شناسهٔ خبر: 18078477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مناظره «آینده انقلاب اسلامی» مطرح شد:

حق شناس: به ناحق رد صلاحیت شدید فریاد بزنید!/ رسایی: شیشه شکستن آزادگی نیست

مناظره«آینده انقلاب اسلامی» با حضور حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و حجت‌الاسلام رسایی، نماینده سابق مجلس در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام حمید رسایی امروز در مناظره «آینده انقلاب اسلامی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: معتقدیم که انقلاب برگرفته از یک سری مفاهیم دینی ثابت است که بر اساس وعده‌های الهی چنانچه در آن مسیر حرکت کنیم می‌توانیم آینده انقلاب را آینده‌ای مبارک بدانیم.

 

وی با اشاره به این‌که مانند هر انقلاب دیگری برای انقلاب ما نیز آینده دارای اهمیت است، بیان داشت: هر میزان هم که از عمر یک انقلاب بگذرد آینده آن با اهمیت‌تر خواهد شد؛ اما این‌که انقلاب اسلامی چه میزان موفق بوده به این بستگی دارد که انقلاب برای چه به وجود آمده است.

 

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر این موضوع که میزان ماندگاری یک انقلاب به شعارهای این انقلاب بستگی دارد، اسلام را از جمله رکن‌های مهم انقلاب اسلامی خواند.

 

حجت الاسلام رسایی در ادامه به بررسی دولت‌های پس از جنگ پرداخت و افزود: دولت بنی صدر که مشهور به دولت خیانت شد و با انقلاب اسلامی در تعارض بود، دولت شهید رجایی که تنها شش ماه دوام داشت و مردم خاطره‌ای خوشی از این دولت دارند؛ چراکه عدالت اجتماعی در این دولت محقق شد.

 

وی اضافه کرد: دولت آیت الله خامنه‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی به درستی جنگ را مدیریت کرد؛ اما در دولت هاشمی رفسنجانی به دلیل سیاست‌های اقتصادی که حاکم شد و مانور تجمل محسوب می‌شد، تورم 50 درصدی برای مردم به ارمغان آورده شد که آسیب اجتماعی به بار آورد.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در دولت اصلاحات علی رغم این‌که شعار گفت وگوی تمدن‌ها سرداده شد محور شرارت شناخته شدیم، در دولت احمدی نژاد به عقیده من به دلیل این‌که آرمان‌های انقلاب پررنگ شدند خدمت رسانی و ارتباط بین مردم و مسئولان زنده شد که البته اشکالاتی هم وجود داشت که کمتر از خدمت رسانی‌های دولت بود، در دولت فعلی به دلیل فاصله زیادی که با ارزش‌ها و آرمان‌ها  رخ داده شاهد تحریم‌ها، تحقیرها و توهین‌های بیشتر هستیم.

 

مبارزه با وابستگی و فساد در عرصه‌های مختلف عامل روی دادن انقلاب

 

در ادامه محمدجواد حق شناس، فعال اصلاح طلب در خصوص موضوع مورد بحث مناظره بیان داشت: خودشیفتگی شاه باعث شد که اجازه آزادی فردی داده نشود. شاه خود را به نیروهای خارجی متکی می‌دانست که همین امر سبب شد که انقلاب اسلامی به وجود آید.

 

وی مبارزه با وابستگی و فساد در عرصه‌های مختلف را عامل روی دادن انقلاب دانست.

 

اسلام، عدالت اجتماعی، آزادی و مبارزه با فساد چهار اصل انقلاب اسلامی

 

حجت الاسلام رسایی در ادامه این مناظره تاکید کرد: شهید مطهری آینده انقلاب را بر چهار محور مهم می‌دانست که یکی از این محورها اسلامی بودن است. معتقدیم که اسلام برای مردم از حین تولد برنامه دارد تا زمانی که از دنیا می‌رود، بنابراین این اسلام نمی‌تواند برای معیشت، رفاه و آزادی مردم برنامه نداشته باشد.

 

این فعال اصولگرا به مسئله عدالت اجتماعی تاکید و تصریح کرد: چناچنه قرار باشد ما فاصله‌ها و فسادها را ببینیم و کاری نکنیم نسبت مان با انقلاب اسلامی دچار خدشه شده است.

 

وی با اشاره به این موضوع که در هر مقطعی از انقلاب که فساد را توجیه کنیم آن مقطع با جمهوری اسلامی در تعارض و از مسیر خود نسبت به انقلاب فاصله می‌گیرد، بیان کرد: بسیاری از انقلا‌ب‌ها به نسل دوم نرسیده؛ چراکه پایه گذاری انقلاب بر اساس اصول ثابت نبود؛ اما اصول انقلاب ما ثابت بودند به طور مثال یکی از اصول انقلاب ما عدل بود که عدل در تمامی آیین‌ها و زمان‌ها مثبت شمرده می‌شود.

 

حجت الاسلام رسایی از دیگر اصول مهم انقلاب را آزادی دانست و ابراز داشت: دین برای محدودیت انسان‌ها آمده؛ اما باید بدانیم که هر محدودیتی به ضرر انسان نیست، بنابراین آزادی یکی از اصول انقلاب بود؛ اما باید دید چه نوع آزادی؟ منظور ما از آزادی ولنگاری نیست.

 

مهم‌تر از فساد اقتصادی، فساد سیاسی است

 

در ادامه حق شناس با اشاره به این مطلب که از فساد اقتصادی مهم‌تر از فساد سیاسی است، گفت: فساد سیاسی است که برای رسیدن به اقتصاد، فضا را کدر می‌کند ما باید بتوانیم نوری را در این تاریک خانه بتابانیم؛ اما رفتار ما به گونه‌ای شده که به سراغ جعبه سیاه نمی‌رویم تا زمانی که هواپیما ساقط شود.

 

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به پرسشی که لاریجانی را فردی اصلاح طلب خوانده بود افزود: چه کسی باور می‌کند که آقای لاریجانی اصلاح طلب است؟ سابقه و خانواده این فرد نشان می‌دهد اصلاح طلب نیست.

 

حق شناس گفت: انقلاب یک هدف داشت تا به یک ساختار برسد و هدف از این ساختار آزادی، استقلال، ازادی و عدالت است.

 

چنانچه به ناحق رد صلاحیت شدید فریاد بزنید!

 

این فعال اصلاح طلب خطاب به رسایی گفت: شما گفتید که برای انتخابات رد صلاحیت شدید من هم رد صلاحیت شدم. حال چرا شما رد صلاحیت شدید، چنانچه به ناحق رد صلاحیت شدید فریاد بزنید.

 

شیشه شکستن را آزادگی نمی‌دانم

 

در ادامه حجت الاسلام رسایی خطاب به حق شناس گفت: آقای حق شناس گفتند فساد سیاسی مهم‌تر از فساد اقتصادی است در حالی که مهم‌ترین مفاسد، مفاسد اقتصادی است و دیگر فسادها از این فساد شکل می‌گیرد که در خطبه روز عاشورای امام حسین نیز به آن اشاره شده است.

 

وی در خصوص رد صلاحیتش بیان داشت: من نسبت به این اتفاق اعتراض کردم؛ اما به شکل قانونی و هیچ گاه شیشه شکستن را آزادگی نمی‌دانم، بلکه دیوانگی می‌دانم.

 

این فعال اصولگرا در ادامه در پاسخ به گفته یکی از دانشجویان در خصوص حادثه کهریزک و برخورد رهبر در این خصوص ابراز داشت: از جمله کسانی که در خصوص کهریزک اعتراض و آن به عنوان جنایت مطرح کردند رهبری معظم انقلاب بودند.

 

حجت الاسلام رسایی در ادامه به فتنه 88 اشاره و تاکید کرد: آقای روحانی در سال 92 با همان صندوق‌ها و شورای نگهبان رای آوردند که در سال 88 احمدی نژاد با آنان بر کرسی ریاست جمهوری نشست.  آقای روحانی انتخاب خود را مدیون بچه بسیجی‌هایی بود که در سال 88 کتک خوردند؛ چراکه چنانچه در آن دوره همین بچه بسیجی‌ها و نیروی انتظامی نبودند سال 92 نیز برخی می‌گفتند تقلب شده است.

 

از بین بردن فساد نیازمند خشکاندن ریشه آن است

 

در ادامه حق شناس انقلاب را به یک کشتی تعبیر کرد و گفت: چنانچه فاصله‌ها را بیشتر کنیم قطعا این کشتی سالم به مقصد نخواهد رسید و چنانچه در همین دولت کسانی باشند که گرفتار رفتار خلاف قانون باشند باید مستوجب برخورد باشند و این را بارها گفته‌ایم.

 

این فعال اصلاح طلب ابراز داشت: چناچنه می‌خواهیم فساد را از بین ببریم باید ریشه آن را بخشکانیم.

 

فساد محصول تفکر غرب پرستی است

 

حجت الاسلام رسایی با بیان این موضوع که فسادی که مربوط به رحیمی است مربوط به دوره معاون اولی او نیست، گفت: زمانی در مجلس مسئولیت داشتم. نماینده مجلس دو کار نظارت و قانون گذاری دارد و انجایی که لازم بود سوال و استیضاح کردیم و داد زدیم چه این دولت چه دولت قبل.

 

وی با اشاره به این مطلب که عملکرد دولت قبل در تدبیر و مقابله با فساد در مقابل دولت یازدهم بیشتر بود، گفت: فساد محصول تفکر غرب پرستی است. آقای خاوری سه هزار میلیارد دزدید و امروز کانادا است تاکنون دیده‌اید که فردی دزدی کند و به حزب الله لبنان پناهنده شود و یا این که دیده‌اید کسی فساد کند و مدافع حرم شود؟

 

نماینده سابق مجلس ادامه داد: آقای زنجانی در خاطرات خود گفته از دوره هاشمی رفسنجانی روی کار آمد، بنابراین تمام کارهای زنجانی را به پای دولت احمدی نژاد نگذارید، بالاخره شترمرغ دزد روزی تخم مرغ دزد بود.

 

حجت الاسلام رسایی در رابطه با معاون اول دولت احمدی نژاد و پولی که وی به برخی از نمایندگان داده بود ابراز داشت:  آقای رحیمی، معاون اول احمدی نژاد از برخی نمایندگان حمایت مالی کرد و من طی مصاحبه‌ای به این مسئله انتقاد کردم که اتفاقا آقای رحیمی از من شکایت کرد که البته به آن شکایت به حایی نرسید.

 

وی با بیان این مطلب که من جزو آن دسته از نمایندگان نبودم، گفت: البته تنها نمایندگان اصولگرا از وی پول نگرفتند، بلکه برخی از نمایندگان اصلاح طلب نیز در آن جمع بودند.

 

این فعال اصولگرا در پایان گفت: آقای رحیمی یک انسان لابی‌گر بود و من این مسئله را همان زمان به احمدی نژاد گفتم.

نظر شما