شناسهٔ خبر: 18065682 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور خبر داد

پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید/ ایجاد 61 هزار فرصت شغلی در کشور

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به پرداخت یک هزار و 400 میلیارد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان گفت: این صندوق 61 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی اصحابی ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از خط تولید محصولات شیمی خودرو (ضد یخ، آب رادیاتور و مایع شیشه شور) یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران به برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این صندوق در جهت توسعه کسب و کار به صورت منطقه‌ای و محلی اجرا می‌شود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و حمایت صندوق از این طرح‌ها افزود: توجه به طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی که به وسیله تعاونی‌ها در روستاها ایجاد می‌شود جزء اولویت‌های این صندوق است.

وی با اشاره به دانش‌بنیان بودن طرح‌های مشارکتی گفت: تاکنون در سطح کشور یک هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شده و 61 هزار فرصت شغلی در حوزه‌های پوشاک و نمایندگی‌های برندهای ملی و محلی و توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی ایجاد شده است.

این مسؤول با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط صندوق کارآفرینی امید در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق کارآفرینی امید این استان 110 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده و برای 9 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

اصحابی با اشاره به توانمندی‌های استان برای رونق کسب و کار افزود: فعالیت و توسعه کسب و کار محلی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و تولیدات صنایع دستی در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در بین جوانان کهگیلویه و بویراحمدی مؤثر است.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک را از جمله برنامه‌های این صندوق برای سال آینده دانست و گفت: همه تولیدکنندگان به شبکه تولید و توزیع متصل می‌شوند تا تولیدات آنها در معرض فروش قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت بنیه مالی در اشتغالزایی روستائیان، ایجاد صندوق‌های خرد محلی به عنوان تأمین‌کننده کسب و کار، حمایت از خیرین اشتغالزا، برگزاری نمایشگاه ملی و منطقه‌ای و ایجاد هر روستا یک محصول از جمله برنامه‌های این صندوق در سال آینده است.

انتهای پیام/82024/چ

برچسب‌ها:

نظر شما