شناسهٔ خبر: 18104025 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

احتمال تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت را بالا برد

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز| خبر برخی منابع از احتمال تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید، قیمت طلای سیاه را تا بشکه ای 55.79 دلار افزایش داد.

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 14 سنت افزایش 55.79 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت افزایش 53.45 دلار معامله شد. از زمان توافق اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز، قیمت نفت در بازه 5 دلاری در نوسان است. این توافق که از ابتدای ژانویه شروع شد، به مدت 6 ماه ادامه دارد.

یک منبع آگاه در اوپک گفت: اگر همه تولیدکنندگان همکاری موثری از خود نشان دهند، توافق اوپک می تواند تا ماه می ادامه یابد. به نظر می رسد، بیشتر تولیدکنندگان به توافق وفادار بودند اما مشخص نیست که این کاهش تولید بر ذخایر نفت جهان که در سطح بسیار بالایی قرار دارند نیز موثر باشد.

اداره انرژی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا در 6 هفته گذشته بشدت افزایش یافته و ذخایر نفت و بنزین این کشور نیز به رکورد بی سابقه ای در هفته گذشته رسیده است. تعهد کشورهای تولیدکننده نفت به کاهش تولید، باعث تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی و افزایش امیدها نسبت برتری تقاضا نسبت به عرضه شده است. براساس تصمیم یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که دهم آذرماه در وین برگزار شد، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید نفت اعضای این سازمان کاسته می شود.

نظر شما