شناسهٔ خبر: 18072551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۱۰ هزار شناسنامه قرآنی در شهرستان شاهرود صادر شد

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) شاهرود از صدور ۱۰ هزار شناسنامه قرآنی برای دانش آموز قرآن آموز شاهرود خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: خلیل شعبانی با بیان اینکه مشخصات قرآن پژوه از قبیل نام و نام خانوادگی، کلاس، آموزشگاه و ... در شناسنامه قرآنی ثبت می شود گفت: برای دانش آموزان شهرستان شاهرود، بسطام و میامی کارنامه و شناسنامه قرآن و نماز تهیه شده است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان سوره هایی که کاملا حفظ کردند با خودکار قرمز رنگ و سپس نزد یکی از والدین آن را خوانده و چنانچه مسلط باشند با علامت + تائید می شود و سپس فرم به مربی و داور مدرسه جهت آزمون تحویل داده می شود تا آزمون گرفته شود.
شعبانی سنجش و ارزیابی دانش آموزان و ایجاد انگیزه در بین عموم آنها برای آموختن معارف قرآن و اهل بیت(علیه السلام)، را از هدف این طرح عنوان کرد و گفت: ما در این برنامه به دنبال افزایش فعالیت‎ها و رشد کمی نیستیم بلکه افزایش سطح فرهنگ قرآنی در سطح جامعه مهم‎ترین هدف ما تلقی می‎شود.
وی با بیان این که دانش آموزان هر چه بیشتر با آوای قرآن آشنا شوند، جامعه سالم و پویایی خواهیم داشت، تصریح کرد: سبک زندگی جامعه ایرانی باید قرآنی باشد.
شعبانی وظیفه ما در قبال قرآن را تلاوت، تدبر و عمل به قرآن خواند و تاکید کرد: باید سعی کنیم رفتار ما و روش زندگی ما قرآنی باشد.

نظر شما