شناسهٔ خبر: 18094415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نام باغ موزه دفاع مقدس تغییر کرد/ خضرایی ابقا شد

فرهنگ > دفاع مقدس - ایسنا نوشت: پنجمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نخستین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و اعضای این هیئت امنا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در پایان این دو جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران گفت: «در جلسه پنجم هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصمیماتی گرفته شد و در این راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عضویت هیئت امنای این بنیاد درآمدند.»

او افزود: «همچنین در راستای ثبت و نگهداری آثار مرتبط با دفاع‌مقدس نیز مواردی به تصویب رسید. نخست ثبت، نگهداری و مراقبت از اماکن و اراضی دفاع مقدس بود و تصمیم دیگر نگهداری و ثبت اسناد دفاع مقدس بود.»

سرلشکر باقری در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با مصوبه‌ای که در جلسه اعضای هیئت امنای موزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی به تصویب رسید، توضیح داد: «از شنبه ۱۷ اسفندماه جاری مدیریت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری با ترکیب جدیدی فعالیت خودش را ادامه خواهد داد. ضمن اینکه از این پس نام این مجموعه، باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خواهد بود. امیدواریم که در این راستا تحول بزرگی برای غنا بخشیدن به این موزه صورت بگیرد. همچنین مجموعه دیگری نیز در حاشیه حرم امام خمینی (ره) پیش از این در نظر گرفته شده بود که هم اکنون مکمل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود تا نمایش واقعی از آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده است را داشته باشد.»

او خاطرنشان کرد: «در واقع هیئت امنای جدید باغ موزه، ترکیبی از شهردار، مجموعه باغ موزه و ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.»

سرلشکر باقری یادآور شد: «در هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعضای حقیقی و حقوقی حضور دارند. امروز پیشنهاد و تصویب شد که محسن اسماعیلی از حقوق‌دانان و اعضای مجلس خبرگان، آقای دارابی از معاونان صداوسیما و سردار محمد ناظر که هم اکنون مسئولیت یادمان‌های دفاع‌مقدس را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند به عنوان اعضای حقیقی این باغ موزه فعالیت کنند. رییس هیئت مدیره این باغ موزه موزه، سردار بهمن کارگر و مدیرعامل آن نیز به مدت سه سال سردار جواد خضرایی خواهد بود. رئیس و نایب رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به ترتیب سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواهند بود.»

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به برگزارش اردوهای راهیان نور نیز گفت:‌ «اهمیت راهیان نور و استقبال جوانان از این جبهه بزرگ فرهنگ و ایثار بسیار است به گونه‌ای که سال قبل نزدیک شش میلیون نفر که ۸۰ درصد آنان را گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل داده بودند در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس حضور یافتند. امسال هم این حرکت فرهنگی انجام خواهد شد. برای برگزاری اردوهای راهیان نور در سال جاری نیز اعضای مرتبط با راهیان نور در روز ۱۶ اسفندماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت تا از فرمایش و رهنمودهای ایشان در رابطه با موضوع راهیان نور بهره‌مند شود.»

57243

نظر شما