شناسهٔ خبر: 18084738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با وجود منع قانونی؛

تبلیغات زود هنگام انتخابات شوراها در کلیبر

بر خلاف همه استان ها و شهرستان ها که بیشترین تمرکز مردم روی انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری است در این شهرستان دعوا بر سر نمایندگی مجلس و حضور در شورای شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلیبرخبر؛ در استان های بزرگ مردم به لیست ها رای می دهند و دغدغه انتخابات حداکثر دو ماه است. اما در شهرستان هایی مثل کلیبر به دلیل بافت قومی و عشیره ای مسائل دیگری در سرنوشت انتخابات بخصوص در انتخابات شوراها نقش دارد و هر انتخابات بیش از یک سال ذهن مردم را درگیر می کند.
و حالا حدود ۳ ماه مانده به انتخابات شورای شهر برخی افراد که خود را داوطلب و مشتاق حضور می دانند، تبلیغات زودهنگام خود را نه تنها در فضای مجازی و گشت های خانه به خانه، بلکه با استفاده از رسانه های رسمی آغاز کرده اند.

با این حال تبلیغات زودتر از موعد خلاف قانون است و وقتی موضوعی قانون می شود یعنی همه جوانب آن سنجیده شده و قطعا مضراتی داشته است.

تبلیغات زودهنگام باعث بحث درباره مسایل حاشیه ای و غیر ضروری می شود که این خود از مسائلی است که جلوی پیشرفت را می گیرد.

بحث های زودهنگام انتخاباتی علاوه بر اینکه مانع پیشرفت است، آزردگی‌هایی میان افراد ایجاد می کند که ممکن است به درگیری و اختلاف و زمینه بروز موارد خلاف قانون دیگر منجر شود.

تبلیغات زودهنگام جزء آن تخلفاتی است که در روند بررسی صلاحیت کاندیداها تاثیر گذار است و هم رسانه ها و هم کاندیداها بایدسعی کنند فضای جامعه رازودتر از موعد انتخاباتی نکنند.

اساتید حوزه سیاست معتقدند این نوع تبلیغات جدای از قانون برای تبلیغ کننده و کسانی که قصد حضور در رقابت های انتخاباتی نیز تبعاتی دارد که در نهایت بیشتر از آنکه به نفع افراد باشد می تواند زمینه شکست آنها را فراهم کند.

البته تبلیغات واقعی تا زمان ثبت نام کاندیداها قابل تشخیص نیست در نتیجه فضای انتخاباتی موجود بیشتر گمانه زنی در مورد حضور احتمالی افراد و همچنین برآورد فضا برای آمدن یا نیامدن در کارزار رقابت است.

انتهای پیام/

نظر شما