شناسهٔ خبر: 18103685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پاسخ وزیر دفاع به شایعه توقف رزمایش‌های دفاعی

فرارو

صاحب‌خبر -
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به برخی شایعات در زمینه توقف برنامه های دفاعی و رزمایش ها پاسخ داد و گفت: هیچ رزمایش و برنامه دفاعی تا به امروز متوقف نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، سردار حسین دهقان پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش فاتحان فاو و رونمایی از هشت کتاب در حوزه دفاع مقدس در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در نوشهر اظهار داشت: امروز در همه حوزه های صنعت دفاعی نظیر هوا و فضا و در بخش موشک های زمین به زمین، موشک های بالستیک دوربرد را تا برد مناسب و قابل قبول ارتقا دادیم.

وی دقت اصابت را دستاورد فناورانه بالا بیان کرد و گفت: میزان دقت در بردهای بالا افزایش یافته و میزان ماندگاری موشک ها در حال حاضر به ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.

سردار دهقان، تاکتیکی بودن را از دیگر دستاوردها برشمرد و گفت: موشک های کروز زمینی و زمین به زمین به برد قابل قبولی رسیده است و در بحث پدافندی، موشک ها و سلاح های کوتاه برد، میان برد و بلند برد با تکیه بر فناوری داخلی و دانش بومی تولید و بومی سازی می شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسیر دفاعی کشور به گونه ای تعریف شده که اطمینان بخش است.

وی با بیان اینکه گروه های تروریستی محصول توطئه ای برای تامین منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه است افزود: آمریکا و اسرائیل دنبال تخلیه راهبردی ظرفیت های دنیای اسلام هستند.
سردار دهقان اظهار داشت: امروز وظیفه اصلی و شرعی مسلمانان آزادی قدس و از بین بردن نطفه سرطانی شوم صهیونیست است و قضیه فلسطین اصلی ترین عنصر وحدت بخش بین جهان اسلام است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا در حال تلاش است تا اسرائیل را از ذهن مسلمانان حذف و ایران را جایگزین آن کنند گفت: همه صف بندی های جدید نظیر ناتوی عربی تلاش برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

سردار دهقان با عنوان اینکه امروز دنیا از ارزشهای اخلاقی فاصله گرفته است افزود: امروز پول عربستان با خصلت های عربی و جاهلی قبل از اسلام درهم تنیده و سبب ایجاد فجایع می شود و ایران اسلامی سعی کرد تا پرده ها را کنار زند.

وزیر دفاع به روی کار آمدن ترامپ و فرمایش مقام معظم رهبری درباره آشکار شدن چهره آمریکا اشاره کرد و گفت: هرجایی که آنان حضور دارند، توسعه فساد و بدبختی ملتها را دنبال می کنند.

دهقان با بیان اینکه سلفی گری و وهابی گری جایگاهی در اسلام ندارد گفت: امروز داعش و گروه های تروریستی بزرگترین خطر برای بانیان آن محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه امروز داعش تهدیدی برای ما نیست زیرا پایگاه اجتماعی در کشور ما ندارد گفت: امروز به رغم همه تلاش های دشمنان، داعش هیچ عمل موفقی نتوانست در کشور انجام دهد و ثبات و امنیت کشور ما در دنیا بی نظیر است.

وی توسعه عوامل قدرت ملی با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه حفظ و تداوم حیات انقلاب برشمرد و گفت: باید در عرصه علم و فناوری کشور را در بالاترین سطح ارتقاء دهیم.
سردار دهقان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ملی است گفت: امروز بیش از آنچه در گذشته نیاز به برداشتن گامهای اساسی داریم و باید قدرت دفاعی را افزون کنیم.

نظر شما