شناسهٔ خبر: 18114269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یک مسئول:

5درصد کانالهای تلگرام مذهبی هستند

ایرنا

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: با وجود فعالیت افزون بر 20 هزار کانال تلگرامی در ایران تنها پنج درصد آنها دارای محتوای مذهبی هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، امیر خوراکیان روز پنجشنبه در 'همایش فضای مجازی با محوریت اندیشه و عمل' در مشهد افزود: مطالب مذهبی در فضای مجازی مخاطبان خاص دارد که افزایش آن در میان دیگر مطالب موجود نیازمند توجه اساتید حوزه و دانشگاه به فضای مجازی است.
وی ادامه داد: فضای مجازی چنان رشد کرده که دنیا را به تسخیر خود در آورده و انسانها خواسته و ناخواسته درگیر آن شده اند پس باید با منطق آن را پذیرفت.
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: بسیاری از گروههایی که در فضای حقیقی اجازه فعالیت ندارد و یا به سختی و با شرایطی خاص مجوز می گیرند در فضای مجازی آزادانه فعالیت دارند.
وی افزود: این موضوع فضای مجازی را برای مخاطبانش خطرآفرین کرده و آنها را در معرض حملات فرهنگی قرار می دهد.
خوراکیان شمار مخاطبان شبکه اجتماعی تلگرام را در کشور 20 میلیون نفر اعلام و بیان کرد: روزانه افزون بر یک میلیارد مورد بازدید از کانالها صورت می گیرد که با توجه به جمعیت ایران رقمی تامل برانگیز است.
وی ادامه داد: در تلگرام چهار کانال دارای افزون بر یک میلیون مخاطب وجود دارد اما کانالهایی که محتوای مذهبی و فرهنگی دارند در میان آنها قرار ندارند و پرمخاطبترین کانال مذهبی تلگرام حدود 400 هزار عضو دارد.
معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی ساماندهی سرویسهای داخلی و شناخت شبکه های اجتماعی را برای مقابله با آسیبهای فضای مجازی حائز اهمیت ذکر و بیان کرد: علاوه بر این موارد بومی سازی فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای تشکیل الگویی مناسب در فضای مجازی دارای اهمیت است.
یک فعال عرصه رسانه نیز در این همایش از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس گفت: دنیا امروز از طرق شبکه های مجازی و رسانه ها به دنبال چیزی است که نتوانسته آن را با جنگهای نظامی به دست آورد.
نادر طالب زاده به مبارزه ادامه دار غرب علیه ملت ایران اشاره و بیان کرد: شبکه های بین المللی و فضای مجازی ابزارهایی برای ضربه به ملت ایران است بگونه ای که می توان گفت اگر انقلاب اسلامی نبود هم اینننک شبکه آمریکایی س.ان.ان هم نبود.
وی افزود: ارتباط رسانه و حوزه بسیار حائز اهمیت است، اگر رسانه در مسیر روشن کردن افکار جامعه گام بردارد مقدس خواهد شد.

نظر شما