شناسهٔ خبر: 18118075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی سریلانکا؛

لاریجانی: ایران و سریلانکا باید از فرصت کنونی برای توسعه اقتصادی بهره بگیرند

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی روابط ایران و سریلانکا را دوستانه و گسترده دانست و گفت: در عرصه روابط اقتصادی و تجاری همکاری های خوبی میان دو کشور صورت گرفته و امیدوارم از فرصت کنونی برای توسعه این روابط استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی امروز - چهارشنبه - در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سریلانکا
دیدار و گفت و گو کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مسئله فلسطین مهم ترین مسئله جهان اسلام است و تمام کشورها باید در این عرصه برای دفاع از مردم فلسطین تلاش کنند.

** باید موانع گسترش روابط ایران و سریلانکا را رفع کرد
در این دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سریلانکا نیز دولت آن کشور را حامی ملت فلسطین بیان کرد و گفت: قطعا این رویکرد را همواره دنبال می کند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی به روابط مثبت ایران و سریلانکا اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر همکاری های خوبی میان دو کشور از جمله در حوزه همکاری های دارویی و پزشکی صورت گرفته است اما متاسفانه به علت سنگ پراکنی های آمریکا، گسترش روابط با موانعی روبه رو است که باید این مسائل را رفع کرد.
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سریلانکا تصریح کرد: در میان کشورهای اسلامی کشوری را مانند جمهوری اسلامی سراغ ندارم که رهبری مبارزه با رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد.
به گزارش ایرنا، ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین روز سه شنبه(سوم اسفندماه) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار «همه باهم در حمایت از فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.
بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی در این کنفرانس دو روزه شرکت دارند.
روز پنج شنبه نیز نشستی با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.
سیام ** 9314** 1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار: مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما