شناسهٔ خبر: 18117701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موقعیت ایران در سطح جهانی ممتاز است/ عربستان و ترکیه به دنبال دخالت در مسائل ایران هستند

دبیر کل کانون دانشگاهیان اسلامی گفت: عربستان و ترکیه همواره با اظهارات و مواضع توهین آمیز خود به دنبال دخالت در مسائل داخلی کشورمان هستند.

صاحب‌خبر -
موقعیت ایران در سطح جهانی ممتاز است/ عربستان و ترکیه به دنبال دخالت در مسائل ایران هستند

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدحسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان اسلامی در پنجمین کنگره این کانون که در روز جمعه 6 اسفند در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه شعار پنجمین کنگره دانشگاهیان، "ایران سرافراز در پرتو دانشگاه اسلامی است" گفت: انقلابی بودن افتخار بزرگی است، طبق سخنان مقام معظم رهبری که گفتند با محافظه کاری نمی‌توان کار انقلابی کرد، دانشجویان باید روحیه انقلابی داشته باشند و با این رویه در انتخابات آینده شرکت کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان در مقطع کنونی باید بیش از گذشته در عرصه انتخابات شرکت کنند، گفت: امروز ما دانشگاهیان نه حقوق نجومی می‌گیریم و نه وام‌های کلان ‌دریافت می کنیم و نه خودروهای چند صد میلیونی سوار می‌شویم متأسفانه منابع مالی ما برای فعالیت در عرصه دانشگاه بسیار کم است.

دبیر کل کانون دانشگاهیان اسلامی با بیان اینکه استان‌ها فعالیت‌های خوبی را تا به امروز داشته‌اند، گفت: در برخی از استان‌ها اقدامات خوبی انجام شده است، نگاه ها نباید فقط به تهران باشد تشکل‌های دانشجویی با دست خالی تلاششان را می‌کنند و در مقابله با تشکل‌های دولت ساخته همچون قارچ یکی پس ازدیگری رشد می‌کنند و فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه همواره رهبر انقلاب بر شتاب رشد علمی تأکید دارند، گفت: ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم در گذشته در بخش‌های هوا فضا، ماهواره و منابع کمبود‌هایی داشتیم اما امروز می‌توانیم درباره این علوم در کشور حرف اول را بزنیم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان اسلامی گفت: امروز موقعیت ایران در سطح جهانی ممتاز است و این مهم به علت هدایت و سکان‌داری رهبر معظم انقلاب است اگر این مسائل به دولت‌ها و ملت‌ها گره می‌خورد ما با مشکلاتی روبه رو می‌شدیم اما امروز با رهبری منسجم آثار ایمن اقتدار را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران چالشی ترین کشور از نگاه کشورهای ابر قدرت است، گفت: ترامپ باید دست از اقدام نادرست و عجولانه‌اش نسبت به ایران دست بردارد و بداند که دیگر تهدیداتش بی‌اثر است و در این راستا مسئولان سیاست خارجی کشورمان باید دست برتر داشته و از موضع ضعف وارد نشوند.

حسینی با اشاره به مواضع توهین‌آمیزی که از سوی وزیر امور خارجه ترکیه و وزیر امور خارجه عربستان نسبت به ایران مطرح شد، گفت: آن‌ها همواره با این اظهارات به دنبال این هستند که همواره در مسائل داخلی کشورمان دخالت کنند تجربه تاریخ انقلاب به ما نشان داده است که اگر در مقابل این اقدامات مداخله کوتاه بیاییم، توقع‌ آنان بیشتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا دیگر دستکش مخملی ندارد و مشتش چدنی است و دیگر این کشور دو رنگ نیست و چهره‌اش را آشکار تر از قبل کرده است.

حسینی با بیان اینکه نتیجه انتخابات ما برای آمریکا و برخی کشورهای غربی مهم است، تصریح کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که در آینده چه کسی در رأس قرار می‌گیرد البته باید بدانند انتظارشان سرابی بیش نیست ما از غربی ها تجربیات زیادی کسب کرده‌ایم آن‌ها به دنبال این هستند که میانه رو ها در ایران تقویت شوند و ما وظیفه داریک در مقابل این اقدامات روشنگری داشته باشیم.

انتهای پیام /

نظر شما