شناسهٔ خبر: 18091617 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داعش یک کودک تروریست دیگر به دنیا آورد + فیلم

گروهک تروریستی داعش در راستای اهداف شوم خود همچنان مغز کودکان عراقی و سوری را نشانه گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌تازگی ویدئویی منتشر شده است که در آن یک نوجوان داعشی از نحوه پیوستن به این گروهک و گذراندن آموزش‌های نظامی حرف می‌زند. فیلم با صحنه آب دادن او به گلها شروع می‌شود و در ادامه فیلم نوجوان داعشی از آخرین حرف‌های پدرش که خود عضو این گروهک بوده می‌گوید.

وی اینگونه تعریف می‌کند: "آخرین باری بود که با پدرم حرف می‌زدم. خدا رحمتش کند. دو ساعت قبل از اینکه مرا به کمپ نظامی ببرد به من گفت قرار است درختی بکاری پس باید صبور باشی تا ثمره‌اش را ببینی. آموزه‌های دینی را بیاموز، از خدا بترس و به مسلمانان دیگر یاد بده. قبل از اینکه پدرم کشته شود به من گفت اگر خوب درس بخوانی تو را به کمپ نظامی می‌برم."
 
این نوجوان می‌گوید: "من به گروه "بچه‌شیرهای خلیفه" پیوستم چون می‌خواهم مردم را از کار کردن برای دیکتاتورها بازدارم و از آنها بخواهم برای خدا کار کنند. هیچ کس با خدا نیست. ما اینجا هستیم تا از دین و مذهب دفاع کنیم. ما  بچه‌شیرهای خلیفه هستیم. ما خواب به چشمانمان راه نمی‌دهیم و ایستادگی می‌کنیم تا پرچم پیامبر را در تمام سرزمین‌های خداوند مشاهده کنیم."
 
فیلم توسط سازمان clarion project تهیه شده؛ سازمانی که در واشنگتن دی سی مستقر است و هدفش اطلاع‌رسانی و نمایش خطرات تروریست‌های افراط‌گرا به‌ویژه گروهک تروریستی داعش می‌باشد.
 
داعش پیش از این چند ویدئوی تبلیغاتی منتشر کرده بود که در آن صحنه‌هایی از آموزش‌ها و عملیات انتحاری کودکان داعشی نمایش داده می‌شد. زمانی که این گروهک در سال 2013 بخش‌هایی از سوریه و عراق را به تسلط خود درآورد بلافاصله مدارس را تحت کنترل گرفت و آموزش‌های موردنظر خود را به کودکان آغاز کرد. داعش به اجبار کودکان عراقی و سوری را در کمپ‌های نظامی تربیت می‌کند و با شست‌وشوی مغزی آنها تلاش می‌کند به اهداف خود دست یابد.
 
داعش یک کودک تروریست دیگر به دنیا آورد + فیلم 
 
داعش یک کودک تروریست دیگر به دنیا آورد + فیلم 
 
داعش یک کودک تروریست دیگر به دنیا آورد + فیلم 
 
داعش یک کودک تروریست دیگر به دنیا آورد + فیلم 
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما