شناسهٔ خبر: 18073813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اهدای یک باب ساختمان به کتابخانه عمومی از سوی نیکوکار گچسارانی

گروه اجتماعی: رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران از اهدای یک باب ساختمان توسط یک نیکوکار از این شهرستان به‌منظور استقرار کتابخانه عمومی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، کوروش حسنی، رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران امروز، چهارم اسفندماه اظهار کرد: در راستای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و به منظور توسعه کتابخانه‌ها با پیگیری‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یک باب ساختمان به مساحت 300 مترمربع به منظور استقرار کتابخانه توسط یک نیکوکار گچسارانی اهدا شد.
وی عنوان کرد: با تلاش و نشست اداره کتابخانه‌های شهرستان گچساران در راستای آگاهی و فرهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی 8 قطعه زمین توسط مردم و دهیاری روستاهای بیدزرد، سربیشه، پشه کان، سراب ننیز، آرو، کلاغ نشین، تلخاب شیرین و ماهور باشت به منظور ساخت کتابخانه وقف شد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با بیان اینکه 7 باب کتابخانه محله‌ای در بافت فرسوده وجود دارد، افزود : به 7 باب کتابخانه دیگر نیاز داریم و دو باب کتابخانه عمومی شهری از اعتبار بافت فرسوده در محلات فرسوده شهرستان در دست ساخت است.
حسنی ابراز کرد: 12 باب از کتابخانه‌ها زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده و 2 باب نیز به‌صورت مشارکتی با اداره زندان و بسیج فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در 14 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی این شهرستان، بیش از 80 هزار نسخه کتاب موجود است که بیش از هفت هزار عضو فعال این فضاهای فرهنگی هستند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران ادامه داد: در سال 94-95 ، 5 باب کتابخانه در شهر و روستا احداث شد که زمین 4 باب از کتابخانه‌های شهری به‌صورت رایگان از طرف شهرداری دوگنبدان برای ساخت کتابخانه اهدا شده است.
حسنی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی برای گروه سنی کودک برنامه‌هایی همچون نشست کتابخوان کودک، کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی کاردستی آموزشی و... برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین برای گروه سنی بزرگسال برنامه‌هایی همچون معرفی کتاب، کلاس‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست کتابخوان، شب شعر، شاهنامه خوانی و... برگزار می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نهادی 100 درصد فرهنگی و آموزشی است، یادآور شد: فرهنگ و آموزش دو مقوله‌ای هستند که بقای هر جامعه‌ای به آن استوار است و توسعه پایدار هر جامعه با توسعه فرهنگی و آموزشی آن جامعه سنجیده می‌شود.
حسنی اضافه کرد: مدیریت کتابخانه‌های عمومی خود را مؤظف می‌دانند برای تمامی اقشار جامعه برنامه‌های فرهنگی در راستای سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا کنند.
وی در تعریف کتابخانه عمومی، گفت: کتابخانه مکانی برای ارتقای علم و دانش افراد جامعه و رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای خود است.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما