شناسهٔ خبر: 18084212 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    سرعت بالا قاچاقچی را  لو داد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: مأموران انتظامي شهرستان»نهبندان» هنگام پایش خودروهاي عبوري به يك دستگاه تريلر كه با سرعت بالايي در حركت بود‌، مشكوك شدند و خودرو را جهت بازرسي متوقف كردند.
سرتیپ مجید شجاع اظهار داشت: مأموران در بازرسي از خودرو 260 کیلو و 900گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي جاساز شده بود، كشف كردند.
فرمانده انتظامي خراسان جنوبي افزود: در عملياتي ديگر مأموران پليس این استان هنگام كنترل محورهاي عبوري به يك نفر كه به صورت پياده قصد عبور از كمين مأموران را داشت مشكوك شده و پس از دستگيري وي و پاكسازي محل مقدار 80كيلو و 600گرم ترياك كشف کردند.
سرتیپ شجاع اظهار داشت: در اين عمليات‌ها 341کیلو و500گرم ترياك كشف، يك دستگاه خودرو توقيف و 3 متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.
بازداشت مامور قلابی
رشت ـ خبرنگار کیهان :فرمانده نیروی انتظامی رشت اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهر هنگام گشت زنی به یک جوان 18 ساله ملبس به لباس نیروی انتظامی مشکوک شدند
سرهنگ رحیم شعبانی افزود: ماموران با تحت نظر گرفتن فرد مشکوک دریافتند که وی در قالب مأمور انتظامی مبادرت به اخاذی از شهروندان می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه جوان مزبور در اقدامی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شد ، اظهارداشت: درتحقیقات پلیس مشخص شد که فرد دستگیر شده هیچ ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد.
فرمانده انتظامی رشت تصریح کرد: متهم با اعتراف به جرم خود با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
توقیف کامیونت‌های حامل مرغ
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به سه دستگاه کامیونت مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروها سه هزار و 560 قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای قانونی کشف کردند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر با بیان اینکه محموله‌های مکشوفه 530 میلیون ریال برآورده شده‌اند تصریح کرد: قاچاقچیان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.
حمله اسیدی به فلافل‌فروش
سرویس شهرستان‌ها: معاون اجتماعی پلیس خوزستان گفت: عامل اسیدپاشی به فلافل فروش اهوازی شناسایی و دستگیر شد.
 سرهنگ علی قاسم پور اظهار داشت: هفدهم آذر امسال وقوع اسید پاشی در محله عامری اهواز به ماموران پلیس اطلاع داده شد. با حضور ماموران پلیس در محل اسید پاشی مشخص شد مرد فلافل فروشی در مغازه اش از ناحیه دست مورد اسید پاشی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مرد جوان برای مداوا به بیمارستان منتقل و به صورت سرپایی درمان و عامل اسید پاشی نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
قاسم پور تصریح کرد: این حادثه به علت اختلافات قبلی مرد فلافل فروش با عامل اسید پاشی رخ داده بود.
انهدام باند جاعلان
رشت - خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی گیلان از متلاشی شدن باند جعل اسناد و دستگیری ۴ کلاهبردار در این رابطه خبرداد.
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک باند جعل اسناد و مدارک دولتی در رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان گیلان قرار گرفت.
وی  با بیان اینکه کلاهبرداران، خانواده زندانیانی که نیازمند تهیه سند و وثیقه بودند را طعمه خود قرار می‌دادند خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با وعده تهیه سند معتبر از آنها وجه نقد دریافت می‌کردند.
 سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان که به عنوان راننده در جلو در دادسرا پرسه می‌زد، گفت: این متهم در تحقیقات پلیس به همدستی سه مرد ۳۷، ۴۴و ۳۸ ساله سابقه دار اعتراف کرد و آنان نیز دستگیر شدند.در بازرسی از مخفیگاهشان ۵۰ برگ وکالت نامه سفید امضا و جعلی و مقدار قابل توجهی سند و اوراق قلابی اشخاص و شرکت‌ها کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی استان گیلان با بیان اینکه اعضای این باند ۸۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند. اظهارداشت:متهمان مذکور پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
متلاشی شدن باند سارقان
مهاباد- ایرنا: فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: ماموران پلیس این شهرستان باند 13 نفره سارقان حرفه‌ای را متلاشی و اعضای آن را دستگیر کردند.سرهنگ حسن شیخ نژاد افزود: اعضای این باند در سرقت احشام، طلا و جواهرات، خودرو و قطعات خودرو فعالیت داشتند که از آنان 20 راس دام، 4 دستگاه خودرو، مقداری طلا، یک عدد اسپری دفاع شخصی و 20 فقره قطعات خودرو کشف شد.
سرهنگ شیخ نژاد ارزش ریالی اقلام مسروقه را 1/5 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام‌های قضایی شدند.
محموله لوازم یدکی به بازار نرسید
سرویس شهرستان ها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت : ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این استان به یک دستگاه تریلر کانتینردار «ماک» مشکوک شده و خودرو را برای بررسی مدارک متوقف کردند.
سرهنگ «محمدرضامزیدی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر بیش از
 7 هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودروهای سبک فاقد مجوز گمرکی کشف و دو متهم نیز دستگیر شدند.
وی ارزش برآورد شده این محموله را 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهارداشت: متهمان به دادسرا معرفی و کالاهای قاچاق کشف شده تحویل گمرک استان شد.
قتل به خاطر طلا
زاهدان - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مأموران انتظامی ایرانشهر یکم اسفند ماه جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از مفقود شدن خانمی 22 ساله با خبر شدند.
سرتیپ حسین رحیمی افزود: کارآگاهان پلیس از رفت و آمد فرد مفقود شده با خانمی که به صورت تنها در ساختمان مسکونی وی زندگی می‌کرد، اطلاع پیدا کرده و دریافتند که این خانم پس از مفقود شدن بانو22 ساله قصد خروج از ایرانشهر را دارد، بنابراین وی را به مقر پلیس منتقل کردند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به اظهارات ضد و نقیض فرد دستگیر شده ماموران از محل سکونت وی بازرسی کرده و بدن تکه‌تکه شده خانم مفقود شده را در سطل زباله بالکن کشف کردند.
سرتیپ رحیمی بیان کرد: این خانم با همکاری دوستانش با هدف سرقت طلاهای مقتول وی را به منزل خود کشانده و با او درگیر شدند که در این درگیری مقتول بر اثر برخورد با میز، جان خود را از دست داد و طلاهای مقتول را به ارزش 150 میلیون ریال سرقت کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دو متهم دیگر نیز توسط پلیس دستگیر شدند، تصریح کرد: مأموران، فرد دیگری که طلاهای مسروقه را به قصد فروش نگهداری می‌کرد به همراه طلای مقتول دستگیر کردند و متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما