شناسهٔ خبر: 18104867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت مرز مهران برای تردد اربعین/ همه دستگاهها کمک کنند

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز| نماینده مردم ایلام و مهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت رفاهی و ایمنی مرز مهران برای تردد زائران اربعین حسینی، خواستار کمک همه دستگاهها تا زمان باقی مانده تا اربعین شد.

با اشاره به تردد سالانه زائران اربعین حسینی (ع) از مرز مهران به کشور عراق، اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که هفته گذشته به همراه استاندار ایلام از پایانه مرزی مهران داشتیم، به نظر می‌رسد اقدامات تمهیداتی در این مسیر انجام شده و اقداماتی نیز در دست انجام است.
وی افزود: به طور مشخص در مسیری که از شهر ایلام تا مهران و مرز خروجی وجود دارد، باید از جهت ایمنی راه اقداماتی صورت بگیرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و مهران در مجلس ادامه داد: وزارتخانه‌های راه و کشور به عنوان مسئول ستاد اجرایی اربعین باید بودجه‌ای برای تفکیک مسیر رفت و برگشت ایلام به مهران اختصاص دهند و با توجه به زمان کم باقی‌مانده و اینکه راه عرض کافی دارد، بهتر است از بلوک‌های پیش‌ساخته برای تفکیک مسیر استفاده کرد تا احتمال خطر و تصادف کاهش یابد.
میرزایی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که مدیرکل راه و شهرسازی استان به ما ارائه کرده است، اگر ۲۰ کیلومتر از این مسیر بلوک‌گذاری شود، رفت و آمد بهینه‌تر می‌شود.

وی همچنین درباره اقدامات لازم در داخل شهر مهران در هنگام انتظار زائران برای خروج از مرز با توجه به ازدحام ایام اربعین، اظهار داشت: بخشی از این اقدامات رفاهی را شهرداری تهران به عهده گرفته و بخشی را نیز استانداری و دستگاه‌های محلی عهده‌دار شده‌اند اما لازم است همه دستگاه‌ها کمک کنند تا این میزبانی به بهترین شکل انجام شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایانه مرزی مهران ظرفیت خوبی برای تردد زائران اربعین حسینی دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر ۲۰ گیتی که در گذشته وجود داشته، در حال حاضر نیز حدود ۶۰ گیت خروجی پیش‌بینی شده و با تلاش مسئولان استانی قرار است رفت و آمد در ایام اربعین به صورت شبانه‌روزی از مرز انجام شود.
میرزایی با بیان اینکه در مرز دهلران هنوز زیرساخت‌های کافی برای تردد زائران اربعین وجود ندارد، تأکید کرد: بر این اساس بهتر است تا قبل از تجهیز مرز دهلران، مرز مهران از جهت امکانات رفاهی و تسهیلات ترددی تقویت شود.
 
 
 

نظر شما