شناسهٔ خبر: 18090479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان دومین کنگره بین المللی جندی شاپور+ فیلم

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی  در مراسم پایانی این کنگره  در دزفول با بیان اینکه توسعه و رشد علمی کشور در دوران پس از انقلاب شتاب چشمگیری داشته است گفت : امروز با رشد جمعیتی کمتر از 2 برابر نسبت به دوران قبل از انقلاب اسلامی تعداد چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور داریم که نشان دهنده توسعه و رشد علمی کشور در دوران پس از انقلاب است .

دکتر علی اکبر ولایتی  با اشاره به اینکه  تعداد مقالات علمی در نشریات معتبر علمی قبل از انقلاب 700 مقاله بود که این رقم بعد از انقلاب به 40 هزار مقاله رسید افزود : در استان خوزستان و شهرستان دزفول نیز ظرفیت های ارزشمند علمی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی گفت : دزفول در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی بسیار ارزنده ای داشته است و در دفاع ازارزش های اسلامی و حفظ فرهنگ اهل بیت(ع) خوش درخشیده است و امروز نیز استعدادهای این منطقه در سطح کشور در حال خدمت همچون ستاره ای در خوزستان می درخشدکه آیت الله شیخ مرتضی انصاری افتخار جهان تشیع است.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی  همچنین با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور ادامه داد :   جندی شاپور با سابقه درخشان علمی بیانگر تاریخ تمدن خوزستان و تمدن این دیار است.

ولایتی  در این مراسم که از خدمات علمی چهره ی ماندگار کشور دکتر محمد رضا مخبر دزفولی نیز تجلیل شد ، از وی  به عنوان یکی از نیروهای فعال و اثر گذار در شورای عالی انقلاب فرهنگی نام برد و افزود  :شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوران حضور دکتر مخبر به عنوان دبیر این شورا 2 هزار مصوبه داشته است که اگر تلاش وی نبود این مصوبات علمی شاید به نتیجه نمی رسید.

همچنین در این مراسم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به پیشرفت علمی کشور  تاکید دارند و  علم همچون ستون فقرات یک جامعه است که بدون آن پیشرفت امکان پذیر نیست.

آیت الله سید علی شفیعی افزود : امروز بنیه علمی کشور بسیار مستحکم است و همه باید در این زمینه تلاش کنند و شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهمیت و جایگاهی که دارد ، نقش مهمی در پیشرفت و روند علمی کشور دارد.

 

 

 

 

نظر شما