شناسهٔ خبر: 18118544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از پنجمین مجمع کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

حسینی: برخی به دنبال ایجاد دوگانگی در کشور هستند/ حاجی بابایی: دولت اعتقاد نداشت به مجلس برنامه بدهد/محمدیان: آن‌هایی که می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت دروغ می‌گویند

پنجمین مجمع کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح امروز در سالن علامه امینی تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پنجمین مجمع کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سالن علامه امینی تهران برگزار شد و داداش‌پور دبیر پنجمین مجمع عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه این کنگره با شعار ایران سرافراز در پرتو دانشگاه انقلابی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: آخرین مجمع این کانون به دلیل مشکلات مالی و رخوت حاکم بر فضای سیاسی و جریان اصولگرایی دو ماه پیش از انتخابات سال 92 برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم این مجمع در زمینه بازسازی و احیاء کانون دانشگاهیان اثرگذار باشد.

دبیر پنجمین مجمع عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد علی حسین زاده و ابوالحسن شهواری از اعضای این کانون افزود: در این مجمع در مورد مسائل مختلف کشور تبادل نظر می‌شود.

 

* حسینی: برخی به دنبال ایجاد دوگانگی در کشور هستند

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این کنگره گفت: با بهره‌گیری از عبرت‌ها و درس‌ها از زندگی حضرت صدیقه کبری (س) در مسائل فردی و اجتماعی قطعاً می‌توانیم درس‌های فراوانی بیاموزیم. 

وی خطاب به اساتید حاضر در کنگره گفت: نور فاطمی و علوی خاموش شدنی نیست. حضور شما اساتید دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که نسبت به مسائل کشور حساسیت دارید. دانشگاهیان به عنوان قشر تأثیرگذار از این روحیه برخوردار هستند. در انتخابات سال‌های 84، 88 و 92 دوستان فعال بودند اما گاهی به ظاهر نتیجه کسب نمی‌شد. اما تلاش مأجور نزد خداوند است و مرتب جلسات شورای مرکزی برگزار می‌شد. 

وی درباره حضور دانشگاهیان و اساتید در جبهه مردمی انقلاب، گفت: دیروز در اولین نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار شد که 10 کاندیدا انتخاب شد.  دوستان در کمیته‌ها و استان‌ها در این جبهه فعال بودند اما به عنوان کانون دانشگاهیان ایران اسلامی باید موضع‌گیری خود را مشخص کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر این وضع در مسائل سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی ادامه پیدا کند می‌تواند برای کشور زیانبار باشد، با یک برنامه جامع و تیم قدرتمند و قوی و تدوین برنامه‌ها می‌توان کمک کرد تا در این واقعه مهم تأثیرگذار باشیم. ما پشتوانه‌ای نداریم نه حقوق نجومی، نه وام‌های کلان، نه خودروهای چند صد میلیونی و نه خانه‌های ویلایی؛ به خاطر همین با برخی مشکلات روبه‌رو هستیم.

 

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: از نزدیک در بعضی استان‌ها شاهد هستم اقدامات خوبی را انجام می‌دهند، تشکل‌های دانشجویی با دست خالی فعالیت می‌کنند و با تشکل‌های دولت‌ساز که مثل قارچ ایجاد و فعال می‌شوند مقابله می‌کنند لذا از اساتید انتظار بیشتری است زیرا در دانشگاه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که در مورد توقف رشد علمی و طرح‌های بزرگ متوقف نشوند، در هوافضا دستگاه‌های اجرایی در گذشته به آنها بهای بیشتری می‌دادند. وظیفه است این مسائل گفته و تبیین شود و جامعه آنها را بداند. 

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، گفت: تنها نگاه به بیرون باعث می‌شود شعار «ما می‌توانیم» کم‌کم، کم‌فروغ شود، توقع است خود دانشگاهیان جواب این مسائل را بدهند. موقعیت ایران موقعیت ممتازی است که آن هم به خاطر هدایت و سکانداری رهبری است چه بسا اگر به دست مدیریت دولتی‌ها بود مشکلات زیادی را به همراه داشتیم. 

وی با اشاره به نظر منابع غربی نسبت به ایران، گفت: غربی‌ها در منابع خود می‌گویند خنثی کردن تلاش‌های ایران در منطقه هدف آمریکاست. در این مسیر اعراب و اسرائیل ترامپ را برای سخت‌گیری علیه ایران تشویق می‌کنند. ایران چالشی‌ترین کشور است که آمریکا با ‌آن روبه‌رو است و معتقدند که بهتر است ترامپ از هر اقدام عجولانه علیه ایران اجتناب کند.

حسینی با اشاره به اینکه تهدیدات علیه ایران اثر ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان سیاست خارجی دست برتر را داشته باشند و از دید ضعف عمل نکنند. در همین اجلاس مونیخ شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه عربستان و وزیر خارجه ترکیه علیه ایران مواضع توهین‌آمیزی داشتند. عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان گفته است که ایران باید بین شعارهای فرامرزی و ماندن پشت مرزهایش یکی را انتخاب کند اما وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ما از لفظ بعضی کشورها، یا فلان کشورها استفاده می‌کنند در حالی که آنها مستقیماً نام ایران را به کار می‌برند. اینکه محکم سخن بگوییم درست نیست.

وی اضافه کرد: در مقابل لحن یکسان رژیم صهیونیستی و عربستان، مسئولان ما هم قاطع عمل کنند و با صراحت صحبت کنند. به تعبیر سیدحسن نصرالله غربی‌ها دو رنگی را کنار گذاشتند و چهره خودشان را نشان می‌دهند و چهره‌شان آشکار شده است.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، اظهار داشت: در همین سفرهای رئیس جمهور به کویت و عمان، رئیس جمهور سابق یمن اعلام کرده که ایران گفته است که در ازای کاهش فشار آمریکا و کشورهای عربی به تهران حمایت از حوثی‌ها را کاهش می‌دهد، امیدوارم این مطلب صحت نداشته باشد. 

حسینی تصریح کرد: می‌گویند ایران تنها 9 درصد سرمایه‌گذاری خارجی‌اش تحقق یافته و برای به دست آوردن بقیه سرمایه‌گذاری باید ایران در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند و سرنوشت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به چگونگی تحولات داخلی از جمله نتیجه انتخابات و تعامل حاکمیت با سایر کشورهای جهان گره خورده است.

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، گفت: تجربه ما از غربی‌ها این است که مسائل جدیدی را مطرح می‌کنند و امتیاز هم نمی‌دهند در چنین وضعی وظیفه ما است که روشنگری کنیم.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی در کشور، اظهار داشت: امسال خود من برخی فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر را دیدم بعضی از این فیلم‌ها به این شکل است که انگار انسان دو ساعت عمر خود را هدر می‌دهد.

حسینی اضافه کرد: برخی به دنبال این هستند که دوگانگی در کشور ایجاد کنند مثلاً یک مرتبه یک استاندار استان محروم به جای فکر خدمت به مردم می‌گوید رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند، اینها به دنبال این هستند که حاشیه درست کنند زیرا کارنامه‌ای برای ارائه ندارند. در جایی که بحران مدیریت داریم نمی‌شود انتظار داشت اقدام آن چنانی صورت گیرد. 

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، با اشاره به 5 حلقه مدنظر امام در تشکیل تمدن اسلامی بیان داشت: انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی از 5 حلقه مدنظر امام (ره) بود. برای شکل‌گیری دولت اسلامی نیازمند کارگزاران متعهد و انقلابی هستیم که حتماً دانشگاهیان در این مورد می‌توانند در یک نظام مردم‌سالاری تأثیرگذار باشند.

* محمدیان: آن‌هایی که می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت دروغ می‌گویند

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور نیز تصریح کرد: نهال کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به 5 سالگی خود رسیده است و در حال تبدیل شدن به شجره طیبه است، اما ادامه راه سخت‌تر از آغاز کار است.

وی با تأکید بر اینکه راهی را که آغاز می‌کنید باید مراقبت کنید، خاطرنشان کرد: باید روحیات اولیه خود را حفظ کنید. یکی از ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری در مورد شخصیت امام(ره) بیان می‌دارند و آن را یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های امام(ره) بیان می‌کنند این است که امام(ره) روحیه عزت‌خواهی و عزت‌مندی را در میان ملت احیا کردند. ملتی که سالیان سال توسط سلاطین و قدرت‌های جهانی تحقیر شده بودند و طعم تلخ ذلت را به دلیل حاکمان بی‌عرضه چشیده بودند، توسط امام(ره) به میدان آمدند.

محمدیان افزود: یکی از دلایل حضور ملی مردم، احساس عزت بود که در پناه اسلام به مردم دست داده بود. الان هم شاید برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی در رسیدن به قله‌های آرمانی حداقل یکی از شاخصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز، توجه مردم به مفهوم عزت است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مؤمنان حفظ عزت است، بیان داشت: خداوند به مؤمنان اجازه نداده که ذلیل باشند و حق ندارند تا زمانی که در چارچوب ایمان عمل می‌کنند، انتخابی داشته باشند که به عزت‌شان لطمه بخورد. مؤمن واقعی کسی که از کوه‌ها استوارتر است و مؤمن نمی‌تواند ذلت را بپذیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کسانی که به دنبال عزت غیرخدا هستند، تمام نقشه‌هایشان نابود خواهد شد. امروز انقلاب در شرایطی قرار گرفته که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ما را از سختی‌ها عبور دهد، توجه به عزت‌طلبی است و توجه به عزت ملی تاکنون حفظ شده را مراقبت کنید.

محمدیان خاطرنشان کرد:‌ کسانی که در راهپیمایی‌هایی مثل 22 بهمن شرکت می‌کنند، همان افرادی هستند که بیشترین بار مشکلات روی دوش‌شان است. آنها که انواع نجومی‌ها در اختیارشان است، خیلی جاها خودشان را نشان نمی‌دهند، اما مردم که بیشترین مشکلات نجومی روی دوش‌شان است، چون احساس می‌کنند سربلندی و عزت در ادامه همین مسیر است، با جان‌ودل حضور پیدا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: جریان سازشی را همیشه در ابتدا در انقلاب داشتیم، آنها کسانی بودند که یا از ابتدا اعتقادی به ایستادگی در مقابل نظام سلطه نداشتند یا در طول مسیر خسته شده‌اند. این خستگی آنها به‌نوعی باعث شده که موضوع سازش و ذلت را تئوریزه کنند.

وی ادامه داد: برخی در خاطراتشان نیز مکتوب نوشته‌اند؛ به امام(ره) گفتیم تا زنده هستید مسئله ارتباط با آمریکا را حل کنید، اما نمی‌گویند امام(ره) چه پاسخی به آنها داد، البته امام(ره) پاسخ خود را در یادداشت‌های خود آورده‌اند. راه انقلاب با راه سازش با آمریکا دو چیز متفاوت است. اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکا از نظر امام(ره) هیچ تلاقی پیدا نمی‌کنند. امام(ره) پاسخ اینها را داده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امروز دوقطبی جنگ و صلح را مطرح می‌کنند که مثلاً یا باید در مقابل آمریکا جنگ کنیم یا با سازش مردم به آمریکا در صلح باشیم. این دوقطبی آنها است، اما ما معتقدیم باید همیشه در مقابل آمریکا آماده باشیم و در توان ایستادگی در مقابل دشمن اجازه کمترین کوتاهی را نمی‌دهیم.

محمدیان ادامه داد:‌ آمریکا پس از جنگ 8 ساله با ایران و تجربیات آن باید بسیار احمق باشد که جنگ با ملت ایران را تجربه کند، احتمال جنگ از سوی آمریکا بسیار اندک است.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد سگ منطقه‌ای خود یعنی اسرائیل را برای جنگ با ایران بفرستد، تمام زحمات 70 ساله‌شان بر باد خواهد رفت و از تلاویو و حیفا اثری باقی نخواهد ماند. کسانی که دوقطبی جنگ و صلح را مطرح می‌کنند،‌خیانت کرده‌اند که از بزرگ‌ترین خیانت‌هاست.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مردم ما برای جنگ با آمریکا روزشماری می‌کنند، اظهار داشت: آمریکا چنین جرأت و ریسکی نمی‌کند، حتی اگر احمق‌ترین بر سر کار بیاید. امروز اقتدار جمهوری اسلامی قابل‌مقایسه با زمان جنگ نیست. این دو قطبی جنگ و صلح نیاز به تبیین دارد. کسانی که می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت، دروغ می‌گویند. اینکه در برجام چند ضربه ما زدیم و چند ضربه آنها به ما زدند نیاز به داوری دارد. زمان مشخص می‌کند چند گل ما زدیم و چند گل آنها زدند.

محمدیان ادامه داد: آمریکایی‌ها در عراق با آن ذلت از این کشور خارج شدند. در سوریه که تمام امکاناتشان را پای کار آوردند، بشاراسد باقی ماند، اما اوباما رفت. مگر می‌توانند سایه جنگ را بر سر جمهوری اسلامی بیاورند. تا زمانی که در محور عزت حرکت می‌کنیم، مطمئناً‌ آینده ما روشن است.

* حاجی‌بابایی: دولت اعتقاد نداشت که به مجلس برنامه بدهد

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی صبح امروز در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، تصریح کرد: برنامه ششم یک برنامه پرفرازونشیب بود، این برنامه در مجلس قبل هم مورد بررسی قرار گرفته بود و بر اساس لایحه‌ای که دولت تحت عنوان «بعضی احکام موردنیاز برنامه ششم» ارائه می‌کرد، به سرانجام نرسید. وی افزود: در مجلس فعلی نیز دولت لایحه‌ای تحت همان عنوان ارائه داد، اصلاً دولت اعتقاد نداشت به مجلس برنامه دهد.

 

حاجی‌بابایی‌ بیان داشت: این احکام اصلاً برنامه نبودند و باید می‌نشستیم و یک برنامه‌ای می‌نوشتیم، اما به‌خاطر احتمال ایرادگیری توسط شورای نگهبان، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتیم که لایحه دولت برنامه نیست و از طرفی کشور نیاز به برنامه دارد یا نه، مقام معظم رهبری مرقوم فرموده بودند کشور نیاز به برنامه دارد و اولی این است که لایحه دولت باشد و اگر به مجلس ارائه نشد، شکل دوم انجام شود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ وقتی دیدگاه مقام معظم رهبری به مجلس آمد، من با ریاست سازمان برنامه و بودجه جلسه تشکیل دادیم و دیدگاه دوستان این بود که مجلس برنامه را بنویسد. با توجه به آنچه که دولت نظر داشت 22 اولویت را در برنامه ششم لحاظ کردیم که تحت عنوان «22 موضوع» در دستور کار قرار گرفت و برای هر موضوع یک بسته جداگانه تعریف شد.

وی بیان داشت: در مجموع در یک فرصت 6 ماهه به صورت شبانه‌روز بنده و دوستان پای این کار ایستادیم تا برنامه قابل اعتنایی که وضعیت کشور را از وضع کنونی بیرون آورد، نگاشته شود. در این برنامه هم نوآوری وجود دارد و هم روال برنامه‌های قبل را ندارد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: سالانه 770 هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری کشور با رشد 8 درصد حرکت می‌کند. 2.8 درصد از این رشد باید از بهره‌وری شکل گیرد و نقش دانشگاهیان در آن بسیاری زیاد است. باید به سمتی حرکت کنیم که پیوند دانشگاه با صنعت و تولید شکل گیرد و از سرمایه‌گذاری خارجی 200 هزار میلیارد تومان و استفاده از منابع بانکی 190 هزار میلیارد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: نقدینگی کشور از سال 92 که 494 هزار میلیارد بوده به هزار و 239 هزار میلیارد افزایش یافته است که 45 درصد نقدینگی منجمد است، اما برنامه ششم یک پتانسیل قدرتمندی می‌خواهد تا آن را اجرا کند که بدون شک تحولات عظیمی در کشور اتفاق خواهد افتاد. برنامه ششم از برنامه‌هایی بود که سخت مورد نقد و انتقاد قرار گرفت و فشارهای سنگینی از بیرون و داخل مجلس به آن وارد آمد که برنامه از مسیر خود خارج شود، اما به لطف خداوند و دوستان مجلس با 154 رأی موافق و 77 رأی مخالف تصویب شد.

وی ادامه داد: اما بودجه کشور از 202 رأی تنها 111 رأی موافق داشت، برنامه چهارم که توسط دولت اصلاحات به مجلس آمد و دارای 161 ماده بود، وقتی توسط مجلس مصوب شد، شورای نگهبان 108 رأی اساسی به آن گرفت. در برنامه پنجم که 235 ماده داشت، 114 ایراد گرفته شد، اما برنامه ششم تنها 36 ایراد توسط شورای نگهبان گرفته شد که 18 ایراد اصلاح عبارت‌ها بود، از 20 مورد باقی‌مانده 6 مورد مربوط به لایحه‌ای که دولت ارائه داده بود،می‌شد و 14 مورد هم اصرار در مورادی است که سرمایه‌گذاری باید از طریق فاینانس انجام شود.

حاجی‌بابایی افزود: نظارت در این برنامه قدرتمند است، شفافیت و پاسخگویی دارد و اولین برنامه‌ای است که توسط مجلس ارائه شده و شفافیت‌محور است و علاوه بر اینها با اقشار مختلف جامعه گره خورده است. وقتی مجمع تشخیص مصلحت نظام این برنامه را با اقتصاد مقاومتی مطابقت دادند، تنها یک بند را مطابق با اقتصاد مقاومتی ندانستند که اصلاً ما به آن بحث ورود پیدا نکرده بودیم.

* زاهدی: دولت برخی آئین‌نامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان را اجرا نمی‌کند

محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: دولت آینده باید در 2 حوزه اقتدار به معنای عام و یکی هم معیشت به معنای عام کار جدی کند.

وی ادامه داد: در ابتدا جایگاه ولایت مطلقه فقیه نظام اسلامی حکومت اسلامی و اقتدار در حوزه وحدت ملی و استحکام درونی اقتدار در حوزه علم و فناوری به ویژه در فناوری‌ها و بالاخص در حوزه‌های مرتبط با هسته‌ای نانو و زیست‌فناوری اهمیت دارد. همچنین اقتدار در حوزه‌های دفاعی و نظامی نیز در حوزه اقتدار می‌گنجد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در بحث‌های معیشتی هم عوامل زیادی مثل رکود و بیکاری وجود دارد، بی‌شک در اقتصاد مقاومتی رکن اساسی اقتصاد دانش‌بنیان است. پیشران و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است. 

 

زاهدی بیان داشت: در دوره مجلس قبل بسترهای بسیار خوبی ریل‌گذاری شد و توانستیم برای اقتصاد دانش‌بنیان قوانینی را مصوب کنیم، در اواخر سال 93 و ابتدای 94 این قوانین به تصویب مجلس رسید و به دولت نیز ارجاع شد. باید بگویم برخی آئین‌نامه‌های اجرایی‌اش را دولت اجرایی نمی‌کند. 

وی بیان داشت: در اصلاح قانون رفع موانع تولید و تنظیم مقررات مالی دولت با تعدادی از بزرگان مجلس حدود 2 سال و نیم کار پیوسته کردیم، باید پیوند تنگاتنگی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود. 

وی ادامه داد:‌ در برخی احکام صفر کردن مالیات‌‌ها صنعت به سمت دانشگاه و دانشگاه به صنعت برود. در برنامه ششم توسعه در 2 ماده 80 و 81 همه‌اش راجع به این مسئله بحث شده است، در حوزه نفت چه پول‌های زیادی را به شرکت‌های خارجی می‌دهیم تا در کشور ما کار کنند و نفت را از حوزه‌های مشترک استخراج کنند، در حالی که ما می‌گوییم شرکت‌های خارجی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه ایرانی به کشور بیایند تا فناوری را به دست آوریم.

* شاطرزاده: مدیریت وابسته با خوی اشرافی‌گری نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند

محسن شاطرزاده عضو هیأت موسس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن طرح این سوال که ما در حوزه داخلی با چه تهدیدی مواجه هستیم، تصریح کرد: در داخل کشور با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، سه سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را «اقتصاد مقاومتی»‌ مطرح می‌کنند و جنگ را هم جنگ اقتصادی می‌نامند.

وی ادامه داد:‌ راه‌حل این مسئله را مقام معظم رهبری فرموده‌اند که همان مدیریت جهادی است که باید اقتصاد مقاومتی را اداره کنند.

سفیر سابق ایران در برزیل ضمن تأکید بر اینکه با شرایط اسفناکی در اقتصاد روبرو هستیم، اظهار داشت:‌ بیش از 60 درصد از ظرفیت صنایع ما خالی است، بانک‌های ما در آستانه ورشکستگی هستند. بانک ملت 3 هزار میلیارد تومان و بانک پارسیان هزار و 200 میلیارد تومان با بدهی انباشته مواجه هستند.

شاطرزاده بیان داشت: در دولت کنونی سه برابر نقدینگی انباشته شده است، وقتی افزایش نقدینگی داریم، با تورم و کاهش ارزش پول وحشتناک روبرو خواهیم شد. همه بایستی چاره بیندیشیم که جنگ جدی است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها برداشته نشده است و یک دلار پول نفت هم پس از برجام به ایران برنگشته است. هنوز یک بانک بزرگ خارجی برای فاینانس به ایران نیامده است. این همه هیأت‌ اروپایی که به ایران آمده‌اند، برای سرمایه‌گذاری یک دلار هم وارد نکرده‌اند، بلکه عاشق بازار مصرفی ایران هستند.

 

سفیر سابق ایران در برزیل خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید به ظرفیت‌های خودمان برمی‌گردیم و آنها را احیا می‌کنیم. مدیریت لیبرال، وابسته، اشراف‌زده و هزار میلیاردی نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را جلو ببرد. این مدیریت وابسته به کدخدا است که امروز هم شاهد هستیم کدخدا همه را سرِ کار گذاشته است.

شاطرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه فضایی جوانان‌مان داشتند بعد از هسته‌ای، اقتدار می‌آفریدند که متأسفانه تعطیل شد.

وی در مورد ویژگی‌های مدیریت جهادی، اظهار داشت: اخلاص و ایمان، ایثار و ازخودگذشتگی، جسارت و شجاعت، عشق به خدمت، ورود به حوزه‌های ناممکن، امید به آینده روشن، خستگی‌ناپذیر بودن، خلاق و نوآور بودن، شکوفایی و پیشرفت را دنبال کردن و توسعه مدیریت جهادی از ویژگی‌های این مدیریت است.

سفیر سابق ایران در برزیل افزود: مدیریتی که در تهران بنشینند و بخواهند سیل سیستان را مدیریت کنند، این مدیریت جهادی نیست. اقتصاد با مدیریت لیبرالی، هرگز به جایی نخواهد رسید. بیش از هزار و 900 هیأت دانشگاهی و فرهنگی به داخل کشور آمده‌اند. این سوال مطرح می‌شود که آیا اینها عاشق پیشرفت و توسعه کشور ایران هستند؟! آنچه حاج قاسم سلیمانی را حاج قاسم کرد، مدیریت جهادی‌اش بود. ما باید در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی جریان گردش نخبگان را شکل دهیم.

شایان ذکر است، پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عصر امروز نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما