شناسهٔ خبر: 18106509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

این هفته به تماشای آثار هنری کدام گالری‌ها برویم؟

گالری‌هایی در طول هفته در شهر تهران برپا می شود، در اینجا به معرفی اجمالی این گالری‌ها می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -
این هفته به تماشای آثار هنری کدام گالری‌ها بنشینیم؟به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود برای همین پیشنهاد گالری گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شود و ما به معرفی اجمالی گالری و هنرمندی که در آن آثار خود را عرضه می‌کند، می‌پردازیم.

گالری‌هایی که در طول هفته برپا می‌شوند، عبارتند از:

گالری نگاه:

آرزو طالبی از ششم اسفند تا 20 اسفند ماه سال جاری آثار خود را با عنوان نه همین لباس زیباست  در این گالری عرضه می کند. علاقه مندان به این هنرمند می توانند برای مشاهده آثار وی به گالری نگاه مراجعه کنند.

گالری روبرو

حمید مهدوی و یگانه قدیری آثار خود را در این گالری با عنوان سکوت در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند. این نمایشگاه از ششم تا بیستم اسفند ماه در گالری روبرو برپاست.

گالری شماره شش

"حراج عکس گالری شماره شش" در روز جمعه 6 اسفند از ساعت 11 صبح الی هشت شب و در روز های شنبه و یکشنبه، هفتم و هشتم اسفند نیز از ساعت 4 الی 8 برپا خواهد بود.گرداورندگان عکس زروان روح بخشان و حامد دهقان هستند.

گالری شیرین

پروانه اسلامی، گلی انتظاری، سمیه ایل بیگی، الناز بهبودی، علیرضا بی‌پروا، مریم پارسا زاده، شاهد تابش اکبری، غزاله تاج، گلناز تاجیک، مهدی تقی خانی، فرحناز تیز دست، نادیا حسن زاده، مرجان حسنینی, سمیرا حیدر بیگی، رزیتا دارای جامه، الهام دلاوری،آسمان دهقان، زهرا رفیعی، پوپک رهنمون، لیلا شوقی، شهره شیخی، سارا عباسپور، مریم کریمی اقدم، فرزین کواجی، مائده محمدیان امیری، شکوفه میری و ملیحه ورچه آثار خود را از ششم تا یازدهم اسفند ماه سال جاری در این گالری به نمایش می گذارند.

گالری فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه خوشنویسی سیدعلی فخاری و حمید نیرومند با عنوان "جادوی جاودان"  عصر جمعه 6 اسفند ماه ،با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اساتید خوشنویسی  در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود. گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان "جادوی جاودان " میزبان بیش از 120 تابلوی خط استان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران می باشد.این آثار خوشنویسی حاصل سی سال فعالیت هنری این دوهنرمند خوشنویس با سبک شکسته نستعلیق و نستعلیق می باشد.آثار این نمایشگاه در ابعاد ٧٠در١٠٠ و ٥٠در٧٠ ارائه شده است.

نگارخانه کبیری

نیاز بهادری، فریبا لوایی، تینا میلانیان، سیما ابراهیمی، آسیه شه رستمی، حنانه نیک سیرت، آتین جعفری، پگاه اکبرزاده، نگین نرگسیان، سارا ارجمند، ناهید شروعی، ناهید زرگر، شهره خوانساری، رعنا غمگسار، الهه چناری، ساغر امینی، مریم مکارمی شریفی، رضوان مجاهد، راحله فراهانی، انسیه یزدانی، یاسمین رحمانی راد آثار خود را در این نگارخانه از ششم تا یازدهم اسفندماه عرضه می کنند.

گالری گلستان

تکتم فاضل و بهرام دشتی نژاد آثار خود را در این نگارخانه از ششم تا یازدهم اسفند ماه سال جاری در این گالری در معرض دید عموم قرار می دهند. علاقه مندان به این هنرمندان می توانند برای بازدید به گالری گلستان مراجعه کنند.

نگارخانه مینا

آبان مهرابی، بهناز رادحسینی، پرستو عبایی، حامد شیرین جیان، حمیده نوبهاری، سید علی رفیعی‌راد، سهیلا بیگ‌وردی، ساینا پردلی بهروز، ساناز عسگری، سارا گل‌خوار، سحر مسیبی، ساینا جاوید، سمیه زیدی، طیبه ایمانی، فرشته سعیدی، مهسا پذیرایی، مهسا نادری، مژده ربیعی، نگین ابراهیمی آثار خود را در این نگارخانه از ششم تا یازدهم اسفند ماه در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

گالری اُ

زهرا قراخانی آثار خود را از ششم تا هفدهم اسفند ماه سال جاری در این گالری عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری اُ مراجعه کنند.

نگارخانه بهنام دهش‌پور

نمایشگاه نقاشی محمدهادی فدوی از روز جمعه 6 اسفند ماه 1395 در نگارخانه موسسه خیریه بهنام دهش‌پور گشایش می‌یابد. و تا 19 اسفند ماه ادامه می یابد.تعداد آثار او در این نمایشگاه 25 اثر با استفاده از تکنیک mix media (ترکیب مواد) است. او برای رسیدن به این منظور از تکنیک‌های مختلف (رنگ و روغن، گواش، آب مرکب، اکریلیک) و برای ایجاد بافت با سوزاندن بوم طرح ها و فرم های بدیع و خوش نقشی ایجاد کرده است.

گالری اثر

از اهداف گالری اثر همواره معرفی هنرمندان جوان و حمایت از ایشان بوده که این امر لزوماً در برنامه‌ی نمایش سالانه‌ی گالری تعریف نمی‌شود. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا با دعوت از نسل جوان، بطور مستقیم با ایشان در ارتباط قرار گرفته و نمایشی از آثاری که با معیارهای دیداری گالری اثر هم‌خوانی دارند ترتیب دهیم. اما واقعیات موجود و روند انتخاب، مسیرمان را تغییر داد و در نهایت آنچه با برگزاری این نمایش در نظر داشتیم آن چه به حقیقت پیوست متفاوت شد. 

نمایش پیش رو معرفی نخبگان نسل جوان نیست، هرچند هنرمندانی که آثارشان در معرض دید قرار گرفته است هریک ویژگی‌هایی منحصربفرد دارند.

نگارخانه احسان

طناز منصوری فرد آثار خود را با عنوان گرونیکا در رنگ از روزهای ششم تا یازدهم اسفندماه سال جاری در این گالری عرضه می کنند. علاقه مندان به این هنرمند می توانند برای بازدید از آثار وی به نگارخانه احسان مراجعه کنند.


انتهای پیام/

نظر شما