شناسهٔ خبر: 18115175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان زنجان:

۶۰ کارگاه سبک زندگی فاطمی در استان زنجان برگزار می‌شود

R41375/P41362/S6,59/CT12

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری ۶۰ کارگاه سبک زندگی فاطمی خبر داد و گفت: ۱۱۱ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است محوریت تمام برنامه‌ها در ایام فاطمیه حول محور تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) باشد.

وی با اعلام برگزاری 60 کارگاه سبک زندگی فاطمی در استان عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاههای فاطمه شناسی، گفتمانهای دینی و اهتمام هیئت‌های مذهبی در برپایی مجالس عزا همانند ایام محرم که خالق شور حسینی بودیم شاهد شور فاطمی نیز در استان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه الگو و نمونه بهترین زن تاریخ حضرت فاطمه زهرا(س) است، ابراز کرد: قرار است بانوان زنجانی با حضور در 205 هیئت مذهبی بار دیگر با آرمانهای فاطمی تجدید پیمان کنند.

وی از دسته روی 19 هیئت محوری در فاطمیه خبر داد و گفت: 111 مبلغ به منظور تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و 50 واژه برنامه توسط 50 روحانی مستقر در روستاهای بالای 200 خانوار برگزار می‌شود.

صفی یاری برگزاری 4 همایش ویژه بانوان در 4  شهرستان زنجان و پاتوق‌های فعال دخترانه را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ایام فاطمیه امسال دانست.

کاهش20 درصدی مصرف سوخت در مرغداری‌های گوشتی

رحمان رستمخانی اظهار داشت: استان زنجان با بیش از 200 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از 5.66 میلیون قطعه در دوره یکی از استانهای پیشرو در زمینه اتوماسیون و مکانیزه کردن واحدهای مرغداری در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مرغداری‌های گوشتی استان زنجان دارای درجه مکانیزاسیون هستند، تصریح کرد: این پروژه برای اولین بار در سطح کشور در استان زنجان اجرایی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به مزیت‌های تعیین درجه مکانیزاسیون در مرغداری‌های گوشتی اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه نوع و میزان تجهیزات هر مرغداری در سطح استان به طور دقیق مشخص شده و در نهایت می‌توان از تعداد جوجه‌ریزی در هر متر مربع از واحدهای مرغداری برآورد دقیقی داشت.

وی افزایش بهره‌وری سوخت را از دیگر مزایای مهم تعیین درجه مکانیزاسیون در مرغداری‌های گوشتی دانست وگفت: پس از اجرای این پروژه، با ارتقای بهره‌وری در مرغداری‌های گوشتی استان، مصرف سوخت در واحدهای سطح استان دست کم 200 درصد کاهش پیدا کرده است.

10 اسفند ماه آخرین فرصت ثبت‌نام برای تمبر طلا و نقره

مهدی فخربین سبحانی اظهار  دشت: چهارمین سری اقلام فیلاتلیک فاخر، تمبر یادبود جشن جهانی نوروز منقش به طرح سرباز هخامنشی تولید و ضرب می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت تمبرهای طلا و نقره از یک اسفندماه آغاز شده است، ابراز کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه با باجه‌های منتخب پست و یا از طریق سامانه شرکت ملی پست به نشانی ebazar.post.irنسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل پست استان زنجان بیان کرد: تمبرهای طلا در وزن‌های نیم و یک گرمی و تمبرهای نقره در وزن‌های پنج و 10 گرمی و به تعداد محدود ضرب می‌شوند.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد تمبرها خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا 10 اسفند ماه برا ثبت نام فرصت دارند.

ثبت بیش از 5 میلیون تردد دربهمن ماه

ایرج دست‌نشان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهریاستان، در بهمن ماه تعداد 5 میلیون و 712 هزار تردد وسیله نقلیه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده ‌است.

وی تصریح کرد: در این مدت تعداد ترددها در جادههای کشور حدود 380 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 24 کشور را داراست و بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین و محور خرمدره-ابهر و کمترین تردد در محور طارم- زنجان (تهم) انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهارداشت: 28 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 17% بود و استان زنجان در رتبه پنجم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جادهها قرار دارد.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 142 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است، افزود:  میانگین کشوری این نرخ در این مدت 290 وسیله نقلیه است و استان زنجان در مورد نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی رتبه 26 را در کشور داراست.

انتهای پیام/

نظر شما