شناسهٔ خبر: 18087558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

قتل هولناک زن جوان برای سرقت 15‌میلیون تومان طلا
شهروند| اعضای باندی که برای سرقت طلا، زن جوان را پس از قتل، قطعه‌قطعه کرده بودند در کمتر از 24ساعت دستگیر شدند.  سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان درباره جزییات این خبر گفت: «اول اسفندماه امسال، ازطریق مرکز فوریت‌های پلیس، مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر درجریان ناپدیدشدن زن 22ساله‌ای قرار گرفتند. کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی از رفت‌وآمد این زن با خانمی که به صورت تنها درساختمان مسکونی آنها زندگی می‌کرد، اطلاع پیدا کرده و دریافتند که زن همسایه پس از این اتفاق قصد خروج ازشهرستان ایرانشهر را دارد، برای همین بلافاصله وی را برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل کردند.   با توجه به اظهارات ضدونقیض این زن درتحقیقات پلیس، کارآگاهان با هماهنگی مراجع قضائی از محل سکونت وی بازرسی کرده و بدن تکه‌تکه‌شده زن مفقودشده را درسطل زباله بالکن کشف کردند.» سردار رحیمی با اشاره به این‌که این متهم درتحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس به ارتباط نزدیک با مقتول که همسایه وی بوده، اعتراف کرد، گفت: «این زن با همکاری یکی از دوستانش به نام رقیه و برادرشوهر رقیه به نام پیمان با هدف سرقت طلاهای مقتول، وی را به خانه خالی از سکنه خود کشانده و با او درگیر شدند. دراین درگیری، مقتول بر اثر برخورد با میز، جان خود را از دست داد و برای خروج جسد ازخانه با تکه‌تکه‌کردن بدن او، طلاهای مقتول را به ارزش 15‌میلیون تومان سرقت کردند.» فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به این‌که دومتهم دیگر نیز درعملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند، ادامه داد:   «مأموران در ادامه رسیدگی به این پرونده، فرد دیگری که طلاهای مسروقه را به قصد فروش نگهداری می‌کرد، به همراه طلای مقتول دستگیر کردند و متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضائی معرفی شدند.»

دستگیری عامل اسیدپاشی در اهواز
میزان| عامل اسیدپاشی روی فلافل‌فروش اهوازی دستگیر شد. سرهنگ علی قاسمپور، معاون اجتماعی پلیس استان خوزستان دراین‌باره گفت: «هفدهم آذر امسال وقوع اسیدپاشی درمحله عامری اهواز به مأموران پلیس اطلاع داده شد. با حضور مأموران پلیس درمحل اسیدپاشی مشخص شد مرد فلافل‌فروشی در مغازه‌اش از ناحیه دست مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. مرد جوان برای مداوا به بیمارستان منتقل و به صورت سرپایی مداوا شد.» قاسمپور با بیان این‌که هویت مرد اسیدپاش مشخص شده است، تأکید کرد: «این حادثه به علت اختلافات قبلی مرد فلافل‌فروش با عامل اسیدپاشی رخ داده بود.» به گفته معاون اجتماعی پلیس خوزستان، سرانجام با تحقیقات گسترده عامل این اسیدپاشی صبح روزچهارشنبه دستگیر و درحال حاضر تحقیقات مقدماتی از او آغاز شده است. متهم درتحقیقات نخست اختلافات خانوادگی و شخصی را علت پاشیدن اسید روی مرد فلافل‌فروش اعلام کرده است. تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.

جنایت در قیامدشت
تسنیم| اعضای یک خانواده افغانستانی در شرق استان تهران مورد حمله قرار گرفتند که منجر به قتل پدر و پسر این خانواده شد.  روز گذشته تصاویر قتل اعضای یک خانواده افغانستانی در شرق تهران  در شبکه‌های مجازی منتشر و باعث بروز شایعات مختلف در این زمینه شده است. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است، افرادی که دست به این جنایت زده‌اند، با حمله به اعضای این خانواده، 4 نفر ازجمله پدر، مادر، پسر و دختر را مجروح کرده‌اند که متأسفانه پسر خانواده در خانه و پدر در بیمارستان فوت کرده‌اند. مادر و دختر خانواده نیز به دلیل شدت جراحات وارده بیهوش بودند که خوشبختانه هر دوی آنها هوشیاری نسبی خود را به دست آورده‌اند.  برخلاف آنچه در شبکه‌های مجازی اعلام‌شده زمان وقوع این حادثه شامگاه سه‌شنبه  نبوده و حادثه مربوط به دو یا سه روز قبل است. بر اساس اطلاعات و شواهد به دست آمده تاکنون، احتمالاً اختلافات خانوادگی علت وقوع این جنایت بوده است.

مرگ  سرنشینان قایق بادی در آب‌های لیبی
۷۴ مهاجر و پناهجو در آب‌های دریای مدیترانه در ساحل لیبی جان باختند. به نظر می‌رسد جانباختگان، سرنشینانِ قایق بادی پاره‌شده‌ای هستند که درنزدیکی ساحل شهر «زاویه» پیدا شده است. بیم این می‌رود که شمار جانباختگان بیش از ۷۴نفر باشد. گزارش‌ها حاکیست؛ قاچاقچیان انسان، موتور قایق را برداشته و قایق و سرنشینان آن را سرگردان در دریا به حال خود رها کرده‌اند. در‌سال گذشته میلادی بیش از ۵هزار مهاجر و پناهجو درتلاش برای عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.  اما از دوشنبه‌شب تا روز سه‌شنبه و در دوعملیات جداگانه حدود ۶۳۰ مهاجر توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات داده شدند.  اتحادیه اروپا از یکسو مهاجران و پناهجویان را نجات می‌دهد و ازسوی دیگر با امتیازها و مشوق‌هایی که به کشورهایی همچون لیبی می‌دهد، از آنها می‌خواهد تا مانع عبور مهاجران به سوی اروپا شوند.

نظر شما