شناسهٔ خبر: 18113486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ در نيمه نهايي واليبال خطا جايز نيست

22هفته رقابت سخت و نفس گير به پايان رسيد تا مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر واليبال از امروز شروع شود. 4 تيم برتر به اين مرحله راه يافتند و حالا بايد براي رسيدن به فينال بجنگند.

صاحب‌خبر -

سعيده فتحي

22هفته رقابت سخت و نفس گير به پايان رسيد تا مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر واليبال از امروز شروع شود. 4 تيم برتر به اين مرحله راه يافتند و حالا بايد براي رسيدن به فينال بجنگند.

پيکان و بانک سرمايه دو تيم ميزبان و پايتخت نشين به مراتب شرايط بهتري از رقباي خود دارند آنهم بخاطر اينکه هر دوي آنها کار خود را خيلي زود يکسره کردند و توانستند با صعود به نيمه نهايي يک هفته اي استراحت کنند. پيکان توانست خاتم اردکان و بانک سرمايه هم شهرداري تبريز را در دو بازي پشت سر هم شکست دهند و خيال خود را راحت کردند اما در طرف مقابل دو تيم سايپا و شهرداري اروميه به مراتب شرايط سخت تري داشتند چراکه براي صعود به نيمه نهايي 3 بار مقابل حريفان خود بازي کردند و در آخرين ديدار هم هردو تيم در ست پنجم توانستند به پيروزي برسند.

از يک طرف شهرداري اروميه با تيم جوان و پرانگيزه کاله آمل جنگيد و به سختي توانست از سد اين تيم بگذرد و از طرف ديگر سايپا مقابل تيم باتجربه صالحين ورامين بازي سختي داشت به خصوص که ديدار اين دو تيم با حواشي بسياري هم مواجه شد و از اين لحاظ هر دو تيم اروميه و سايپا امروز خسته تر از رقباي قدرتمند خود هستند.

اگر بخواهيم نگاهي به ياران تيم ها بياندازيم کاملا مشخص است که پيکان و بانک سرمايه توپشان پر است و با بازيکنان ملي پوش و خارجي که دارند يک سروگردن از رقباي خود قويترند منتهي رقباي آنها رقباي سرسخت و با انگيزه اي هستند و از همين رو نمي توان 100 درصد از الان پيکان و بانک سرمايه را فيناليست دانست اما روي کاغذ شانس اين دو تيم بيشتر است و همانطور که از اول فصل پيش بيني مي شد احتمال اينکه اين دو فينال را برگزار کنند بيشتر  بقيه است اما باز هم بايد تا روز آخر صبر کرد چراکه در ورزش امکان هر نتيجه اي وجود دارد.

 

پيکان-شهرداري اروميه؛نبرد معروف با همشهريانش

پيکان در اولين گام نيمه نهايي بايد مقابل تيم پر هوادار شهرداري اروميه به ميدان رود جايي که سعيد معروف کاپيتان آنها بايد مقابل همشهريان خود بازي کند. اولين بازي اين دو تيم در فصل جاري در خانه واليبال تهران کمي حاشيه داشت و هواداران اروميه با سعيد معروف رفتار خوبي نداشتند و از بازيکن و افتخار شهرشان استقبال نکردند و بعد از آنهم گفته شد که برخورد هواداران بخاطر نوع رفتاري بوده که معروف از خود بروز داده است. اروميه اي ها توقع نداشتند که معروف در زمان امتيازگيري پيکان خوشحالي آنچناني کند و براي همين هم به جاي تشويق به او توهين کردند. حالا اروميه اي ها براي دومين بار در تهران مقابل معروف و يارانش قرار خواهند گرفت و مطمئنا اين بازي از آن بازي حساس تر خواهد بود و بايد ديد که هواداران اروميه اين بار چه واکنشي از خود نشان خواهد داد.

پيمان اکبري که زمزمه هاي حضورش در کادر فني تيم ملي شنيده مي شود و به احتمال زياد کمک کولاکوويچ خواهد شد انگيزه زيادي دارد تا به فينال راه يافته و حتي بانک سرمايه را هم شکست دهد. اين تيم با مصدوميت جواد معنوي نژاد روبرو بود اما از قرار معلوم اين بازيکن امروز به ميدان خواهد رفت تا پيکاني ها با تمام توان مقابل حريف خود قرار بگيرند. بازيکن خارجي پيکان هم هنوز فرصت براي نشان دادن توانايي هاي خود بدست نياورده و بايد ديد که در نيمه نهايي چگونه از او رونمايي خواهد شد.

 

بانک سرمايه-سايپا؛رقابتي ديدني و جذاب

اما در دومين بازي ياران مصطفي کارخانه بايد مقابل سايپا به ميدان روند. سرمايه اي ها مي دانند اگر بازي را شل بگيرند کار سختي در پيش خواهند داشت آنهم بخاطر اينکه  سايپا تيمي نيست که از فرصت ها بگذرد و از کوچکترين آنها بهترين بهره را خواهد برد. آنها اگرچه از رقابت با ورامين خسته هستند اما بدون شک انگيزه زيادي براي رقابت با ستاره هاي بانک سرمايه دارند. مجتبي شبان کاپيتان سايپايي ها هم مصدوم بود اما از قرار معلوم او هم به نيمه نهايي خواهد رسيد و امروز به ميدان خواهد رفت. سايپا تيم باانگيزه اي است و سرمايه اي ها بايد هوشيار باشند چراکه در بازي گذشته خود در همين خانه واليبال چيزي نمانده بود که بازي را به شهرداري تبريز واگذار کنند اما در ست پنجم به خود آمدند و پيروز شدند. هر 4 تيم به خوبي مي دانند که در اين مرحله خطا جايز نيست و بايد با تمام توان بازي کنند. اميدواريم که به دور از حاشيه امروز در خانه واليبال تهران شاهد دو بازي جذاب و ديدني باشيم و از داشتن چنين تيم ها و بازيکناني به خود بباليم.

 

 

 

نظر شما