شناسهٔ خبر: 18080832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

پیگیری وعده مسئولان/ خلف وعده ای که 1980 شب گذشت!

وعده تکمیل آزاد راه تبریز – سهند رکورددار خلف وعده مسئولان

پروژه آزادراه تبریز - سهند را می توان یکی از نمادهای خلف وعده مسئولان آذربایجان شرقی در یک دهه گذشته خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از اوشکایا،این پروژه که به واسطه احداث واحدهای مسکن مهر و افزایش انفجار گونه جمعیت در شهر جدید سهند به یکی از حیاتی ترین پروژه های کلانشهر تبریز تبدیل شده است همچنان در سریال خلف وعده مسئولان روزهای ناتمامی را می گذراند تا جایی که از اولین وعده یکی از مسئولان وقت برای بهره برداری از این آزادراه ۱۹۸۰ شب می گذرد و هنوز خبری از افتتاح نیست.

مدیر عامل شهر جدید سهند که خود نیز کمتر از ۶ ماه است مسئولیت مستقیم اجرای این پروژه را عهده دار شده است در خصوص وعده های مسئولان گذشته اظهار داشت: متاسفانه برخی  از همکاران و نماینده‌های محترم اظهاراتی را در رابطه با اتمام پروژه اتوبان تبریز- سهند مطرح می‌کنند که خود بنده نیز تعجب می‌کنم! که این اطلاعات را از کجا می‌آورند!

حبیب زمانی در مورد زمان افتتاح و بهره برداری این آزادراه افزود: حدود ۴۶ درصد این پروژه به اتمام رسیده و نزدیک ۵۰ درصد پروژه باقی مانده است؛ در واقع از دید مثبت بخواهید به این پروژه نگاهی بیندازید باید بگویم با تمام همکاران ومسئولان دست به دست داده و یک عزم جدی برای اتمام این پروژه به کار بستیم در مسیر سمت‌هایی که عملیات زیر ساختی آن به اتمام رسیده را یک لایه آسفالت ریختیم که این لایه آسفالت اصلی محسوب نمی‌شود و لایه‌ای از روساز است ولی اگر این اتوبان را به اتوبان کسایی وصل کنیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت در واقع حدود پنج کیلومتر آن تا سال ۱۳۹۶ آماده بهره برداری است.

وی در خصوص زمان واگذاری این پروژه به این شرکت بیان کرد: در گذشته این پروژه  زیر نظر شرکت ساخت آزاد راه و وزارت راه و شهر سازی بود که از شهریور ۱۳۹۵؛ یعنی از ۶ ماه گذشته با تغییرات اجرایی صورت گرفته به شرکت عمران شهر جدید سهند واگذار شد و ما مسئولیت اجرای پروژه را بر عهده گرفته ایم.

زمانی در ارتباط با مشکلات مطرح در این پروژه چنین اظهار داشت: راه این اتوبان از میان اراضی و دهستان های گوناگون  بود اما مشکل عمده ای که این اتوبان داشت ۲ مورد آن مربوط به تملک اراضی روستای اسفنجان (اسکو- تبریز) و یک مشکل نیز مربوط به نقطه اتصال اتوبان تبریز سهند که داخل پادگان شهید مدنی سپاه بود وخوشبختانه با مذاکرات انجام شده چه با اهالی چه با فرماندهان سپاه توانستیم این بخش‌های اتوبان را آزاد سازی و کار بر روی این قسمت‌ها را شروع کنیم.

مدیر عامل شهر جدید سهند به مشخصات فنی جدید اضافه شده به این اتوبان نیز اشاره کرد و گفت: تغییراتی محسوسی در نقشه اجرایی این اتوبان داده شده که از جمله آن، اتوبان چهار خطه به اتوبان ۶ خطه تبدیل شده است و کارهای تملک و مسیر گشایی آن را انجام و در حال اجرایی شدن است.

وی در رابطه با قرار گرفتن پل بر روی دره اسفنجان بیان کرد: ما باید اراضی واقع در این مسیر را آزاد می کردیم که خوشبختانه  این کار انجام شده است و با شروع فصل کاری بزرگترین پل با مشخصات فنی خاص را شروع خواهیم کرد و محاسبه و تهییه نقشه های اجرایی آن در حال انجام است.

مدیر عامل شهر جدید سهند با اشاره به تهیه نقدینگی های سازمان عنوان داشت: باید بگویم ما منابع نقدی نداریم و وضعیت مالی در حد مطلوب نیست و باید منابع را تهیه کنیم اما خوشبختانه دستگاه های اجرایی دست به دست هم داده اند و عنایت ویژه به این کار دارند.

وی ادامه داد: قرار بود شنبه گذشته وزیر راه برای بازدید از این پروژه بیایند که متاسفانه مسئله استیضاح پیش آمد و جناب استاندار نیز حمایت ویژه‌ای دارند، ولی ما برای تهیه منابع و اعتبارات را به وجود می‌آوریم، یعنی به غیر از اعتبارات دولتی، از اراضی و نقدینگی‌هایی که شرکت مجاز به استفاده و تبدیل آنها به نقدینگی است نیز کمک می‌گیریم.

زمانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: که امیدوارم شهریور ماه سال آینده مردم بتوانند از این مسیر عبوری استفاده کنند چرا که ما انگیزه ی اتمام این پروژه  را داریم و با عزمی جدی پی گیر آن هستیم و در واقع این مطالبه به حق مردم است.

نظر شما