شناسهٔ خبر: 18116622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حسینی در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران:

برخی به دنبال ایجاد دوگانگی در کشور هستند/ انتظار داریم مسئولان سیاست خارجی دست برتر را داشته باشند

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: برخی کارنامه‌ای برای ارائه ندارند و به دنبال ایجاد حاشیه و دوگانگی در کشور هستند، در جایی که بحران مدیریت داریم نمی‌شود انتظار داشت اقدام آنچنانی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح امروز در پنجمین کنگره این کانون که با شعار ایران سرافراز در پرتو دانشگاه انقلابی در دانشگاه تهران برگزار شد، تصریح کرد: با بهره‌گیری از عبرت‌ها و درس‌ها از زندگی حضرت صدیقه کبری (س) در مسائل فردی و اجتماعی قطعاً می‌توانیم درس‌های فراوانی بیاموزیم. 

وی خطاب به اساتید حاضر در کنگره گفت: نور فاطمی و علوی خاموش شدنی نیست. حضور شما اساتید دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که نسبت به مسائل کشور حساسیت دارید. دانشگاهیان به عنوان قشر تأثیرگذار از این روحیه برخوردار هستند. در انتخابات سال‌های 84، 88 و 92 دوستان فعال بودند اما گاهی به ظاهر نتیجه کسب نمی‌شد. اما تلاش مأجور نزد خداوند است و مرتب جلسات شورای مرکزی برگزار می‌شد. 

وی درباره حضور دانشگاهیان و اساتید در جبهه مردمی انقلاب، گفت: دیروز در اولین نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار شد که 10 کاندیدا انتخاب شد.  دوستان در کمیته‌ها و استان‌ها در این جبهه فعال بودند اما به عنوان کانون دانشگاهیان ایران اسلامی باید موضع‌گیری خود را مشخص کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر این وضع در مسائل سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی ادامه پیدا کند می‌تواند برای کشور زیانبار باشد، با یک برنامه جامع و تیم قدرتمند و قوی و تدوین برنامه‌ها می‌توان کمک کرد تا در این واقعه مهم تأثیرگذار باشیم. ما پشتوانه‌ای نداریم نه حقوق نجومی، نه وام‌های کلان، نه خودروهای چند صد میلیونی و نه خانه‌های ویلایی؛ به خاطر همین با برخی مشکلات روبه‌رو هستیم.

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: از نزدیک در بعضی استان‌ها شاهد هستم اقدامات خوبی را انجام می‌دهند، تشکل‌های دانشجویی با دست خالی فعالیت می‌کنند و با تشکل‌های دولت‌ساز که مثل قارچ ایجاد و فعال می‌شوند مقابله می‌کنند لذا از اساتید انتظار بیشتری است زیرا در دانشگاه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که در مورد توقف رشد علمی و طرح‌های بزرگ متوقف نشوند، در هوافضا دستگاه‌های اجرایی در گذشته به آنها بهای بیشتری می‌دادند. وظیفه است این مسائل گفته و تبیین شود و جامعه آنها را بداند. 

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، گفت: تنها نگاه به بیرون باعث می‌شود شعار «ما می‌توانیم» کم‌کم، کم‌فروغ شود، توقع است خود دانشگاهیان جواب این مسائل را بدهند. موقعیت ایران موقعیت ممتازی است که آن هم به خاطر هدایت و سکانداری رهبری است چه بسا اگر به دست مدیریت دولتی‌ها بود مشکلات زیادی را به همراه داشتیم. 

وی با اشاره به نظر منابع غربی نسبت به ایران، گفت: غربی‌ها در منابع خود می‌گویند خنثی کردن تلاش‌های ایران در منطقه هدف آمریکاست. در این مسیر اعراب و اسرائیل ترامپ را برای سخت‌گیری علیه ایران تشویق می‌کنند. ایران چالشی‌ترین کشور است که آمریکا با ‌آن روبه‌رو است و معتقدند که بهتر است ترامپ از هر اقدام عجولانه علیه ایران اجتناب کند.

حسینی با اشاره به اینکه تهدیدات علیه ایران اثر ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان سیاست خارجی دست برتر را داشته باشند و از دید ضعف عمل نکنند. در همین اجلاس مونیخ شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه عربستان و وزیر خارجه ترکیه علیه ایران مواضع توهین‌آمیزی داشتند. عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان گفته است که ایران باید بین شعارهای فرامرزی و ماندن پشت مرزهایش یکی را انتخاب کند اما وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ما از لفظ بعضی کشورها، یا فلان کشورها استفاده می‌کنند در حالی که آنها مستقیماً نام ایران را به کار می‌برند. اینکه محکم سخن بگوییم درست نیست.

وی اضافه کرد: در مقابل لحن یکسان رژیم صهیونیستی و عربستان، مسئولان ما هم قاطع عمل کنند و با صراحت صحبت کنند. به تعبیر سیدحسن نصرالله غربی‌ها دو رنگی را کنار گذاشتند و چهره خودشان را نشان می‌دهند و چهره‌شان آشکار شده است.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، اظهار داشت: در همین سفرهای رئیس جمهور به کویت و عمان، رئیس جمهور سابق یمن اعلام کرده که ایران گفته است که در ازای کاهش فشار آمریکا و کشورهای عربی به تهران حمایت از حوثی‌ها را کاهش می‌دهد، امیدوارم این مطلب صحت نداشته باشد. 

حسینی تصریح کرد: می‌گویند ایران تنها 9 درصد سرمایه‌گذاری خارجی‌اش تحقق یافته و برای به دست آوردن بقیه سرمایه‌گذاری باید ایران در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند و سرنوشت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به چگونگی تحولات داخلی از جمله نتیجه انتخابات و تعامل حاکمیت با سایر کشورهای جهان گره خورده است.

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، گفت: تجربه ما از غربی‌ها این است که مسائل جدیدی را مطرح می‌کنند و امتیاز هم نمی‌دهند در چنین وضعی وظیفه ما است که روشنگری کنیم.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی در کشور، اظهار داشت: امسال خود من برخی فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر را دیدم بعضی از این فیلم‌ها به این شکل است که انگار انسان دو ساعت عمر خود را هدر می‌دهد.

حسینی اضافه کرد: برخی به دنبال این هستند که دوگانگی در کشور ایجاد کنند مثلاً یک مرتبه یک استاندار استان محروم به جای فکر خدمت به مردم می‌گوید رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند، اینها به دنبال این هستند که حاشیه درست کنند زیرا کارنامه‌ای برای ارائه ندارند. در جایی که بحران مدیریت داریم نمی‌شود انتظار داشت اقدام آن چنانی صورت گیرد. 

دبیر کانون دانشگاهیان  ایران اسلامی، با اشاره به 5 حلقه مدنظر امام در تشکیل تمدن اسلامی بیان داشت: انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی از 5 حلقه مدنظر امام (ره) بود. برای شکل‌گیری دولت اسلامی نیازمند کارگزاران متعهد و انقلابی هستیم که حتماً دانشگاهیان در این مورد می‌توانند در یک نظام مردم‌سالاری تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما