شناسهٔ خبر: 18093214 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورش جهان

صاحب‌خبر -




قول مسئولان توکیو ۲۰۲۰ برای کنترل گرمای هوا
طبق گفته مسئولان دولتی ژاپن، گرمای شدید شرایط سختی را برای ورزشکاران و تماشاچیان المپیک توکیو ۲۰۲۰ ایجاد نمی‌کند زیرا آنها در این زمینه تمهیداتی را اندیشیدند. تابستان گذشته شرایط استادیوم‌ها در توکیو نشان داد که میزان گرما بسیار زیاد است و حتی به افراد توصیه می‌شد که از انجام ورزش خودداری شود.آمارها نشان می‌دهد در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ تنها پنج روز دمای هوا زیر ۳۰ درجه بوده است. در طول‌ روز دمای هوا به بالای ۳۷ درجه نیز می‌رسید. با وجود این مسئولان توکیو ۲۰۲۰ اعلام کردند گرما مشکل اساسی به شمار نمی‌رود و در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شده است. استادیوم‌ها طوری ساخته شدند که ورزشکاران بتوانند با بالاترین توانایی خود تمرین کنند. در سایر بخش‌ها نیز فضاهای سبز، سقف‌هایی برای ایجاد سایه، اسپری‌های آب، فواره‌ها و دستگاه‌های خنک‌کننده در استادیوم‌ها تعبیه شدند.
راجر فدرر تا ۳ سال دیگر مسابقه می‌دهد
راجر فدرر، تنیس باز شماره «۹» جهان قراردادی سه ساله امضا کرد که در مسابقات داخل سالن سوییس در بازل بازی کند. این بدان معنا است که فدرر ۳۵ ساله تا سه سال دیگر تنیس را کنار نمی‌گذارد. راجر فدرر تاکنون ۱۸ بار قهرمان گرند اسلم شده است. فدرر پیش از این اعلام کرده بود که ممکن است کار حرفه‌ای‌اش را به پایان برساند. او بعد از پیروزی خود مقابل رافائل نادال در مسابقات اوپن استرالیا گفته بود: امیدوارم که سال آینده شما را ببینم اما اگر این اتفاق نیفتاد نیز باید بگویم که این مسابقه بسیار خوب بود و نمی‌توانستم بیش از این خوشحال باشم. با انتشار خبر جدید مبنی بر بسته شدن قرارداد سه ساله با فدرر هواداران این تنیس‌باز می‌توانند مطمئن باشند که تا سه سال دیگر بازی‌های او را تماشا خواهند کرد. فدرر بعد از بستن این قرارداد گفت‌: بی‌صبرانه منتظرم که در فصل پاییز به کشورم بازگردم. بازی کردن در بازل همیشه یکی از بهترین اتفاقات سال است. فدرر سال گذشته با آسیب‌دیدگی‌ دست و پنجه نرم کرد. او بعد از این آسیب‌دیدگی‌ اعلام کرده بود که با این شرایط تنها چند سال دیگر می‌تواند ادامه‌ دهد. فدرر بعد از ۶ ماه استراحت در مسابقات اوپن استرالیا بسیار آماده ظاهر شد و توانست بعد از مدت‌ها به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
گواردیولا: در فرانسه گل نزنیم حذف می‌شویم
سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر موناکو راضی است اما تاکید کرد اگر تیمش در بازی برگشت دو گل نزند حذف می‌شود. منچسترسیتی در دیدار رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا جشنواره گل به راه انداخت و توانست موناکو را با نتیجه‌ پنج بر سه شکست بدهد تا امید زیادی برای صعود به دور بعد داشته باشد. پپ گواردیولا در نشست خبری بعد از بازی گفت‌: در بعضی از دقایق بازی، خوش شانس بودیم و در بعضی از دقایق هم بدشانس. مهم پیروزی بود که خوشبختانه به آن رسیدیم. خوشحالم که توانستیم با ارائه یک بازی خوب به پیروزی برسیم. این دیدار در بازی بعدی کمک زیادی به ما خواهد کرد. موناکو در این دیدار با سه بازیکن در حال‌ حمله کردن بود. توماس لمار، رادامل فالکائو و ‌امباپه لوتین در فصل جاری خیره‌کننده ظاهر شدند و گل‌های زیادی هم به ثمر رساندند. کار سختی برابر این سه بازیکن داشتیم اما خوشبختانه در نهایت این ما بودیم که پیروز شدیم. این پیروزی را به همه تبریک می‌گویم. از فضاهایی که در اختیار ما گذاشته شد، نهایت استفاده را بردیم و یک پیروزی ارزشمند و شیرین را کسب کردیم. سرمربی پیشین بایرن مونیخ در ادامه‌ سخنانش نیز اظهار کرد: می‌خواهیم در دیدار برگشت، گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم تا با اقتدار به دور بعد راه پیدا کنیم. اگر نتوانیم در دیدار برگشت گلزنی کنیم، صعود نمی‌کنیم. اگر می‌خواهیم به دور بعد راه پیدا کنیم، باید بیشتر از دو گل به ثمر برسانیم چراکه نتیجه‌ سه بر یک باعث می‌شود موناکو به دور بعد راه پیدا کند.
دست رد رونی به پیشنهاد ۳۰ میلیون پوندی چینی‌ها
با وجود شایعات مطرح شده در مورد آینده کاپیتان شیاطین سرخ، اسکای اسپورتس اعلام کرد که رونی در اولدترافورد می‌ماند. چند روز پیش بود که روزنامه «تلگراف» انگلیس گزارش داد که نمایندگان چندین باشگاه چینی در حال مذاکره با سران باشگاه منچستریونایتد در خصوص به خدمت گرفتن وین رونی هستند. پنجره نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی چین تا پایان ماه فوریه (10 اسفند) باز است و این یعنی طرفین حدود یک هفته فرصت دارند تا یکدیگر را برای عملی شدن این انتقال متقاعد کنند. روزنامه «میرر» انگلیس در شماره دیروز خود مدعی شد که وین رونی پیش از بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالات چین، به یک تیم چینی که نامش فاش نشده، ملحق خواهد شد و در ازای 30 میلیون پوند راهی سوپر لیگ چین خواهد شد. این روزنامه همچنین خبر داده کاپیتان 31 ساله شیاطین سرخ با دستمزد هفتگی یک میلیون پوند صاحب بیشترین دستمزد در بین بازیکنان شاغل حال حاضر جهان خواهد شد. شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورس» اما به نقل از منابع موثق خود خبر داد که بعید است وین رونی در این مقطع از فصل اولدترافورد را ترک کرد. رونی 18 ماه از قرارداد فعلی‌اش با منچستریونایتد باقی مانده است، این در حالی است که قراردادش قابلیت تمدید برای یکسال دیگر را دارد. گفته می‌شود سه باشگاه گوانگژو اورگراند، جیانگسو سونینگ و بجینگ گوان از مشتریان بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستریونایتد هستند.

نظر شما