شناسهٔ خبر: 18080562 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز چهارشنبه

71448

"افزایش تولید خودروهای غیرقانونی!"، "اولین جلسه دستمزد سال ۹۶ برگزار شد + جزئیات"، "ریزش پول بانک‌ها از برج لاجوردی"، "تسهیلات رونق تولید از ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت" و "شیب "یاران" باید از عراق به سمت ایران برگردد" عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گزیده‌ای از اخبار اقتصادی امروز (چهارشنبه) ایسنا برای مرور در ادامه آمده است که با کلیک برروی لینک آن، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود.

افزایش تولید خودروهای غیرقانونی!

تولید پراید و پژو ۴۰۵ در حالی در سال جاری افزایش یافته که طبق قانون، ادامه تولید این دو خودرو از ابتدای امسال (۱۳۹۵) ممنوع بوده و تولید آنها باید متوقف شود.

اولین جلسه دستمزد سال ۹۶ برگزار شد + جزئیات

در اولین جلسه دستمزد شورای عالی کار مقرر شد تا نتایج تحقیقات و تصمیمات گرفته شده در جلسات کارگروه تخصصی مزد به شورای عالی کار ارائه شود و مبنای محاسبه دستمزد سال آینده کارگران قرار بگیرد.

ریزش پول بانک‌ها از برج لاجوردی

در حال حاضر تا ۱۲۷ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها بابت سپرده‌گذاری قانونی در بانک مرکزی بلوکه شده است. گرچه حجم هنگفتی را دربرمی‌گیرد اما در مجموع با سیاست آزادسازی این منابع از سرعت انباشت آن کمتر شده و در مسیر تعدیل قرار گرفته است.

توقف برنامه پروازهای تهران شرکت ایرایندیا اکسپرس

در پی تشدید تنشها میان آمریکا و ایران پس از وضع تحریم‌های جدید از سوی دونالد ترامپ، ایرایندیا اکسپرس برنامه پرواز به تهران را متوقف کرد.

تسهیلات رونق تولید از ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

بهبود ۱۲ درصدی بهره‌وری در منابع آبی

رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران گفت: بهره‌وری در منابع آب از ۱.۰۷ کیلوگرم به ازای هر متر مکعب آب، با ۱۲ درصد بهبود به ۲.۱ رسیده است.

تکلیف سودهای معوق سپرده‌گذاران کاسپین چیست؟

در جریان حواشی پیش آمده برای موسسه کاسپین و زیرمجموعه‌های آن، دریافت مبالغ و البته سود مربوط به سپرده مشتریان از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها محسوب می‌شود. این در حالی است که سپرده‌گذاران می‌توانند مطمئن باشند منابع و همچنین سود معوق شده آنها پرداخت خواهد شد اما این موضوع مشروط به افزایش حجم نقدینگی موسسه و ساز و کاری است که هیات مدیره برای آن تعیین خواهد کرد.

شیب "یاران" باید از عراق به سمت ایران برگردد

میدان نفتی یاران از میادین مشترک با عراق است که گفته می شود شیب این میدان به سمت عراق بوده و در صورت برداشت عراق به تدریج بخشی از نفت ایران نیز به سمت عراق سرازیر می شود، به همین دلیل یکی از اولویت های وزارت نفت توسعه میدان نفتی یاران است.

تولیدکنندگان پوشاک برند به شهرک صنعتی شمس‌آباد می‌روند

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان تهران آخرین وضعیت احداث شهرک صنعتی پوشاک را تشریح و در مورد ایجاد شهرک صنعتی طلا نیز اعلام کرد که این شهرک باید در محدوده شهری باید ایجاد شود.

رشد ۴۷ واحدی شاخص بورس/ روند کاهشی در قیمت پایانی فلزی‌ها

در آخرین روز معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل ۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحدی رسید. امروز در اکثر نمادها در گروه های استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودیم.

راه اندازی اپلیکیشن‌های ایرانی"وای بای"، "بیمیتو" و "فونقا"

«بیمیتو» وب سایت و اپلیکیشن مدیریت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه، «فونقا» سیستم هوشمند درخواست تاکسی مبتنی بر اینترنت، «وای بای» سیستم سفارش آنلاین غذا، «میس وان» دایرکتوری تامین کنندگان عروسی، طرح‌های نوآورانه‌ای است که اخیرا رونمایی شده است.

وعده برخورد قاطعانه با تخلف در خدمات محتوایی

وزیر ارتباطات از برخورد قاطعانه وزارت ارتباطات در صورت بروز تخلفات در زمینه خدمات محتوایی خبر داده است.

آمار کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در گمرک/افزایش ۵۶ درصدی کشفیات کالا

گمرک ایران در سال جاری به کمک روش‌های کشف قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان بیش از ۲۵ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، قرص روان‌گردان و پیش‌ساز مواد مخدر را در ۱۰ ماهه سال جاری کشف کرده است.

انتهای پیام

نظر شما