شناسهٔ خبر: 18109693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

محمودعباس:فلسطینی ها وارد درگیری های منطقه ای نشوند/باید درمقابل تروریسم و منابع آن ایستاد

ایرنا

صاحب‌خبر -

محمود عباس عصر پنجشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان افزود:اطمینان دارم که سفرم به لبنان و مذاکرات با رئیس جمهوری ، رئیس پارلمان ، نخست وزیر و گروه های مختلف لبنانی به تقویت روابط برادرانه و همکاری بین دو ملت و کشور برادر لبنان و فلسطین که سرنوشتی مشترک دارند، منجر می شود.
وی با تبریک انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان که به پایان یک بحران بزرگ در لبنان منجر شد، اضافه کرد: با ژنرال عون در باره پرونده های مشترک، آخرین تحولات قضیه فلسطین و برخی پرونده های منطقه و جهان گفت وگو و تبادل نظر کردم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با قدرانی از دولت و ملت لبنان برای میزبانی از پناهجویان فلسطینی که فقط میهمانان لبنانی ها هستند و تلاش برای کمک به قضیه فلسطین در همه محافل بین المللی، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که لبنانی ها به بهترین وجه به میزبانی از پناهجویان فلسطینی ادامه می دهند و درمقابل ما هم تلاش می کنیم حضور پناهجویان فلسطینی در لبنان تا زمان بازگشت حتمی آنان به کشور و وطنشان ، سازنده و مثبت باشد.
محمود عباس تصریح کرد:همواره تاکید داریم که فلسطینی ها نباید وارد درگیری های منطقه ای شوند و در لبنان هم ضمن حفظ نظم و انضباط باید برای حفاظت از امنیت و ثبات اردوگاه ها تلاش کنند و البته همه گروه های فلسطینی به این رویکرد التزام دارند.
وی تاکید کرد که از مساعدت و همکاری همه دستگاه های امنیتی لبنانی که به تقویت روابط فلسطینی – لبنانی منجر شده است، تشکر می کنم.
در لبنان حدود نیم میلیون پناهجوی فلسطینی در12 اردوگاه زندگی می کنند که «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان از جمله آنها است.
رئیس تشکیلات خودگران فلسطین خطاب به ژنرال عون گفت:ما هم مانند شما در مقابل هرگونه تروریسم و همه منابع آن ایستاده ایم و از همان ابتدا همه طرف ها را به گفت وگوهای سازنده در کشورهای مختلف که عرصه درگیری ها هستند، فراخوانده ایم و بر ضرورت حفظ وحدت و ثبات همه کشورهای عربی تاکید کرده ایم.
محمودعباس در خصوص تحولات قضیه فلسطین هم گفت: با وجود اینکه ما دست خود را برای صلح بر مبنای قطعنامه های بین المللی دراز کرده ایم اما اسرائیل همچنان سرزمین های ما را اشغال کرده است و ملت فلسطین در یک زندان بزرگ زندگی می کنند.
وی افزود: اگرچه این رفتار اسرائیل را نمی پذیریم، اما به اقدامات خود از راه های سیاسی و دیپلماتیک و بکارگیری قوانین بین المللی و بسیح حمایت های جهانی دو و چند جانبه ادامه می دهیم ، برای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت تلاش می کنیم و در مقابل سیاست شهرک سازی و مصوبه اخیر پارلمان اسرائیل «کنست» برای قانونی کردن سرقت زمین های فلسطینی می ایستیم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: همزمان به اقدامات سازنده داخلی خود مطابق با معیارهای نوین برای تضمین حاکمیت قانون ، شکوفائی اقتصاد ملی و حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در قدس ادامه می دهیم و از سوی دیگر برای وحدت سرزمین و ملت فلسطین ، تحقق آشتی ملی، بازسازی ویرانه های ناشی از اشغال نوار غزه و برگزاری انتخابات تلاش می کنیم.
محمود عباس اعلام کرد که در ماه مه آینده انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر را در فلسطین برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه« اطمینان داریم لبنانی ها به حمایت از ملت ، سرزمین و قضیه عادلانه فلسطین ادامه می دهند»، خاطرنشان کرد: ما همان گونه که به منافع فلسطین اهتمام داریم برای حفاظت از منافع لبنان هم تلاش می کنیم و امیدواریم شاهد امنیت ، ثبات ، شکوفائی، پیشرفت و موفقیت های بیشتر و مستمر ملت لبنان باشیم.
« محمود عباس»رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر پنجشنبه در پاسخ به دعوت ژنرال رئیس جمهوری لبنان وارد بیروت پایتخت لبنان شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بلافاصله عازم « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان شد و ژنرال عون به طور رسمی از او استقبال کرد.
« نبیل ابوردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، « عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و « احمد عساف» سخنگوی جنبش فتح ، محمود عباس را در سفر به لبنان همراهی می کنند.
خاورم *1324** انتشار دهنده: فردین پازوکی

برچسب‌ها:

نظر شما