شناسهٔ خبر: 18117872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مجید‌انصاری:

نمایندگان مجلس به لوایح زیست‌محیطی رسیدگی کنند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم ۹ لایحه را در خصوص محیط زیست به مجلس ارائه داده است و از نمایندگان تقاضا داریم که به این لوایح رسیدگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: دغدغه محیط زیست دغدغه امروز مردم دنیاست و دغدغه کسانی است که می‌خواهند بهتر زندگی کنند برای ایرانیان از لحاظ دینی و حقوقی مساله محیط زیست بسیار مهم است زیرا در کتاب آسمانی ما آیه‌ها و سوره‌هایی با اشاره به مسائل محیط زیستی آمده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم برای حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از ابتدا به محیط زیست اهمیت داده است باید به این نکته توجه کنیم که اولین مصوبه‌ای که در دولت به تصویب رسید مربوط به رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه بود و اکنون می‌بینیم که دریاچه ارومیه در حال بهبود یافتن است.

انصاری در مورد فعالیت‌های در خصوص محیط زیست ادامه داد: دولت یازدهم 9 لایحه در خصوص محیط زیست به مجلس ارائه داده است و ما از نمایندگان مجلس تقاضا داریم این لایحه را بررسی کنند تا مشکلات موجود در این بخش از بین برود. ما کشور در حال توسعه محسوب می‌شویم و اگر تعامل میان توسعه و مسائل زیست محیطی وجود نداشته باشد به مقصد نخواهیم رسید.

انصاری با اعلام اینکه فعالان محیط زیست می‌توانند به بهتر شدن وضعیت کمک کنند، گفت: در حوزه محیط زیست مسائلی وجود دارد که از فعالیت‌های گسترده جلوگیری می‌کند. فعالان محیط زیست می‌توانند در این خصوص با ارائه مقالات و پیشنهادات کمک شایانی کنند. در برخی مواقع در حوزه محیط زیست به مسائلی برمی‌خوریم که به نظر می آید قانون در این حوزه باید شفاف‌تر باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما