شناسهٔ خبر: 18083750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه استان ها از اهداف رسانه ملی است

رئیس سازمان صدا وسیما در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وی بر سیاست گذاری مراکز استانی این رسانه برای کمک به توسعه استان ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر علی عسکری روز گذشته میزبان نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بود .
وی در این دیدار به نقش رسانه ملی در نشان دادن زوایای آشکار و پنهان از ظرفیت های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری ابلاغ شده به مراکز استانی صدا و سیما ، حاوی دستور العمل هایی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری استان است و خود را موظف به کمک به توسعه کشور در همه زمینه ها می دانیم.
رئیس رسانه ملی به تلاش رسانه های معاند برای تبلیغ بر ضد جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با تمام توان از شبکه های ملی ، استانی و برون مرزی بهره گرفته ایم تا ضمن نشان دادن ویژگی های بسیاری که در کشور وجود دارد، افکار عمومی را در قبال توطئه ها بسیج کنیم . 
دکتر عسکری گفت: نگاه جامع وبی طرفانه رسانه ملی نشان داده که از هیچ تلاشی برای ایجاد وحدت ملی در کشور فروگذاری نمی کند و جریان اطلاع رسانی در زمان رحلت آیت الله هاشمی و پرداختن به موضوع مهم جشن ملی 22 بهمن، حاکی از نتیجه بخش بودن این هدف گذاریِ وحدت محور بوده که توانست توطئه های دشمن را در این زمینه ها، نقش بر آب کند.
رئیس رسانه ملی به تولید و پخش ویژه برنامه های دهه فجر نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر برنامه های زنده و تولیدی برای مشارکت در جشن ملی مردم در سی و هشتمین بهار آزادی ،امسال حدود 30 مستند در باره انقلاب ساختیم که در دهه فجر از تلویزیون پخش و با اقبال مخاطبان مواجه شد .
وی بر حمایت همه جانبه رسانه ملی از توسعه استان های کشور به ویژه استان کرمان تاکید کرد و افزود: تلاش ما بر آن است که از طریق شبکه های استانی ، سراسری و به خصوص شبکه ایران کالا که در آینده نزدیک راه اندازی می شود ،علاوه بر کمک به صنایع کوچک و متوسط برای معرفی فعالیت ها و محصولاتشان، ظرفیت های مختلف استان ها را نیز معرفی کنیم تا توسعه کامل در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، گردشگری و فرهنگی به دست آید.
دکتر عسکری در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم توسعه فنی سازمان صدا و سیما برای پوشش کامل شبکه های دیجیتال در سراسر کشور را یادآور شد و نیاز های مالی و حمایتی برای این مهم را برشمرد. 
در این دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با اشاره به قابلیت های مختلف استانشان مانند ظرفیت های گردشگری ، تاریخی ، جذابیت های محیطی و وجود منابع معدنی ، کمک رسانه ملی را برای تبلیغ این ظرفیت ها به منظور جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و جلب توجه گردشگران ایرانی و خارجی به این استان خواستار شدند.
این نمایندگان همچنین از پوشش اخبار مربوط به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های سراسری و صدا و سیمای مرکز کرمان قدردانی کردند.

نظر شما