شناسهٔ خبر: 18096847 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رونمایی از ویرایش جدید کتاب فلسطین از منظر رهبر انقلاب

ابنا

ویرایش جدید کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی با حضور دختر گرامی حضرت امام خمینی(ره) رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ویرایش جدید کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» همراه با دو نسخه انگلیسی و عربی، در جریان ششمین کنفراس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران رونمایی شد.

در جریان رونمایی از این کتاب، دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی حضرت امام خمینی(ره) دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین طی سخنانی ضمن تقدیر از رونمایی این کتاب گفت: حضرت امام چه زمانی که در نجف تشریف داشتند و چه در ایران سال‌ها کارشان شناسایی دشمن به مردم و آگاه کردن آنان از نیات دشمنان بود و رهبر معظم انقلاب نیز این مسیر را بعد از امام ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این کتابی که امروز از مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود و درباره موضوع فلسطین است سرتاسرش اگاهی‌بخشی به مردم در خصوص نیات دشمنان مردم وئ دشمنان اسلام است.

دختر گرامی حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: تبری که امام به کمر رژیم صهیونیستی زد رهبری عزیز در گلوگاه این رژیم گذاشته است.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید با ذکر نکاتی از نگاه حضرت امام درباره مسأله فلسطبن افزود: فلسطین از دید ما یک مسئله سیاسی و انسانی نیست بلکه اعتقادی است و متاسفانه دولت‌های عربی و غربی این را نمی‌فهمند و لذا ابزار آن را هم ندارند که جلوی ایران را بگیرند.

به گفته سرکار خانم مصطفوی، جمهوری اسلامی، قبل از فعالیت‌های سیاسی روحیه عشق به ازادی را در بین ملت‌ها شعله‌ور می‌کند و این همان روش فکری امام راحل است و همین روش فکری از سوی مقام معظم رهبری نیز ادامه یافته و مصداق آن همین کتابی است که رونمایی می‌شود.

کتاب فلسطین شامل بیانات مقام معظّم رهبری، بزرگ‌پرچم‌دار مقاومت و آزادی قدس، در هشت بخش کلیّات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیّت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ی روشن و همچنین متن کامل بیانات معظّمٌ‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359به‌عنوان دیباچه‌ی مطالب، در فصلی مجزّا با عنوان «یادی از دوّمین روز قدس» می‌باشد.

مقدمّه‌ی این کتاب تاریخی-تحلیلی توسط آقای علی‌اکبر ولایتی تألیف شده، مقدمّه‌ای که با یک مرور اجمالی و ارائه‌ی دورنمای کلّی از زمينه‌هاي اشغال سرزمين فلسطين، نشان می‌دهد که چگونه با نقشه‌های دولت‌های استعمارگر غربی، «تفنگ‌ها جای شاخه‌های زیتون را گرفتند»

.............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما