شناسهٔ خبر: 18086471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چین بازاری تازه برای صادرات نارنگی "پاکستان"

خبرگزاری میزان- مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان گفت: امسال برداشت محصول نارنگی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و با توجه به اینکه 200 تن نارنگی به چین صادر شده این کشور بازار خوبی در این زمینه خواهد بود.

صاحب‌خبر -
چین بازاری تازه برای صادرات نارنگی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،وحید احمد مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان گفت: امسال محصول نارنگی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و با توجه به اینکه 200 تن نارنگی به چین صادر شد این کشور از بازار خوبی در این زمینه برخوردار است.
 
وی افزود: صادرات نارنگی پاکستان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافت و علت آن بارش برف و تگرگ بود که به باغ‌های نارنگی آسیب زد اما ظرف 2 ماه آینده این وضعیت جبران می‌شود.
 
به گزارش جیو، وحید احمد تأکید کرد: با محصول‌دهی درخت‌های نارنگی تا 2 ماه آینده سعی داریم صادرات این محصول را به چین و سایر کشورها افزایش دهیم.
 
با اینکه مقداری از محصولات نارنگی پاکستان بر اثر بارش برف و تگرگ خراب شد اما این کشور ظرف چند ماه گذشته 350 تن نارنگی صادر کرده است.
 
کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است.
 
نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد.
 
نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند.
 
بیش از 150 شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما