شناسهٔ خبر: 18112441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خمینی شهر بزرگ ترین تولید کننده گل شب بودر کشور

اصفهان- دومین جشنواره گل شب بو با حضور تولیدکنندگان این حوزه در بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه از توابع شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه گل شب بو باید به نام خمینی‌شهر ثبت معنوی شود و برای برنددار شدن گل شب بوی شهرستان باید پیگیری‌هایی انجام شود افزود: شهرستان خمینی‌شهر بزرگترین تولید کننده گل شب بو در کشور است،

اصغر کرمانی بیان کرد: در این منطقه بیش از ۱۱ میلیون گلدان گل شب بو تولید می‌شود که نخستین تولیدکننده گل شب بو کشور بوده و برند خوبی برای این منطقه است.

وی افزود: jولید برخی از محصولات گیاهی نظیر گل شب بو، گلابی، سبری، تنباکو و غیره در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر داشته تا به سمت نابودی نرود چرا که در اقتصاد منطقه اثرگذار است.

وی تصریح کرد: شهرستان خمینی‌شهر نخستین تولیدکننده گل و گیاه در استان اصفهان بوده که ۴۰ درصد تولید استان در این منطقه انجام می‌شود.

کرمانی با اشاره به اینکه ۱۷۷ هکتار زمین پرورش گل و گیاه و گلخانه‌ای در استان اصفهان وجود دارد که ۷۱ درصد آن در خمینی‌شهر واقع شده، بیان کرد: این شهرستان رتبه دوم را در تولید گل‌های آپارتمانی داشته که حدود ۸۵۰ هزار گلدان در سال تولید می‌شود و برابر ۳۱ درصد تولیدات استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه رتبه سوم تولید درخت و درختچه‌ها به خمینی‌شهر اختصاص یافته، عنوان کرد: رتبه ششم تولید گل‌های شاخه بریده معادل ۲ میلیون ۶۰۰ هزار شاخه است که ۵ درصد تولیدات استان اصفهان را در خود جای داده است.

نظر شما