شناسهٔ خبر: 18115750 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کیانوش رستمی: می‌توانم در ورزش ایران و جهان تحول ایجاد کنم

نمایندگی خوزستان

دارنده نشان طلای المپیک ریو گفت: وقتی می بینم که پرچم ایران به اهتزار در می آید و تمام مردم خوشحال می شوند و همچنین مقام معظم رهبری به ما پیام می دهد، وظیفه خود می‌دانم که در هر شرایطی به تمریناتم ادامه دهم.

صاحب‌خبر -

کیانوش رستمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص صدرنشینی اش در دسته 85 کیلوگرم در هفته پایانی لیگ برتر و جبران نتیجه هفته چهارم، اظهار کرد: از آن جایی که به تیم ذوب آهن عِرق دارم، سعی کردم در مدت زمانی که از هفته چهارم تا پنجم لیگ داشتم، تمرین کنم و خودم را به مسابقات برسانم. من برای رقابت در این هفته، نزدیک به 12 روز تمرین داشتم، ضمن این که باید برای مسابقات بزرگتری آماده شوم و باید استراحت کافی هم می داشتم.

وی افزود: خدا را شکر در همین مدت زمان کم که برای هفته پنجم آماده شدم، توانستم وزنه 163 کیلوگرم در یک ضرب و 200 کیلوگرم در دو ضرب را بالای سر ببرم و این رکورد برای من تا به امروز راضی کننده بود ولی برای رقابت های بزرگ اصلا برای من راضی کننده نیست، البته هیچ ورزشکاری برای رقابت های بزرگ، 12 روز هم تمرین نمی کند و مسلما یک پروسه چهار تا پنج ماهه را پشت سر می گذارد.

ملی‌پوش وزنه برداری در پاسخ به این سوال که فدراسیون تا چه اندازه مانند قبل از المپیک، از برنامه های تمرینی شما و خواسته شما مبنی بر تنها تمرین کردن، حمایت می کند؟ گفت: از آن جا که به کشورم عرق دارم و وقتی می بینم که پرچم ایران به اهتزار در می آید و تمام مردم خوشحال می شوند و همچنین مقام معظم رهبری به ما پیام می دهد، وظیفه خود می دانم که در هر شرایطی به تمریناتم ادامه دهم.

وی افزود: آقای علی مرادی نیز قبل از المپیک با قدرت جلو آمد و اعلام کرد که کیانوش رستمی به تنهایی تمرین کند و تمرینات خود را به تنهایی پیش ببرد، با این کار در واقع ایشان این مساله و مسوولیت آن را پذیرفت. باید بگویم این اقدام رییس فدراسیون قابل تحسین است و البته آقای مرادی نتیجه کار خود را دید و کیانوش رستمی طلای المپیک را کسب کرد و رکورد دنیا را هم زد. من در مدت زمان شش ماه برای سه بار به آمادگی کامل رسیدم، در حالی که این شرایط در دنیا برای کمتر ورزشکاری ایجاد شده است. بهترین ورزشکاران دنیا نیز در یک سال برای دو بار به آمادگی کامل می رسند، در حالی که من در شش ماه، سه بار به چنین شرایطی رسیدم که این جای شکر دارد.

رستمی بیان کرد: تمرینات من حرفه ای بوده است و می دانم اگر فضا داشته باشم و مسوولان هم رسیدگی کنند می توانم در دنیای ورزش ایران و جهان تحولات جدیدی را به وجود آورم و حتی این تجربیات را به هم میهنانم انتقال دهم.

وی گفت: من ورزشکاری هستم که در دو المپیک مدال گرفته ام و ان شاءالله اگر در المپیک 2020 هم موفق به کسب نشان طلا شوم، بهترین ورزشکار ایران می شوم. برای من بهترین بودن در ایران مهم نیست و مهم این است که پرچم ایران را در دنیا به همه نشان دهم.

قهرمان المپیک 2016 در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه وعده ها در مورد پرداخت جوایز مختلف محقق شده است؟ عنوان کرد: برخی سازمان ها به قول خود عمل کردند ولی برخی دیگر که مهم بودند هنوز خیر. بطور مثال استاندار محترم کرمانشاه با وجود اینکه قولی نداده بود، جایزه نفیسی اهدا کرد که از استاندار محترم و مجموعه استانداری کرمانشاه کمال تشکر را دارم. در سایر موارد که قول هایی داده شده بود احساس می کنم که باید هماهنگی های لازم انجام شود و البته می دانم که مسوولان برای ورزشکاران خود کم نمی گذارند. از وزیر و آقای کیومرث هاشمی که همیشه ورزشکاران را حفظ کرده اند، انتظار داریم که اقدامات بیشتری در این زمینه داشته باشند و با اطلاعاتی که دارم حمایت های آن ها رو به پیشرفت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما