شناسهٔ خبر: 18096133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون راه آهن در ساری مطرح کرد

افزایش سهم حمل و نقل ریلی ایران در افق ۱۴۰۴

R41358/P1377/S6,74/CT11

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ارتقا زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، گفت: سهم حمل و نقل ریلی ایران در افق ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد رضا نصرت نظامی امروز در حاشیه بازدید از ایستگاههای اداره کل راه­آهن شمال ، کار کردن در راه آهن و ارائه خدمات به مردم را مایه افتخار و مباهات دانست و اظهار داشت: ما در راه آهن میراث دار گنجینه بزرگی از گذشتگان هستیم و به همین نسبت امانتدار این میراث برای آیندگان هستیم و اقدامات ما باید برای رشد و ارتقای این گنجینه با ارزش  باشد.

وی  با بیان اینکه امروز راه آهن در جامعه نقش ویژه ای دارد، افزود: حجم کارها و فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر در راه آهن  انجام شده، رشد چشمگیری داشته و اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های راه آهن انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن تصریح کرد: افق دید راه آهن تا سال 1404، افزایش سهم حمل و نقل ریلی از میزان فعلی به سهم 30 درصدی است و برای رسیدن به این افق باید با جاده رقابت کنیم و در راه اعتلای راه آهن نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

نصرت نظامی، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمان دانست و گفت: در راه آهن نیز نیروهای انسانی با ارزش ترین سرمایه محسوب می­شوند زیرا عامل تولید درآمد برای سازمان هستند و منابع موجود راه آهن را برای افزایش درآمدزایی سازمان بکار می­گیرند.

وی از رؤسای ادارات و گروه‌های راه آهن خواست تا توجه ویژه ای به مشکلات همکاران خود داشته باشند و آن را به رسمیت بشناسند و پیگیر رفع آن باشند. زیرا اگر در یک سازمان توسعه یافتگی در همه شقوق اتفاق نیافتد، این عدم توسعه یافتگی باعث از هم پاشیدن آن سازمان خواهد شد.

معاون مدیر عامل راه آهن، تلاش برای اجرای فرآیند توانمندسازی نیروهای انسانی از طریق آموزش وایجاد انگیزه را نیز یکی از ضروریات هر سازمان دانست.

نصرت نظامی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش سفرها با قطار، از مسئولان خواست تا با اهتمام ویژه و حضور مستمر در ایستگاه‌ها و طول خط در کنار کارکنان حاضر باشند و ایستگاه‌ها را آماده پذیرش هر چه بهتر مسافران تا باعث جذب اعتماد مسافران به راه آهن شوند.

استانداردسازی فعالیت نیروی انسانی در ایستگاهها

یوسف گران پاشا، مدیر کل راه آهن شمال نیز گفت: اداره کل راه آهن شمال از سرمایه بزرگ و ممتازی برخوردار بوده و آن  کارکنانی پرتلاش و صدیق است که بطور شبانه روزی در جهت جلب اعتماد عمومی نسبت به راه آهن  در تلاش هستند.

وی با قدر دانی از کارکنان راه آهن شمال، با اشاره به سرمای اخیر و بارش برف شدیدی که باعث مسدود شدن جاده شد، گفت: علیرغم سرمای شدید و بارش برف، کارکنان راه آهن شمال با حضور در محل کار خود مانع از مسدودی مسیر راه آهن شدند و با تلاش این افراد، قطارها به سیر خود ادامه دادند و بیش از 350 نفر از مسافرانی که در جاده گرفتار شدند نیز با قطار جابجا شدند.

گران پاشا با تاکید بر اینکه شرایط کاری برای ماموران در ایستگاه‌های راه آهن شمال باید به استانداردهای لازم برسد، بیان داشت: دستیابی به فرهنگ ایمنی و استقرار ایمنی کامل در محیط کار مستلزم انجام اقدامات بنیادی در همه زمینه‌ها همچون ارتقا سطح دانش، مهارت، بهینه سازی شرایط محیط کار است و در این باره نیازمند حمایت همه جانبه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن است.

 وی با اشاره به آمادگی کامل راه آهن شمال در تمامی فصول سال، از آمادگی صد درصدی این اداره کل برای مقابله با بحران‌های احتمالی فصل سرما خبر داد.

گران پاشا گفت: با توجه به اینکه ایام مسافرت‌های نوروزی در پیش است، این اداره کل از هم اکنون تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز را به ایستگاه‌ها انتقال داده و با آمادگی خدمات رسانی کامل به مسافران، به استقبال  سفرهای نوروزی خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما