شناسهٔ خبر: 18115571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

پدیده ترامپ موجب صف بندی جدیدی در خاورمیانه شده است

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایط خارجی با پدیده ترامپ مواجهیم که یکی از آثار آن صف‌بندی جدید در خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی مطهری روز جمعه در آیین پانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری در مجتمع آدینه افزود: در کنفرانس مونیخ، کشورهای عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی مواضع واحدی علیه ایران داشتند که این مساله نتیجه روی کار‌آمدن ترامپ است.
وی در ادامه به خطرات احتمالی اجرای برجام اشاره کرد و گفت: باید نسبت به برخورد با این پدیده هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم.
وی تاکید کرد: باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌قدم نباشیم، خواسته تیم ترامپ نیز پیش قدم شدن ایران در نقض برجام است.
نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ایران در منطقه دست بالا را دارد بنابراین باید توفیقات خود را در عراق و سوریه حفظ کنیم ؛ همچنین باید از اسلام صحبت کنیم اما نباید زیاد بر مساله تعصب مذهبی تاکید کنیم.
مطهری در ادامه به مزیت ها و معایب احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: از مزایای یک حزب ، اتاق فکر بودن آن است.
وی، تربیت کادر برای حکومت و جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت و آگاهی‌بخشی به مردم را از دیگر مزایای وجود احزاب عنوان کرد و گفت: وجود حزب ، معایب و تهدیداتی هم دارد، پدیده حزب‌پرستی یا محبوب شدن حزب برای افراد ، باعث می‌شود اشخاص استقلال فکری خود را از دست بدهند.
مطهری در عین حال تصریح کرد: من روش حزب مردم‌سالاری را می‌پسندم چون به اصول توجه دارد و یک روش معتدل را در پیش گرفته است.

**پزشکیان: تلاش ما نباید برای جناح و گروه خود باشد
مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد به شعار جلب اعتماد عمومی این کنگره اشاره کرد و‌ گفت: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر به مواردی اشاره می‌کند که موضوع آن اعتماد عمومی است.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر تأکید می‌کند که قلبت را برای رحمت به مردم باز کن و با مردم با لطف و مهربانی رفتار کن. اعتماد زمانی به وجود می‌آید که مردم ببینند ما با تمام وجود در خدمتشان هستیم.
نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: مردم باید با تمام وجود احساس کنند برای آنها تلاش می‌کنیم و زحمت می‌کشیم. تلاش ما نباید برای جناح و گروه خود باشد باید با عدالت با آنها رفتار کنیم نه اینکه عده‌ای را له کرده و از بین ببریم.
پزشکیان با تأکید بر عمومیت در عدل خاطرنشان کرد: باید رضایت همه مردم و مجموعه قومیت‌ها، طبقات، احزاب و گروه‌ها را جلب کنیم، وقتی عامه مردم ناراحت شوند رضایت عده‌ای خاص به درد نمی‌خورد.
وی یادآور شد: نارضایتی عموم مردم باعث می‌شود خواص نیز از بین بروند و نارضایتی عده‌ای خاص با رضایت عامه مردم بخشیده خواهد شد.
نایب رییس اول مجلس به مشکلات کولبرها اشاره کرد و اظهارداشت: این روزها می‌بینیم که کولبرها در کردستان برای امرار معاش خود با سختی فراوان در سرما با هزاران سختی از دره‌ها و ناهمواری های راه می‌گذرند و همین چندی پیش دو نفر از آنها در این راه فوت کردند اما رسانه ما در این‌باره چیزی نمی‌گویند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی نمی‌گذاریم جلوی مجلس عده‌ای حرف بزنند همه می‌فهمند که یک مشکلی است. حاشیه‌نشینی نیز زاییده نبود عدالت در کشور است.
پزشکیان تأکید کرد: باید شاخصی تعیین شود تا برای هر شهر اعتبار مشخصی در نظر گرفته شود. اینگونه اعتماد مردم جلب می‌شود. باید با انصاف و عدالت با مردم برخورد کرد.
به گزارش ایرنا، در پانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری از خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی با اهدا لوح یادبود تقدیر شد و مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری به فائزه هاشمی به نمایندگی از خانواده آیت الله تقدیر و لوح یادبودی اهدا کرد.
اجتمام**9185**1569
خبرنگار: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی

انتهای پیام /*

نظر شما