشگاه از 6 تا 9 اسفند ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران دایر است و در بخش سازه، انواع سازه های فلزی، سازه های بتنی، سازه های پیش ساخته فولادی سبک، سازه های ترکیبی، سازه های فولادی گالوانیزه، سازه های سبک و فناوری های نوین سازه ها توسط شرکت های داخلی و خارجی عرضه شده است.
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در تشریح ابعاد مختلف مسکن اجتماعی که در هیات وزیران مصوب شده است نیز گفت: اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم ‌درآمد است.
عباس آخوندی با بیان این که اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم درآمد است، اظهارداشت: آنهایی که خود و افراد تحت تکفل‌ آنان از اول فروردین سال ۹۰، فاقد واحد مسکونی با دوام یا وام مسکن بوده‌اند و از ۲۲ بهمن سال ۵۷، ازهیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده اند و حداقل در شهرمورد تقاضا، ۵سال سکونت داشته باشند، شامل طرح مسکن اجتماعی هستند.
وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط مسکن اجتماعی و حمایتی گفت: به گروه‌های کم درآمدی برخورد می‌کنیم که اصلاً در قالب مدل اقتصادی امکان تأمین سرپناه ندارند، لذا این افراد می توانند از حمایت های مسکن اجتماعی برخوردار شوند.
پرداخت هفتاد میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی به گروه‌های کم‌درآمد برای خرید واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی تعیین کمک هزینه اجاره خانوارهای کم‌درآمد ماهانه به ترتیب تا دو میلیون ریال برای شهرهای زیر500 هزار نفر و تا چهار میلیون ریال برای شهرهای بالای 500 هزار نفر با افزایش سالانه 10 درصد تعیین وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن برای حمایت از خانوارهایی که توان بازپرداخت اقساط را دارند به ازای هر واحد هفتاد و پنج میلیون ریال با بازپرداخت 60 ماهه از مهم ترین محورهای طرح مسکن اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد در کشور است، ضمن اینکه توانمندسازی متقاضیان مسکن و بد مسکن‌ها از طریق نهادهای حمایتی و اجتماعی هدف دیگر این طرح است.

نظر شما