شناسهٔ خبر: 18080261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سیاست های دولت با همه محدودیت ها توسعه است / ایجاد اشتغال محور توسعه زیر ساخت های ارتباطی

خبرگزاری شبستان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست های دولت با همه محدودیت ها توسعه است و نگاه توسعه ای دولت برای همه نقاط کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (4 اسفندماه) در جلسه شورای اداری استان اردبیل در سالن شهید رجایی استانداری گفت: تحریم ها، کم شدن فروش نفت و وضعیت خالی بودن خزانه هیچگاه باعث محدود شدن دولت در برابر مشکلات نشد.

 

وی با اشاره اینکه سیاست های دولت با همه محدودیت ها توسعه است و نگاه توسعه ای دولت برای همه نقاط کشور خواهد بود، تصریح کرد: فکر اینکه ایران فقط تهران هست و یا کلان شهر را مدنظر قرار دهیم در دولت وجود ندارد و 31 استان را پایتخت ایران می دانیم و این مهمترین رویکرد دولت در استان ها است.

 

واعظی با یادآوری این مطلب که مهمترین رویکرد دولت توجه ویژه به مناطق روستایی است و حتی در زمینه آبرسانی و گازرسانی به مناطق محروم و روستایی از مهمترین اولویت های دولت است، اظهار داشت: در وزارتخانه اینجانب نیز از اولین روز کاری مهمترین رویکرد توسعه ای ارتباطات توجه به روستاها به عنوان مرجع توسعه کشور نگاه شد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با ایجاد اشتغال در روستاها می توان مسئله مهاجرت را حل کرد، ادامه داد: توسعه شبکه اینترنت و ارتباطی در روستاها توانست بسیاری از مشکلات و معضلات روستاها را کم کند و این مسئله روند رو به رشد مهاجرت در روستاها را کاهش داد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که هدف گذاری دولت کم کردن مشکلات بود، افزود: در مسئله برجام نیز با راهنمایی و هدایت های مقام معظم رهبری دولت توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا می کند و امروز در شاخص ها می توانیم در مسئله را احساس کنیم.

 

شاخص ها نشان می دهد که تورم و رکود در کشور مهار شده است

واعظی با اعلام این مطلب که در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی شاخص ها نشان می دهد که تورم در کشور مهار شده و رکود نیز در حال تبدیل به رونق اقتصادی است، ادامه داد: همراهی نمایندگان مجلس با دولت برای تحقق منافع کشوری بسیار قابل تقدیر است.

 

وی با یادآوری این مطلب که ماه گذشته ایران با صدور بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه نفت رکود فروش نفت در بعد از انقلاب را شکسته است، بیان کرد:‌ امروز با همراهی مردم در کنار نظام و دولت آینده خوبی را در پیش خواهیم داشت.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این جلسه با افتتاح بیش از 746 پروژه حوزه ارتباطات و «آی سی تی» به ارزش 180 میلیارد ریال مجموع سرمایه اعتبارات در این بخش را از ابتدای شروع به کار دولت را 314 میلیارد ریال عنوان کرد.

نظر شما