شناسهٔ خبر: 18087439 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ورزش جهان

صاحب‌خبر -

میلان رسما به چینی‌ها فروخته شد| سیلویو برلوسکونی، مالک میلان برای فروش این باشگاه به چینی‌ها در ازای 622‌میلیون پوند به توافق نهایی رسید و انتقال سهام میلان به طرف چینی در تاریخ سوم مارس (13 اسفند) نهایی خواهد شد. این بزرگترین سرمایه‌گذاری چینی‌ها درفوتبال باشگاهی اروپا به شمار می‌رود. به این ترتیب بدهی 185‌میلیون پوندی باشگاه میلان توسط سرمایه‌گذار چینی سینویوروپ پرداخت خواهد شد. یونگونگ لی رئیس جدید خواهد بود و مارکو فاسونه نیز به‌عنوان مدیر اجرایی منصوب می‌شود. برلوسکونی هم احتمالا رئیس افتخاری میلان خواهد شد.
خداحافظی رونی از اولدترافورد| ‌با نیمکت‌نشینی وین رونی کاپیتان منچستر‌یونایتد زمزمه‌های رفتن او از تئاتر رویاها در صدر اخبار مطبوعات انگلیس قرار گرفته است. چند روز گذشته، با ادامه روند خوب من‌یونایتد و بازی‌نکردن رونی، این شایعه جدی‌تر شد تا این‌که روزنامه میرر درآخرین چاپ خود از خداحافظی او در سه‌شنبه آتی سخن گفت. این خبر تا حدی بزرگ و شوکه‌کننده بود که بازی زیبای سیتی و موناکو به تیتر اصلی بدل نشد تا روزنامه میرر از عکس بزرگ «وین رونی» در صفحه اصلی خود استفاده کند. بهترین گلزن تاریخ شیاطین‌سرخ قبول کرده که با 30‌میلیون پوند به چین برود تا رکورد نقل و انتقالات این کشور شکسته می‌شود.
فدرر 3‌سال دیگر در تنیس خواهد بود| راجر فدرر، تنیس‌باز شماره 9 جهان قراردادی سه‌ساله امضا کرد که درمسابقات داخل سالن سوییس در بازل بازی کند. این بدان معناست که فدرر ۳۵ساله تا سه‌سال دیگر تنیس را کنار نمی‌گذارد. راجر فدرر که تاکنون ۱۸بار قهرمان گرند اسلم شده، پیش از این اعلام کرده بود ممکن است دوران حرفه‌ای‌اش را به پایان برساند. به نظر می‌رسد عقد یک قرارداد بزرگ مالی باعث شده فدرر از تصمیم خود برای خداحافظی صرف‌نظر کند.
لیونل مسی، سفیر درمان هپاتیت C در مصر| لیونل مسی روز سه‌شنبه با حضور خود در مصر، به ترویج راه‌های درمان بیماری هپاتیت C درکشورهای شمال آفریقا پرداخت و به‌عنوان سفیر درمان این بیماری معرفی شد. او سپس در فیس‌بوک خود نوشت:   «درمان بیماری هپاتیت C جان افراد را نجات می‌دهد. بگذارید که به لیست‌های انتظار پایان بدهیم». طبق این برنامه بیماران هپاتیت C در سراسر دنیا سریعا تحت درمان قرار می‌گیرند و به دلیل هزینه‌های گزاف، درمان آنها به تعویق نمی‌افتد. بیماران می‌توانند در زمان درمان خود از مصر دیدن کنند و زیبایی‌های تاریخی این کشور را ببینند و در هتل پنج ستاره اقامت داشته باشند.

نظر شما