شناسهٔ خبر: 18088600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

برغوثی در فکر استعفا از کمیته مرکزی فتح

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این منبع آگاه اظهار داشت که اسیر مروان برغوثی مشورت‌هایی را با شماری از رهبران فتح در داخل و خارج زندان انجام داده و در نهایت تصمیم به استعفا از کمیته مرکزی جنبش فتح گرفته است اما با این حال تاکید کرده است که همچنان به خدمت به ملت فلسطین صرف نظر از موقعیتی که خواهد داشت، چه در داخل و چه در خارج از زندان ادامه می‌دهد.
برغوثی خاطرنشان کرد که وضعیت موجود را به دقت پیگیری خواهد کرد، به ویژه پس از اینکه از پست‌های رهبری در کمیته مرکزی جنبش فتح کنار گذاشته شد، حال آنکه در انتخابات کنگره هفتم جنبش فتح بیشترین آرا را بدست آورده بود.
در همین راستا، فدوی برغوثی، همسر اسیر مروان برغوثی جنبش فتح را به خاطر نادیده گرفتن اسیر برغوثی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن وی به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی پس از عدم انتخاب همسرش در هیچ پستی در کمیته مرکزی جنبش فتح، خواستار بازنگری جدی در نظام داخلی این جنبش شد.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که شانس اسیر مروان برغوثی برای انتخاب به عنوان جانشین محمود عباس بیش از دیگر اعضا و رهبران جنبش فتح بود اما در نهایت محمود العالول به این سمت انتخاب شد.
کمیته مرکزی فتح روز چهارشنبه محمود العالول را به عنوان جانشین محمود عباس در رهبری فتح تعیین کرد.
مسئولان فتح گفتند: کمیته مرکزی العالول را در نشستی به ریاست محمود عباس در شهر رام الله در کرانه باختری تعیین کرد، کمیته همچنین جمال محیسن را به عنوان مسئول فتح در کرانه باختری، احم حلس را به عنوان مسئول فتح در غزه و سمیر الرفاعی را به عنوان مذاکره کننده اقلیم‌های خارجی فتح تعیین کرد.
این اولین بار بود که در آن جانشین عباس در رهبری فتح تعیین شد.
فدوی برغوثی در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیسبوک نوشت که اکنون باید در ساختار و نظام داخلی جنبش فتح بازنگری جدی انجام شود، زیرا در شرایطی که حماس یک اسیر مبارز و آزاده را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود در غزه انتخاب می‌کند و در حالی که جبهه خلق برای آزادی فلسطین اسیر احمد سعدات را که در سلول‌های انفرادی زندان‌های دشمن محبوس است به عنوان دبیرکل خود برمی‌گزیند، متاسفانه جنبش فتح همچنان اسیر مروان برغوثی را کنار گذاشته و هیچ پست و سمتی به او نمی‌دهد.
مروان برغوثی در انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح که در جریان کنگره هفتم این جنبش در ۲۹ نوامبر سال گذشته برگزار شد، بیشترین آرا را کسب کرده بود.
فدوی برغوثی معتقد است که توزیع پست‌ها و سمت‌های کمیته مرکزی جنبش فتح تحت تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شده است و رهبران فتح از ترس این تهدیدات هیچ سمتی به اسیر مروان برغوثی نداده‌اند.

نظر شما